CD met foto's in stijl afleveren..

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
farahff
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2013 09:31

Voor mijn klanten die geen album willen zoek ik een manier om het CD tje in stijl af te leveren, nu maak ik een afdruk van de mooiste foto en lijst ik in en doe dat in een leuke verpakking...

weet iemand een leverancier (een beetje betaalbaar) die dat al kant en klaar heeft?

Of heeft iemand andere leuke ideeën?
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Hallo Farahff, welkom op het EOS forum.
Mijn vorige laptop had Lightscribe. Daarmee kan je op de onbeschreven kant een afbeelding etsen. Volgens mij alleen zwartwit.
Je kan de cd ook in een dvd hoesje doen. Dat oogt wat luxer dan een cd doosje en je kan eventueel een paar foto's toevoegen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er zijn ook CD's (HEMA??) die beprint kunnen worden (mijn Canon-printer heeft daar een speciale lade voor).
LightScribe doet inderdaad alleen aan monochrome.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

DVD Case met eigen inlay maken. Ben daar zelf inmiddels vanaf gestapt en heb USB sticks laten maken met naam / logo erop.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zou toch liever voor een printbare cd/dvd gaan, ipv lightscribe. Hierop kan je met een inktjet printer elke afbeelding printen wat je maar wilt, en dus net zoveel kleurtjes gebruiken als je wilt.. En dan nog een mooie hoes ontwerpen in PS, en eventueel een inlay

Dat is althans zoals ik het zelf ook doe :) :
Afbeelding
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONIk zou toch liever voor een printbare cd/dvd gaan, ipv lightscribe. Hierop kan je met een inktjet printer elke afbeelding printen wat je maar wilt, en dus net zoveel kleurtjes gebruiken als je wilt.. En dan nog een mooie hoes ontwerpen in PS, en eventueel een inlay

Dat is althans zoals ik het zelf ook doe :) :
Afbeelding
Ziet er leuk uit. En welke printer kan dit?
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Oa de Canon PRO 9000 MarkII.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik gebruik die ook al jaren.

Eerst met de Canon MP500 en nu met de MG6350.
Spuit de foto-zijde na het printen nog wel in met beschermlak (deze), dan gaat het mooi glimmen en is de afdruk beter beschermd tegen vocht en krassen.
Ruud.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik lever mijn foto's af in deze hoesjes...raffia of grof binddraad eromheen, hartje/bedeltje eraan, DvD geprint met een foto van de reportage en als het om newborns gaat de naam en geboortedatum van de baby erop.
De DvD doe ik in een slim case en dan in het hoesje, je zou hem er ook "kaal" in kunnen doen maar in een slim case vind ik netter.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

da;s inderdaad "in stijl"! Netjes!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik zou zeker voor een USB stick gaan. Daar kan je hele leuke dingen mee doen. Makkelijker, gaat minder snel kapot en de uitstraling is imo veel beter.

Bovendien vind ik CD's volstrekt achterhaald. mijn computer heeft niet eens een cd speler aan boord.
twistersam

DVD spelers lenzen ook cd's :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar