Online Objectieven Verhuur

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Sparkie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2013 21:20
WoonplaatsCOLON Vriescheloo (Oost Groningen)

Mijn partner en ik zijn allebei enthousiaste amateur fotografen en wij zijn aan het onderzoeken of het rendabel is om een online verhuurbedrijf te starten: het verhuren van hoge kwaliteit professionele objectieven. Wij willen enkel Canon objectieven verhuren, die wij per koerier naar de verhuurder/klant sturen. Aan het einde van de verhuurperiode worden de objectieven weer bij de klant opgehaald. Wij willen onze producten aanbieden tegen een goede prijskwaliteit verhouding, zodat professionele fotografen maar ook amateurs het interessant vinden om bij ons te huren.

Wij willen de meer ongewone objectieven aanbieden, zoals de 8-15mm fisheye, MP-E 65mm makro, TS-E 24 ii, maar ook de meer main-stream objectieven zoals de 24-70 f2.8 ii, 70-200 f2.8 ii. Peperdure objectieven zijn op het moment buiten ons budget. Objectieven zoals de 500mm f4 iSii en de 200-400 f4 (als het ooit wordt uitgebracht) kunnen een optie zijn wanneer de middelen dit toelaten, en er vraag naar is.

Wij willen een goede service aanbieden, waaronder valt dat als een klant een lens huurt voor bijvoorbeeld 7 dagen, de klant ook gebruik kan maken van de lens voor de volledige 7 dagen. De transit tijd van de lens zal in onze tijd plaatsvinden. Onze algemene voorwaarden willen wij niet zo streng maken dat klanten bang zijn om het objectief daadwerkelijk te gebruiken. Het is de bedoeling dat wij een verzekering aanbieden bij de huur.

Wij zijn nieuwsgierig naar de reacties van mensen die reeds objectieven hebben gehuurd of dit in de toekomst wellicht willen gaan doen. Is deze service interessant voor jullie?
We denken dat deze service wellicht aantrekkelijk is voor diegene die in delen van Nederland wonen waar geen verhuurdbedrijven bestaan (gezien de meeste bedrijven in het westen van het land zitten). Zo ver wij weten biedt niemand het verhuur van objectieven aan, inclusief koerier service, door heel Nederland.

Wij horen graag jullie reacties. Alvast bedankt!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik vind het nog niet zo'n gek idee/plan. Als de huurprijzen schappelijk zijn dan zou het best eens voor kunnen komen dat ik een lens wil huren. Was ik al eens van plan met een fisheye tbv fotograferen op een evenement, maar het weer gooide roet in het eten. En ik wil nog wel eens met een prime telelens icm converter spelen in bijv de Oostvaardersplassen of de A'damse Waterleidingduinen.

Succes met de plannen!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Zou ik ook wel interressant vinden! Woon dan redelijk in het midden van het land, maar ben meestal niet in staat te reizen om een objectief op te halen en terug te brengen, dus zoiets zo ideaal zijn. En bijvoorbeeld de MP-E 65mm macro staat heel hoog op mijn lijstje om eens mee te willen fotograferen.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
wernerfotografie

In mijn ogen zou dit zeker een meerwaarde hebben. Ik woon in Bovensmilde (naast de TT baan) en zou graag wel eens willen spelen met een lens met meer bereik.(300 mm +) Probleem is dat ik dan de lens moet ophalen in Den-ham (konijnenberg), dan weer terug, zelfde dag foto's maken, en volgende dag weer retour omdat ik anders nog een dag extra wordt berekent. Het aanbieden van deze inclusief Koerier Service zou daarom zeker een uitkomst zijn. Uiteraard moeten de huurprijzen wel schappelijk zijn !
wernerfotografie

Lol zie net in je eerste post dat je uit Groningen komt, dat ritje kan ik nog wel maken zonder de Koerier Service :D !
Sparkie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2013 21:20
WoonplaatsCOLON Vriescheloo (Oost Groningen)

Hi ErikDignum,
Ja, de prijzen van de lenzen zijn belangrijk. De prijs moet aantrekkelijk zijn voor de klant en de service ook.
We hebben onze prijzen nog niet definitief, maar we streven ernaar om scherpe prijzen aan te bieden.
Bijvoorbeeld, de fisheye die je noemde, zouden wij kunnen verhuren voor ongeveer 40 euro voor 3 dagen, 65 Euro voor 7 dagen (ex BTW).
Koerier kosten zullen ongeveer 15 euro bedragen per enkele reis.
Omdat we gebruik maken van een levering / collectie service, kunnen we het objectief alleen verhuren voor een minimum van 3 dagen.
Als we het objectief voor 1 dag verhuren, dan is de transittijd 2 dagen aan beide kanten, en het objectief zal uit ons bezit zijn gedurende 5 dagen.
1 dag huur zou daarom niet kosteneffectief zijn.
Echter, als klanten het objectief op willen komen halen en terug willen komen brengen, dan zijn we bereid om te huren vanaf 1 dag.
We zijn nog bezig met de verzekeringsgegevens, maar hopen de verzekering inclusief aan te kunnen bieden, of tegen een kleine vergoeding op te nemen in de prijs.
Op het moment zijn we nog met verzekeringsmaatschappijen aan het onderhandelen.
Sparkie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2013 21:20
WoonplaatsCOLON Vriescheloo (Oost Groningen)

Hallo staartjager, evenals de MP-E 65mm macro, denken we ook om de MR14-EX Macro Ring Flash en de MT24-EX Macro Twin Flash aan te bieden.
Een focussing rail behoort wellicht ook tot de mogelijkheid.
Sparkie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2013 21:20
WoonplaatsCOLON Vriescheloo (Oost Groningen)

Hoi Wernerfotografie, ja je kan het objectief ook persoonlijke bij ons af komen halen.
En in dit geval kan je het objectief voor 1 dag huren.
We willen voorstellen het objectief na 17:00 uur op te halen, de dag vóór de huurperiode van start gaat,
en het objectief terug te brengen de dag nadat de huurperiode eindigt, voor 12:00 uur 's middags.
Klinkt dit redelijk?
wernerfotografie

Ja dat klinkt mij meer als redelijk. In principe als je dus je lens ophaalt en je huurt hem voor 1 dag, heb je hem eigenlijk voor ander half dag, dat klinkt naar mijn idee dus meer dan redelijk. Mocht men wel eventueel moeite hebben met zon tijd, dan lijkt het mij dat ze dan maar het beste kunnen doen via de koeriersdienst. De 15 euro per enkele reis lijkt mij ook een prima prijs als je het mij vraagt. Als ik bv een ritje moet maken naar Den-Ham dan ben ik meer kwijt aan benzine kosten kwijt dan 15 euro.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik blijf dit draadje ook maar eens volgen. :wink:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sparkie schreefCOLON Wij willen de meer ongewone objectieven aanbieden, zoals de 8-15mm fisheye, MP-E 65mm makro, TS-E 24 ii, maar ook de meer main-stream objectieven zoals de 24-70 f2.8 ii, 70-200 f2.8 ii. Peperdure objectieven zijn op het moment buiten ons budget. Objectieven zoals de 500mm f4 iSii en de 200-400 f4 (als het ooit wordt uitgebracht) kunnen een optie zijn wanneer de middelen dit toelaten, en er vraag naar is.
Heb je onderzoek gedaan naar hoe groot de vraag is naar alle genoemde objectieven? Ik heb geen idee hoe die verdeling is, maar het zou zuur zijn om de helft van je initiele vermogen te besteden aan 'ongewone' objectieven terwijl ze laten we zeggen 3 keer zo weinig worden verhuurd als de main-stream objectieven.
Het kan ook andersom zijn, dat weet ik niet.
757D + 8-400 mm
Sparkie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2013 21:20
WoonplaatsCOLON Vriescheloo (Oost Groningen)

Hallo Afotos, dat is een goed punt. Het is moeilijk om in te schatten welke objectieven de meeste klanten zouden willen huren.
We hopen om weloverwogen keuzes te kunnen maken op basis van de reacties van de mensen op dit forum.
Enkele suggesties zijn al gemaakt. We horen de suggesties van forum leden graag, met in gedachten een prijsklasse van rond de Euro 2000 of minder.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ik heb ook geen idee van de verdeling, maar kan me voorstellen dat juist de wat minder gewone objectieven ook wel in trek zijn. Bij een "gewoner" objectief heb je een beetje een idee wat je kunt verwachten, bij de bijzondere objectieven wat minder. Kun me voorstellen dat er genoeg mensen zijn de bijvoorbeeld wel eens graag met die macro zouden willen werken, of met een fish-eye, maar verwachten dat niet vaak genoeg te gaan doen om de aankoop te verantwoorden. Dan is zoiets ideaal.
Of als je aankoop overweegt bijvoorbeeld. Want bij een normaal objectief kan ik wel inschatten wat ik nodig heb, en wat goe zou werken, maar bij zoiets zou ik dan eert toch graag eens met zo'n objectief gewerkt wilen hebben voor ik tot aanschaf over ga. Gewoon om zeker te weten dat het echt is wat ik zoek.
Als het zover is, denk ik dat ik zeker een keer een weekje die MP-E 65mm ga huren, misshien dan inderdaad met een macro flash erbij. Ga dit volgen dus!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zeker een interessant initiatief! Ik zou wel een grondige business-case maken, want je moet behoorlijk investeren, hebt best te maken met risico's (die dan wel weer verzekerbaar zijn) en je kunt niet al te hoge huurprijzen vragen. Je hebt dan wel een minimale vraag nodig om uit de kosten te komen.

Maar ik hoop dat je dat lukt, want ik heb ook nog wel wat wensen voor een dagje... ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

De nieuwe sigma's.
Er is op het net veel belangstelling, echter de optie huren is er "nog" niet.
Ik zou dat toch in het achterhoofd meenemen.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Ik kan me wel voorstellen dat ik in de toekomst belangstelling voor iets heb: zeker een sterk 'afwijkend' objectief of iets duurs wat ik overweeg aan te schaffen.
De kunst is dan alleen om een 'advertentie' dan weer terug te vinden. ;)
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

staartjager schreefCOLONIk heb ook geen idee van de verdeling, maar kan me voorstellen dat juist de wat minder gewone objectieven ook wel in trek zijn. Bij een "gewoner" objectief heb je een beetje een idee wat je kunt verwachten, bij de bijzondere objectieven wat minder. Kun me voorstellen dat er genoeg mensen zijn de bijvoorbeeld wel eens graag met die macro zouden willen werken, of met een fish-eye, maar verwachten dat niet vaak genoeg te gaan doen om de aankoop te verantwoorden. Dan is zoiets ideaal.
Of als je aankoop overweegt bijvoorbeeld. Want bij een normaal objectief kan ik wel inschatten wat ik nodig heb, en wat goe zou werken, maar bij zoiets zou ik dan eert toch graag eens met zo'n objectief gewerkt wilen hebben voor ik tot aanschaf over ga. Gewoon om zeker te weten dat het echt is wat ik zoek.
Als het zover is, denk ik dat ik zeker een keer een weekje die MP-E 65mm ga huren, misshien dan inderdaad met een macro flash erbij. Ga dit volgen dus!
Maar de vraag is dan dus ook: met wat voor reden huren mensen objectieven? Is dit om een objectief uit te proberen of omdat ze zo nu en dan voor een specifieke klus goed materiaal nodig hebben?
757D + 8-400 mm
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik heb er wel eens naar gekeken. ik vind de huidige alternatieven te duur en daardoor niet interessant.

Als je bereid bent voor een goede prijs te verhuren, denk ik dat het een toevoeging is.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Maar de vraag is dan dus ook: met wat voor reden huren mensen objectieven? Is dit om een objectief uit te proberen of omdat ze zo nu en dan voor een specifieke klus goed materiaal nodig hebben?
Ik dat beide mogelijkheden voorkomen. En dan de ''reguliere" lensen om eens uit te probere/testen alvorens zelf tot een aankoop over te gaan en de 'speciale' lensen om eens een evenment te doen of bijv op een fotoreis te gebruiken.
Ikzelf heb nog nooit een lens gehuurd mede door de reeds genoemde bezwaren (ophalen/verzekering ed)
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ga een weekje naar het Bayerischer wald eind April. En heb mijn eigen 55-250 mm lens uitgeleend aan een medewerker die nu in Cambodja is. Nooit gerealiseerd dat hij nog niet terug is eind April. Balen!
In dit geval zoek ik een tele lens voor een week. Er zijn wel een aantal bedrijven die lenzen verhuren. Maar ik vind de dag/week prijzen behoorlijk hoog. Wat ik dan niet begrijp is dat je meerkosten hebt aan de verzekering. Maar ook bijv 700,- borg moet betalen.
Dan haak ik af, je krijgt de borg weliswaar terug. Maar je moet het maar wel even hebben liggen.

Deze bedrijven handelen vanuit ervaring wel volgens een beproefd business model denk ik. Maar stel je zou het anders aanpakken waarbij je wat klantvriendelijker lees gunstiger qua prijzen in de markt staat. Kan het wel goed uitpakken volgens mij.
Ik zou wel zeggen klein beginnen, de nadruk op marketing leggen. Dan met de markt mee groeien. Succes! ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar