Canon Selphy CP800 en OS Mavericks? Forget it!

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Hier thuis worden veel foto's geprint. Met een Canon Selphy CP800.
Gewoon voor de fun, of om weg te geven.
Ook een prima gebruikersgemak. Geen gezeur met inktpatronen en zo.

De Selphy levert een prima prestatie met pracht afdrukken. Voor de gewone doe-het-zelvert meer dan voldoende.

En toen kwam Mac OS Mavericks. En de printer werkt niet meer. Er zijn geen drivers beschikbaar voor een printer die 3 jaar geleden is geïntroduceerd!
Op het net circuleren wel meerdere work-arounds. Maar dat kan toch - zeker in deze moderne tijd - niet de bedoeling zijn.
Een mondiale firma die zich zelf maar vooral haar klanten respecteert zou hierop beter moeten anticiperen.

Uiteraard bij Canon Nederland aangeklopt.
Nou, de - onderstaande - reactie is duidelijk: "zoek het maar uit"!

In uw email geeft u aan niet tevreden te zijn met het antwoord op uw vraag in verband met de software voor Mac OSX 10.9 Mavericks. Wij begrijpen dat het op dit moment zeer vervelend is dat u uw SELPHY CP800 niet op het besturings-systeem kunt gebruiken. Wij willen u graag het volgende informeren.
Wij bezig om updates te maken voor de software zodat deze ook onder Mac OSX 10.9 Mavericks kan werken. Op dit moment is het nog niet mogelijk. Onze excuses voor het ongemak. U kunt wel blijven printen via een usb-stick waar u de foto's op zet die u wilt afdrukken.


Ben dus nu de "gelukkige" eigenaar van een presse papier van 100 euro.....
Men is gewaarschuwd.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Lastig inderdaad, maar ondertussen roepen ze toch twee positieve dingen die er op duiden dat ze wel degelijk anticiperen en bieden ze hun excuses aan:

Wij bezig om updates te maken voor de software zodat deze ook onder Mac OSX 10.9 Mavericks kan werken. Op dit moment is het nog niet mogelijk. Onze excuses voor het ongemak. U kunt wel blijven printen via een usb-stick waar u de foto's op zet die u wilt afdrukken.

Je hebt dus keuzes. Óf je wacht tot de update, óf je gebruikt de printmogelijkheid via de USB stick, óf je gaat terug naar de voorlaatste versie van Mac OSX. Dat laatste is natuurlijk niet echt aan te raden.
Wees blij dat ze aangeven dat er aan wordt gewerkt. Er zullen legio fabrikanten zijn die er geen energie meer in (willen) steken.

Nog even geduld misschien?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ook ik zie dit bericht best positief:

1- Ze reageren netjes
2- Ze erkennen het probleem
3- Ze geven aan dat ze bezig zijn met een oplossing (nieuwe driver)
4- Ze geven een workaround (via usb-stick)
5- Ze bieden hun excuus / begrip

Er zijn bedrijven genoeg waar ze géén van deze 5 punten doen... dan zou het echt "zoek het maar uit" zijn.

Feit blijft echter wel dat het vervelend is voor jou als gebruiker.
Fijnste zou zijn als ze een verwachting af zouden geven van wanneer de nieuwe driver gereed is, maar dat zal lastig voor ze zijn...

Is het werkbaar om de foto's eerst op USB te zetten en vervolgens in de printer te doen om de foto's uit te printen?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Bekijk het eens anders,een fabrikant van hardware maakt deze incl. software voor systemen die op dat moment actueel zijn.
Als dan een fabrikant, Apple in dit geval in drie jaar tijd zijn besturings systeem zo ingrijpend veranderd dat de hardware, jouw selphy in dit geval, niet meer werkt is dat vervelend maar wie zijn schuld is dat?
Dat een fabrikant dan zijn software moet herschrijven om jouw 3 jaar oude selphy weer werkend te krijgen zal best even tijd kosten.
Er zullen misschien meer apparaten niet meer werken, ik denk dat ze dan eerst de apparaten onderhanden nemen die het meest verkocht zijn, zodat een grote groep mensen weer verder kunnen.
Er zijn zat fabrikanten die vinden dat de hardware na drie jaar is afgeschreven en hier geen moeite, tijd en geld, in zullen steken.
Microsoft had met Windows 7 wat hardware ondersteuning betreft een goede slag gemaakt, een hoop oudere hardware werkte prima hierop.
Wat mij betreft een voorbeeld voor alle fabrikanten van besturings systemen.
Dit zeg ik niet om hier weer een eindeloze discussie over Apple en microsoft te houden, het maakt mij niet uit wat iemand anders beter, mooier, leuker of weet ik veel wat vind.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Er schijnt een oplossing voor te zijn. Of liever een Workaround. Zie apple forum...
https://discussions.apple.com/message/24235671#24235671" onclick="window.open(this.href);return false;
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Die workaround had ts ook al gevonden maar hij was niet blij dat het nog niet via de normale manier gaat.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Tja... Soms is dat zo, maar vind dan de woordkeus vd TS nogal zwaar aangezet...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

wibo53 schreefCOLONTja... Soms is dat zo, maar vind dan de woordkeus vd TS nogal zwaar aangezet...
Denk dat iedereen wel eens een mindere dag heeft en als dan je printer ook nog eens niet wil...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

wibo53 schreefCOLONTja... Soms is dat zo, maar vind dan de woordkeus vd TS nogal zwaar aangezet...
Tsja, dat mag je vinden.

Maar ondanks alles is het MIJN gevoel dat Canon me in de steek laat. Zeker tot nu toe.
We wachten maar rustig af. Er zit niets anders op.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Anoniem 3

Komt ook (wel eens) achter de beste raampjes voor, Frans.
Even een backup terugzetten, wachten op de update van de software voor je printertje en hoppa, aan de slag ermee.
Is het verschil tussen die twee paarden zo groot dat je moet overstappen? Dan moet je wel heel goed paard kunnen rijden. Hoe heten die mensen ook al weer die dat kunnen? Dat waren Russen, toch? Kozakken, ik weet het weer.

Alles met een knipoog én een beetje serieus bedoeld.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Geelduikbootje schreefCOLONMaar ondanks alles is het MIJN gevoel dat Canon me in de steek laat. Zeker tot nu toe.
Het is een tikje naïef om te verwachten dat na de overstap naar een nieuw OS alles zonder problemen blijft werken.
Maar dat is misschien het verschil tussen Apple en Windows gebruikers.

Voor ik overstap op een nieuwe release van een Windows OS controleer ik eerst of alle randapparatuur en software die ik gebruik wel blijven werken. Meestal betekend dat ik een half jaartje moet wachten voor alle compatibiliteitsproblemen opgelost zijn. Van Nikon heb ik een film/negatief scanner waarvoor geen driver voor Windows 7 door Nikon meer geleverd wordt. Pas na het vinden van een derde partij driver (helaas niet gratis) ben ik overgestapt naar Windows 7.

Je gevoel zou terecht zijn wanneer Canon geen nieuwe driver meer zou leveren.

Ook hier: haastige spoed is zelden goed.

Hans.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

@ Geelduikbootje

Is het probleem inmiddels opgelost?
Ik overweeg een Selphy te kopen, maar dan moet het natuurlijk wel werken ;-)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ook voor de CP800:
SELPHY CP Printer Driver V6.3.0 voor OS X Mavericks
Omschrijving
"Canon SELPHY CP Printer Driver V6.3.0 voor OS X Mavericks" is een printerstuurprogramma dat speciaal is ontwikkeld voor Canon Compact Photo Printer SELPHY.
Als u dit stuurprogramma op uw computer hebt geïnstalleerd, kunt u foto's afdrukken met uw SELPHY met verschillende toepassingssoftware.
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download" onclick="window.open(this.href);return false;

(Ik heb niet alleen een zoeker op mijn camera)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Dank Boels.
Ik twijfelde omdat bij de productspecs nog steeds stond:

Macintosh USB-aansluiting: Mac OS X v10.6 – 10.7
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

MvdE schreefCOLON@ Geelduikbootje

Is het probleem inmiddels opgelost?
Ik overweeg een Selphy te kopen, maar dan moet het natuurlijk wel werken ;-)
Ik heb zelf een driver "omgebouwd", de kwaliteit van afdrukken is daarmee voor mij voldoende.
Zal de nieuwe driver wel gaan proberen.
Dank voor de tip Jan, was er niet meer zo mee bezig.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar