iemand ervaring met deze aanbieder? MKIII zeer voordelig

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Illuminatus schreefCOLON
-snip een aantal hele goede argumenten-

Voor wie binnen Europa (maar niet EU) een goedkope camera zoekt, kan met minder risico terecht in Zwitserland.
http://en.toppreise.ch/index.php?a=268317" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de 7D scheelt het daar ongeveer 50 euro met de gangbare prijzen zoals die op tweakers pricewatch te vinden zijn, en daar komen dan nog verzendkosten bovenop.
Daarvoor zou ik dan inderdaad weer niet helemaal in het buitenland gaan bestellen... :-)
Anoniem 4

Ik heb alleen gekeken naar de 5DmkIII body en daarop is het verschil aanzienlijk.
Zal best per camera kunnen verschillen. Heb ik niet onderzocht.
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Illuminatus schreefCOLONIk heb alleen gekeken naar de 5DmkIII body en daarop is het verschil aanzienlijk.
Zal best per camera kunnen verschillen. Heb ik niet onderzocht.
Die minst dure 5D mk3 in dat overzicht (de bovenste twee bedrijven die onder de 2900 CHF blijven) wordt of alleen in Zwitserland en Liechtenstein verstuurd, of er komt meer dan 30 euro verzendkosten bij naar NL. Dan nog ben je er bij een omrekenkoers van 1,227 CHF / Euro maar 100 euro minder duur uit dan bij die marktkoopjes site.

Ik vind dat niet echt een "aanzienlijk" verschil...
Anoniem 4

Over hoe te importeren uit Zwitserland, Liechtenstein, San Marino, Monaco, Polen, Kroatië, etc. zal ik hier niet verder in gaan.
Het voorbeeld was slechts bedoeld om de verschillen binnen Europa te laten zien. Ook in Duitsland is het goedkoper, maar niet veel.
Dat alles in vergelijking met de gangbare prijzen van de bekende Nederlandse webstores en dan hebben we het toch over een paar honderd euro.

Wie wil, mag uiteraard kopen bij
http://www.marktkraamkoopjes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.winkelenmetvoordeel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jongerenshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
allemaal van dezelfde eigenaar

of in China, HongKong, of op Ebay

Voor een batterijlader zou ik dat nog wel doen, maar voor een professionele camera body van rond de € 3.000,00 ga ik toch liever naar een bekende leverancier in Nederland.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

En claimen van garantie moet je bij de verkoper doen, niet bij de fabrikant.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

En als die verkoper er mee stopt kun je het dus schudden als je geen Europesche garantie hebt. Dan mag je hem opsturen naar Japan...
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

K'heb destijds - bij de aanschaf van mijn 5D3 - overwogen om 'efkes' naar Zwitserland te rijden.
Verschil was toen 250 euro.
1 dag heen, paar dagen lanterfanten, 1 dag terug. Gelijk een leuk tripje.
Maar het kwam er gewoon niet van. Om de hoek halen was toch een stuk eenvoudiger ............

Goedkopere, lees niet-risicovolle, aankopen doe ik bijna altijd in Hong Kong en soms in China.
Van de week viel een Yongnuo MC-36/C timer remote controller in de bus. Voor 16 euro gekocht inclusief aangetekende verzending!
Daarvoor kan ik het niet gaan halen. Betaal altijd met PayPal, nog nooit maar dan ook nooit enige troubles gehad.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONEn claimen van garantie moet je bij de verkoper doen, niet bij de fabrikant.

Volgens de garantie bepalingen van Canon, moet je hem gewoon bij een dealer inleveren die is aangesloten bij het garantienetwerk van Canon, in heel Europa.

http://www.canon.nl/Support/Technical_S ... aarden.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon kan mij nog meer vertellen, maar nationale wetgeving gaat boven bepalingen van een fabrikant.
Zeker als het gaat over de garantietermijn.

Zie het topic over het consumentenrecht in NL:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 69&t=29612" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Maar om daar aanspraak op te kunnen maken, moet je wel kopen bij een Nederlandse leverancier...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@MarcoEOS550D:
Helemaal juist!
Daarom is het bij problemen na de garantieperiode van de fabrikant (in Europa 2 jaar) voor de in-NL_koper voordeliger omdat dan de redelijke gebruiksduur een rol gaat spelen.
In NL zijn garantieclaims na de periode van 2 jaar mogelijk.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONMaar om daar aanspraak op te kunnen maken, moet je wel kopen bij een Nederlandse leverancier...
Nee als ik de garantievoorwaarden lees, dan mag ik daar uit halen dat het niet uit maakt, zolang je maar kan aantonen dat je nog garantie hebt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Het is allemaal het overwegen waard, maar waarom zou je die risico's gaan lopen? Kat in de zak kopen, garanties, leveringsproblemen. Dat kan natuurlijk bij een gerenommeerd bedrijf ook gebeuren, maar het risico is dan kleiner. Ik denk dat je beter in een winkel kan proberen te onderhandelen in de prijs of korting op accessoires. Het is niet een bedrag wat je zomaar even uit geeft.

Betreft fabrieksgaranties: je kan misschien wel in je gelijk staan, maar dan moet je het ook nog krijgen. Wij hebben problemen gehad met een laptop, na de winkelgarantie maar nog voor de fabrieksgarantie. Na veel getouwtrek en een paar maanden wachten, hebben we de laptop wel gerepareerd terug. (Destijds via It's)
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

@ panzeefaust: ik wens je in voorkomende gevallen veel succes...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

...van de andere kant, we gaan er nu van uit dat de camera binnen het garantietermijn kapot gaat.
Misschien een beetje meer vertrouwen in Canon. :lol:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Een beetje realiteitszin kan ook geen kwaad ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Het feit dat je bij deze aanbieder de doos niet open mag maken èn contant mòet betalen bij afhalen is voor mij voldoende reden om hier niet te kopen..dan maar €300,- meer betalen maar geen risico op een kat in de zak/steen in een doos.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar