Panoramo afdrukken op stevig materiaal. Tips gevraagd.

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Wie weet waar ik foto's van afwijkende maten kan laten afdrukken? Dat mag een gewone afdruk zijn, maar waar vind ik dan een geschikte lijst ervoor? Speciaal materiaal zoals dibond, (plexi)glas, polystyreen, forex, achter acrylglas mag ook, maar dat lijkt me zo ontzettend duur.... Het liefst heb ik overigens wel een afdruk met een rand eromheen, omdat al mijn andere foto's op die fotowand ook in een passepartout zitten.

Ik wil namelijk graag een afdruk van bijgevoegde panorama-foto laten maken voor mijn fotowand in de woonkamer. De meeste sites die ik vind bieden vooral standaard maten of zijn zo verschrikkelijk duur dat ik er bijna aan failliet ga. Het gaat om een afdruk van ongeveer 100 breed x 20 hoog.

En welk materiaal zouden jullie aanraden? Canvas valt af, maar met andere materialen heb ik geen ervaring. Ik zoek dus naar een mooie strakke vormgeving tegen een gunstige prijs. Ik hoop op goede tips!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Voor dat formaat is het altijd prijzig.... en voor kwaliteit betaal je nou eenmaal.

Goedkoopste optie is waarschijnlijk een gewone afdruk en een passepartout en lijst bij een lijstenmaker. Afdrukken van afwijkende maten is iets wat vaak niet aangeboden wordt, het fotopapier en alle instellingen komen nou eenmaal in een aantal standaardformaten. Maar de oplossing is je foto in een standaardformaat aan te leveren met een witrand waardoor een standaard formaat bruikbaar is en je toch je afwijkende maat voor de feitelijke afdruk krijgt, dan is het een kwestie van snijden en voorzien van lijst en je bent er.

Afdrukken op digibond en met acryl zijn fraai.... maar daar is de prijs ook naar. Maar een fatsoenlijk passepartout met ontspiegeld glas is ook niet goedkoop.
Profotonet is mijn standaard leverancier voor totaaloplossingen of afdrukken, erg goede kwaliteit voor een prijs die daarbij hoort.
Canonflits

Mooi aan de muur? Xpozer! Dat is echt heel mooi aan de muur. Ik sluit me aan bij de redenering dat kwaliteit haast altijd niet goedkoop is.
Ze hebben bij Xpozer alleen jouw maat niet. 135 X 44 is het grootste panorama-formaat.
Je kunt wel een nieuwe foto in hetzelfde systeem doen.
Anoniem 4

Niet de goedkoopste, maar wel een groot assortiment én ook afwijkende maten. Goede kwaliteit.
https://www.whitewall.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties, ik ga alle alternatieven eens bekijken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Voor echt afwijkende maten, die niet voldoen aan de standaard maten van de reguliere sites, is dit een goede optie: http://www.bootsma-tech.nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij plakken elke foto op elk materiaal in elke afmeting en de prijzen zijn heel schappelijk.

Je laat de foto dan afdrukken bij Profotonet en laat hem door hen versturen naar Bootsma, en daar laat je hem opplakken op elk gewenst materiaal en in elke gewenste afwerking. Verreweg de goedkoopste aanbieder die ik tot nu heb gevonden voor afwijkende maten. Ik kreeg de tip via de klantenservice van Profotonet overigens.

Nu moet ik alleen beslissen hoe ik de foto laat afdrukken, met of zonder rand, en dan kan ik gaan bestellen. Maar daarover open ik even een apart draadje, omdat ik graag jullie advies wil daarin.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Ducky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 10:53
WoonplaatsCOLON Musselknoal
CONTACTCOLON

Misschien nog een ander alternatief?

http://www.fotopanorama.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet de allerduurste en erg goeie kwaliteit en snelle levering.
[size=75][b]Mijn [url=http://www.henkbentlage.nl]Fotowebsait[/url] en meer [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=79083]hier[/url][/size][/b]
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ducky, dat is ook een goede tip zeg! Enorm bedankt. Ik heb juist gebeld, en ze kunnen inderdaad best goedkoop leveren. Ik ga mijn bestand aanleveren voor een proefje, fijn dat ze dat willen doen! Mocht me dat niet bevallen, dan blijf ik bij mijn eerste keuze van Bootsma. Ook goed betaalbaar, ze zijn ongeveer €15 duurder, maar dan heb ik wel luxer materiaal.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar