Aantrekkelijke aanbiedingen bij Saturn

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ik werd net even getriggerd op wat aanbiedingen bij Saturn.
Zij hebben leuke combi deals met de 60D en 7D. Misschien leuk voor de mensen die op zoek zijn naar een nieuw systeem.

Ik zit nu stevig te twijfelen of ik misschien niet een 60D met 17-55f/2,8 moet gaan halen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Das in ieder geval een heerlijke combi!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ze hebben ook nog een 60D met EF-S 17-85f/4-5,6 en een EF 70-300f/4-5,6
Opzich ook geen verkeerde combi om verder uit te bouwen lijkt me.
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Jammer dat ze geen losse 7D verkopen bij Sturn, dan was ik nu waarschijnlijk al een camera rijker geweest met een dergelijke korting. :-(
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

geld ook voor mij, maar dan de 60D.. ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ah joh, gewoon een 7D met 18-135 lens nemen en de lens op Marktplaats zetten. ;-)
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

kayaker schreefCOLONJammer dat ze geen losse 7D verkopen bij Sturn, dan was ik nu waarschijnlijk al een camera rijker geweest met een dergelijke korting. :-(
Die hebben ze wel degelijk, alleen was die vorige week na de eerste dag 15% kortingsactie uitverkocht op de site. Ik heb m vorige week in de winkel gekocht tijdens die actie :D
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Je moet wel even goed op blijven letten op de prijzen bij Saturn. De 60D body (kaal, zonder lens) is momenteel nl. duurder bij Saturn webshop dan bij de webwinkels van Digitalstreet en Kamera-Express. (Scheelt max een eurootje of 70)
De 7D body is gek genoeg bij de webshop van de Saturn weer het goedkoopst.
Geen idee eigenlijk of ze bij de Saturn webshop 15% korting al in de prijzen hebben verrekend. Vandaag eens langs fietsen en kijken wat ze in de echte winkel nog hebben.
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Ook moet je de prijs goed weten van het product wat je wilt gaan kopen bij de Saturn.
2 weken geleden ben ik er geweest om even te kijken naar de 10-22mm en in de winkel stond hij voor €745 + de actie bij elke €100, €15 korting is dus €645.
Terwijl hij zelfs nog op hun eigen website voor €602 (incl. actie) stond vermeld. Een werknemer zei wel dat ik hem dan voor die €602 mee zou krijgen maar ze veranderde het prijskaartje niet.
Erg vreemd moet ik zeggen :\
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Media Markt en Saturn horen bij dezelfde keten. De meeste individuele vestigingen zijn individuele BV's die hun eigen prijzen bepalen. De prijzen die je online ziet hebben dus geen enkele relatie tot de prijzen in de winkels. Je kunt een enkele keer zelfs constateren dat hetzelfde product in verschillende vestigingsflyers staat voor verschillende prijzen.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Precies, en mijn ervaring is dat ze doorgaans niet zo goedkoop zijn, als dat ze willen doen voorkomen. Ook bij zgn. acties moet je alert zijn.
Ik vergelijk hun prijzen altijd want ik ben al een paar keer flink op mijn ... gegaan. Hoe groter het pamflet dat er boven hangt, des te meer moet je op je hoede zijn en dat
geldt ook voor die bakken die dan midden in de paden staan uitgestald... :wink:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

@Karin: geldt dat niet voor eigenlijk bijna alle reclame en "aanbiedingen"?

Oftewel het is als lokkertje bedoeld, of het wordt bewust in de winkel gezet voor een prijs die laag klinkt maar dat niet is. Ze zullen als verkoper immers niet iets gaan verkopen als ze daar geld op toe moeten leggen, nietwaar?

Je betaalt in ons land volgens mij in veel gevallen niet wat iets waard is maar juist een prijs waarvan de verkoper denkt dat de koper hem nog zal betalen.
Dat is waarschijnlijk een van de redenen dat prijzen van land tot land nog wel eens flink verschillen (plus een verschil in BTW, invoerheffingen e.d., natuurlijk).
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Karin: geldt dat niet voor eigenlijk bijna alle reclame en "aanbiedingen"?
Oftewel het is als lokkertje bedoeld, of het wordt bewust in de winkel gezet voor een prijs die laag klinkt maar dat niet is.
Ja, daar heb je zeker gelijk in, de meeste grootgrutters doen het zo.
Juist omdat ze een imago van "prijsstunter" hebben kunnen ze zich dat permitteren.

Zo heb ik vorig jaar een Home Theater System "in de aanbieding" gekocht bij de Saturn en kwam ik er na een week achter dat ie bij de lokale witgoed/hifi etc. zaak maar liefst
€ 175,00 goedkoper was, en niet in de aanbieding. Ik heb de hele boel weer teruggebracht naar de Saturn. Dan hoeven ze bij mij ook niet meer met compensatie voorstellen te komen,
dan voel ik me echt gepakt en zo gun ik het de lokale leverancier liever.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

kayaker schreefCOLONJe betaalt in ons land volgens mij in veel gevallen niet wat iets waard is maar juist een prijs waarvan de verkoper denkt dat de koper hem nog zal betalen.
En dat is in andere landen niet zo?
757D + 8-400 mm
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Afotos schreefCOLON
kayaker schreefCOLONJe betaalt in ons land volgens mij in veel gevallen niet wat iets waard is maar juist een prijs waarvan de verkoper denkt dat de koper hem nog zal betalen.
En dat is in andere landen niet zo?
In sommige landen wel, in andere landen voor mijn gevoel niet.
Daar wordt een product geproduceerd voor een bepaalde prijs, staat de marge min of meer vast en is die voor iedereen binnen die samenleving ook min of meer duidelijk.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je hebt het nu over prijzen im een land waar iets geproduceerd wordt. Nu ligt er volgens mij weinig in Nederland geproduceerd spul in de winkel bij saturn... :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

MarcoEOS550D schreefCOLONJe hebt het nu over prijzen im een land waar iets geproduceerd wordt. Nu ligt er volgens mij weinig in Nederland geproduceerd spul in de winkel bij saturn... :D
Ik heb het *naast* de marge *ook* over de prijzen waarvoor iets geproduceerd wordt.
Weet jij wat de marge is op een camera, een kledingstuk of een auto die in NL worden verkocht maar hier niet worden geproduceerd?
Bij auto's en kleding weet ik dat vrij goed, bij andere zaken zoals electronica zie ik het verschil in prijs van het identiek zelfde product tussen landen en heb ik een vermoeden van wat de marge is.
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Om weer even on topic te komen ;-)
Ik heb het een en ander, met betrekking tot de combi 60D met 18-135 lens (als combi, en als aparte artikelen), eens in een spreadsheetje gemikt (draaitabelletje etc. etc.). Prijs van de Saturn eens vergeleken met wat andere fotozaken (Foka, Digitalstreet, Kamera-Express, CameraTop, Klein XL). Op basis van de verkoopprijzen van vandaag (10 maart) is de Saturn een van de duurdere winkels. Maar aangezien ze erg actief hun prijzen wijzigen, kan dat morgen weer helemaal anders zijn. Blijft opletten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar