Beste leverancier fotoproducten?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Hannekee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013 17:37

Na mijn zoekactie voor leveranciers ben ik terecht gekomen op deze:
http://www.profotonet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elkacolor.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pixelprinting.be/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met welk van deze drie hebben jullie ervaring of vinden jullie dat het beste is?
Of zijn er andere betere leveranciers voor fotoproducten?
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Als ik even goedkope prints wil laten afdrukken, die door vele handen gaan, dan kies ik voor http://www.webprint.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de kwaliteit belangrijk of wil ik mooie foto's inlijsten dan kies ik altijd voor Profotonet. Topzaak!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Al een paar jaar Profotonet, goede kwaliteit en ook nog eens snel geleverd.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Hier ook Profotnet!!!
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Profotonet, snel en heel goed.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik heb een wat minder goede ervaring met profotonet. Ik kom er eigenlijk al heel lang en heb tot dusverre al mijn collega's en vrienden deze firma aangeraden. Ook op dit forum. Wat betreft de kwaliteit van de afdrukken / fotoboeken ben ik dik tevreden, daar hoor je mij niet over klagen. Over de service ben ik inmiddels minder enthousiast, ik mis de flexibiliteit.

Even een voorbeeld. M'n vriendin en ik hebben beide een (verschillend) album samengesteld, op 2 verschillende computers (een mac en een pc). Dit houdt dus in dat je het niet direct onder 1 bestelling kunt verzenden (de software van profotonet laat dit niet toe). Nadat ik zelf het eerste album had samengesteld en besteld, heb ik nog diezelfde avond een mail gestuurd dat ik nog een tweede album wilde meebestellen en hoe ik dit het beste kon doen. Met tevens het verzoek of dit in hetzelfde doosje kon, zodat ik niet twee maal 9,49 euro verzendkosten hoefde te betalen. Dit was gewoon niet mogelijk.

Reactie van profotonet:
Het samenvoegen van dit album en het andere album dat u nog wilt bestellen, omdat wij werken met een hoge doorloopsnelheid kunnen orders niet worden samengevoegd.
Voor de duidelijkheid: profotonet was nog niet begonnen aan het eerste album, laat staan dat er ook maar iets verzonden was.

Enerzijds kun je zeggen: we praten hier over 9,49 euro. Aan de andere kant stoort zoiets me wel, het is meer iets principieels wat mij betreft. Beetje service naar de klant. Misschien zijn ze toch wat uit hun jasje gegroeid. Jammer.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tsja, dat krijg je als je met geautomatiseerde processen werkt. Of dat nou iets zegt over service...

Ik zou zo'n ervaring me er niet van laten weerhouden om er te bestellen.

Mijn ervaring met service is juist wel goed: een net niet goed gedrukt boek werd snel en kostenloos vervangen door een nieuwe, de oude mocht ik ook houden. Dat noem ik service :)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Waarom wordt Pixum niet genoemd? Heb ik (na enorm slechte afdrukken van de hema) erg goede ervaringen mee. Foto's zien er uit zoals op het scherm.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

MarcoEOS550D schreefCOLONTsja, dat krijg je als je met geautomatiseerde processen werkt. Of dat nou iets zegt over service...

Ik zou zo'n ervaring me er niet van laten weerhouden om er te bestellen.
Dat het bij jou zo goed is afgehandeld en wat je onder de noemer service inbrengt, valt strikt genomen gewoon onder Nederlands (en Europees) recht. Profotonet belooft een bepaalde kwaliteit/bepaald product en verzuimt dit na te komen. Na de ingebrekestelling heeft het bedrijf juridisch gezien een redelijke periode om het probleem op te lossen, en heeft dit dan ook gedaan. Dat je je boek mag houden misschien niet, maar dat is hier vermoedelijk meer een kostenoverweging geweest van het bedrijf. Je kunt het ook van de andere kant bekijken: het is profotonet kennelijk niet gelukt om de eerste keer succesvol jouw bestelling in goede staat af te leveren. Maar goed, we wijken af.

Ik denk dat service een rekbaar begrip is. Juist bij producten die (althans qua prijs) wat hoger in de markt zitten kan en mag je doorgaans verwachten dat de leverancier wat meer hun nek uitsteekt om zodoende de klanttevredenheid te verhogen. We hebben het hier over een premium product, ik praat hier niet over een toko als Aldi of de Hema, waar je een boekje kunt bestellen voor 5 euro op 'echt fotopapier'. We spreken hier over bestellingen van 80,90,100 euro en een veelvoud daarvan.

Ik denk dat je het verhaal dan ook vanuit die context moet zien. Maar da's natuurlijk mijn mening. :)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Anoniem 4

Ik vrees dat er van de TS geen reactie meer gaat komen. Die is na 1,5 uur op 24 augustus hier niet meer gesignaleerd.
Als jullie elkaar willen overtuigen, mag dat natuurlijk.
Overigens staat niet meer de kwaliteit van de betreffende leverancier ter discussie, maar alleen diens productieproces.
De concurrentie in dit segment is hevig en dan moet je als je kwaliteit en snel wil leveren een heel strak, geautomatiseerd verwerkingsproces hanteren.
Als klant zul je dat moeten accepteren, anders moet je om maatwerk vragen en daar hangt een prijskaartje aan.
Jullie hadden toch ook die twee albums via één computer in één opdracht kunnen verwerken?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar