Media Markt - BTW, weg ermee-dagen 27/31 jan?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Voor degenen die nog wat nodig hebben: pak je kansen (maar houd wel in de gaten of de prijs echt goed is!).

En, zoals altijd, zijn uitgezonderd:
•Foto & Video:◦Canon: EOS 1D, EOS 5D, EOS 6D, EOS 70D, POWERSHOT S110 S, POWERSHOT S120 S, G1X, G16, “L” lenzen
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

En wat wel grappig is:

- Giftcards en tegoedkaarten

Volgens mijn logica wil dat dus zeggen dat het via een giftcard bruikbaar is op ALLE spullen...
Maar wellicht is mijn logica niet helemaal correct hoor :)

(Giftcards hebben ze vast niet voor ieder willekeurig bedrag, maar in stappen. Maar toch, giftcards kopen tot aan net iets meer dan wat je uit wil geven. Kun je het overige aan iets kleins opmaken)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je logica is inderdaad niet correct, want die lijst is een lijst met UITGEZONDERDE artikelen... :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De uitzonderingen zijn erg jammer, zelfs de Canon S110 valt eronder, nog even en alle goed lopende elektronica valt onder de uitzonderingen. :(
Er was toevallig al melding van deze actie in het soort van centrale topic :) http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 26&t=93515" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ohh dan hoef ik woensdag niet eens meer te kijken....ik wou wel n 5D zonder btw :)
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

Ze kunnen beter zeggen: Mediamarkt weg ermee :)
Is gewoon weer het zoveelste lokkertje, de meeste echt mooie spullen zijn niet zonder de BTW.
Dus ik zeg weg ermee :)
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONJe logica is inderdaad niet correct, want die lijst is een lijst met UITGEZONDERDE artikelen... :wink:
Zie je wel dat ik het niet goed had.
Kon ook niet anders... zou Media markt teveel geld kosten als mensen via bonnen 21% "korting" zouden krijgen op de lage marge producten.

Dank voor je oplettendheid Marco.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Eriklo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2013 15:43
WoonplaatsCOLON Lochem

Leuke actie, maar 'opeens' is de 100 mm macro nergens te vinden op hun website. En laat ik nou net die willen scoren.... :-(
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

„Ik ben toch niet gek????“

Nee, daarom koop ik er nooit!

O.K. Niet helemaal waar maar fotospullen zal ik er niet kopen. Mijn laatste ervaring met ze was de aanschaf van mijn Canon 70-300 mm. objectief alweer jaren geleden. Had de keus tussen Henk Booms in Amsterdam die had hem niet voorradig, Camera NU die had hem, was iets goedkoper maar zit in Urk, en Media Markt had hem ook maar daar was hij duurder. Aangezien Media Markt een lagere prijs compenseert, toch even daar naar toe. De discussie die er toen ontstond ging over het feit, dat door de 3 verkopers die er zich mee bemoeiden, dat Camera NU geen winkel was maar een Web Shop! Toen maar naar Urk gereden en het objectief daar gekocht! Niet dat ze failliet toen gingen maar toch....
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Door bij dit soort winkels te kopen houden we ze uiteindelijk zelf in stand.
Als je goedkoop uit wil zijn (in sommige gevallen) en geen service wil (in bijna alle gevallen) moet je vooral bij zaken zoals o.a. MM of BCC kopen.
Mijn mening en ervaring is dat een goede service en advies vaak een paar tientjes meer waard is.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLONNee, daarom koop ik er nooit!
Misschien moet je me toch eens een ding uitleggen.
Ik zie dat je woonplaats Amsterdam is en ik vermoed dat je daarom bij de MediaMarkt Arena bent geweest. (Ook aangezien je bij Foto Booms wilde kijken).

Of CameraNu wel of geen winkel heeft, wat het natuurlijk wel heeft, had de MM zich gewoon aan de voorwaarde kunnen houden dat de concurrerende aanbieder binnen 15km van de MediaMarkt vestiging moet zitten. En daar valt CameraNu natuurlijk helemaal niet onder.

Maar in plaats van verder te kijken bij bv Calumet (zit bijna naast de MediaMarkt) ga je 80km naar Urk rijden en weer terug.

Dus waar blijft dan nog de korting?
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

DavevdrH schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONJe logica is inderdaad niet correct, want die lijst is een lijst met UITGEZONDERDE artikelen... :wink:
Zie je wel dat ik het niet goed had.
Kon ook niet anders... zou Media markt teveel geld kosten als mensen via bonnen 21% "korting" zouden krijgen op de lage marge producten.

Dank voor je oplettendheid Marco.
Dave,

Het is ook geen 21% korting, ook geen 21% lagere prijs...
Het scheelt ongeveer 17.355% ;-)
Even voor de rekenaars onder ons ;-)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

bobeldijk schreefCOLON
Roel Jansen schreefCOLONNee, daarom koop ik er nooit!
Misschien moet je me toch eens een ding uitleggen.
Ik zie dat je woonplaats Amsterdam is en ik vermoed dat je daarom bij de MediaMarkt Arena bent geweest. (Ook aangezien je bij Foto Booms wilde kijken).

Of CameraNu wel of geen winkel heeft, wat het natuurlijk wel heeft, had de MM zich gewoon aan de voorwaarde kunnen houden dat de concurrerende aanbieder binnen 15km van de MediaMarkt vestiging moet zitten. En daar valt CameraNu natuurlijk helemaal niet onder.

Maar in plaats van verder te kijken bij bv Calumet (zit bijna naast de MediaMarkt) ga je 80km naar Urk rijden
en weer terug.

Dus waar blijft dan nog de korting?
Eerlijk gezegd geen idee! Dit is moeilijk uit te leggen maar ik vind service en een goed advies belangrijker dan prijs.
Ik ken best een paar jachthavens die goedkoper zijn dan de onze. Maar de perfecte ligging en de technische service blijven nog steeds doorslag gevend!

En dat heb ik nu ook met Camera NU we wonen op 10 minuten van de Media Markt, en niet echt veel langer van Henk Booms!
Maar de totale werkwijze van Camera Nu spreekt me heel erg aan en daar heb ik best wat meer geld voor over. Maar dat wil niet zeggen, dat ik toch nog een keer mijn Macro lens vanwege de zelfde prijs in Amsterdam bij Henk Booms gekocht heb! Of ik dat nu weer zou doen dat denk ik niet! Bovendien maakt mijn auto nu wat kilometers! :)
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

MichielBroerse schreefCOLONHet is ook geen 21% korting, ook geen 21% lagere prijs...
Het scheelt ongeveer 17.355% ;-)
Even voor de rekenaars onder ons ;-)
Leuk he zo'n reken uitdaging :)
En ja dat klopt helemaal wat je zegt.
Want 21% van het oorspronkelijke bedrag €1210 = €254,10
Zou je dus 21% korting krijgen op een oorsprokelijk bedrag van €1210 dan zou je uitkomen op €955,90 (en dat is dan weer incl. 21% btw van €200,74)

Overigens vind ik de kreet "BTW weg ermee" zo'n onzin en misleidend..
Je betaalt namelijk echt wel BTW hoor... maar dan wel over een lager totaalbedrag.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

DavevdrH schreefCOLON
MichielBroerse schreefCOLONHet is ook geen 21% korting, ook geen 21% lagere prijs...
Het scheelt ongeveer 17.355% ;-)
Even voor de rekenaars onder ons ;-)
Leuk he zo'n reken uitdaging :)
En ja dat klopt helemaal wat je zegt.
Want 21% van het oorspronkelijke bedrag €1210 = €254,10
Zou je dus 21% korting krijgen op een oorsprokelijk bedrag van €1210 dan zou je uitkomen op €955,90 (en dat is dan weer incl. 21% btw van €200,74)

Overigens vind ik de kreet "BTW weg ermee" zo'n onzin en misleidend..
Je betaalt namelijk echt wel BTW hoor... maar dan wel over een lager totaalbedrag.
Uitdaging niet echt, rekenen is wel mijn ding ;-)

€955.90 is dan inclusief €165.90 overigens ;-)
Je betaald normaal geen 100%, maar je betaald 121%.

Maar goed, het is wel een duidelijk reclame leus, die velen wel zal aanspreken.
En dat het achter de schermen niet klopt, dat zal de meeste mensen denk ik worst zijn...
Het ergste vind ik dat er volgens mij veel verkopers praten over 21% korting :-(
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Denk dat de verkopers de rekensom. Inschoten ook niet kunnen maken.
Uiteindelijk gaat het er om war je netto moet betalen en hoeveel goedkoper je daarmee eventueel uit bent vergelijken met ergens anders lijkt me.

Overigens, voor diegenen die toch al voornemens waren iets te kopen, dat nu echter (weer) onder de uitzonderingen valt;
In het verleden is vaker gebleken dat de filealen er nogal eens verschillend mee omgaan en/of daarvan afwijken. Dus als je interesse hebt eventueel gewoon eens binnen lopen en ter plekke informeren / onderhandelen... Bellen is meestal geen succes namelijk.

En nee, ik heb daar geen aandelen.. ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Overigens staat er op de site van de mediamarkt duidelijk dat er inderdaad geen 21% korting wordt gegeven (incl. rekenvoorbeelden).
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

MichielBroerse schreefCOLON€955.90 is dan inclusief €165.90 overigens ;-)
Je betaald normaal geen 100%, maar je betaald 121%.
Woeps ging ik toch weer de mist in :)

Ik zei al.. leuk zo'n rekenuitdaging.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Varianty
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 12:41

De tekst klikt goed, maar echt goedkoop zijn ze niet
Greetz,

Michel

___________________________________________________________________________
# Canon EOS 600D # Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II # Canon EF 50mm f/1.8 II #
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Het is uiteraard relatief. Niet anders dan bij andere aanbiedingen.

Ook afhankelijk natuurlijk van wat je wilt kopen en voor welke bedragen.
Gewoon een kwestie van vergelijken. Nogal makkelijk met internet.
Scheelt het maar weinig of is het elders goedkoper gewoon ergens anders kopen en eventueel zelfs wat meer betalen voor een stukje gemak of service. Altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar