Tweedehands Canon eos 350D met kapotte printplaat

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Moofen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2013 22:20

Dag iedereen,

Ik had even gegoogled, maar ik heb niks kunnen vinden. Vandaar dat ik het in dit forum probeer!

Ik heb een tweedehands canon epos 350D gevonden met een defecte printplaat. Ik kan nergens vinden hoeveel de reparatie hiervoor zou kunnen kosten, maar ik ben wel benieuwd. Ik zit eraan te denken om deze camera eventueel over te kopen, maar ik wil wel weten waar ik aan begin.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Moofen
Anoniem 3

Kreun,
Krijg je toch wel bijbetaald als je hem komt ophalen?
Hoewel...
een Canon epos is wel redelijk uniek....
Moofen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2013 22:20

Telescoop schreefCOLONKreun,
Krijg je toch wel bijbetaald als je hem komt ophalen?
Hoewel...
een Canon epos is wel redelijk uniek....
Ik bedoelde uiteraard canon EOS... Autocorrectie maakte er epos van.

Hoe dan ook, ik heb niet zoveel verstand van alle verschillende onderdelen, maar ik vind fotograferen met een spiegelreflex wel erg leuk. Ik heb niet echt de kans gekregen om uit te vogelen hoe zo'n camera in elkaar steekt qua onderdelen, omdat ik mijn oude weg heb moeten doen na een korte tijd.

Nee, ik krijg niet bij betaald haha.

Het leek me een uitdaging om wat te spelen met een oudere versie, maar dan moet ik uiteraard wel weten wat er mis mee is en of het te repareren valt.
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Wat is er defect aan de print?

Doet de camera helemaal niets meer, of geeft hij een error?
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Als je de camera puur koopt om uit elkaar te halen om te bezien wat er allemaal insteekt, en je betaald niet te veel, ja dan is het te overwegen om het te doen. Maar als je het doet met het idee om de camera (zelf) te repareren en er weer mee te fotograferen, dan kun je volgens mij beter een 2e handsje kopen die het nog WEL doet..... :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het is niet heel erg moeilijk, maar voorzichtigheid is geboden aangezien alles met flatcables in elkaar zit. Hier in ieder geval hoe je het niet moet doen. Daar is Kay van DigitalRev altijd al goed in. Wat je in ieder geval wel goed kan zien, is hoe hij in elkaar zit.

http://www.youtube.com/watch?v=rPmhYk3RcpY" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Moofen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2013 22:20

Oké, dank jullie wel voor alle reacties. Ik ben van plan er dan mee te fotograferen, dus dan laat ik deze maar voor wat het is :)
Bedankt voor het advies!
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Is het misschien de 350 die hier een paar dagen geleden langs kwam met een defect palletje onder het batterij deksel ? Oh ja, een werkende 300 350 of 400 kopen lijkt mij ook handiger en verstandiger.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Gaaf filmpje van DigitalRev. Alleen jammer dat het een Canon was en geen Ni**n...... :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Hij neemt ook een Nikon onder handen.

http://www.youtube.com/watch?v=pwZ_RleZ9Bw" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar