Pagina 1 van 1

serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 18:52
door Liesbethvist
Vanmorgen heb ik een 1.4 III extender gekocht, super blij mee maar zojuist bij het invoeren van de gegevens op de Canon-site kreeg ik de melding dat het door mij ingevoerde serienummer al eerder was ingevoerd en ik het dus niet kan invoeren. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 19:12
door ajbeefde
Zou dus inhouden dat dit apparaat al een keer is verkocht :wink:

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 20:34
door Liesbethvist
Dat zou toch niet mogen? Ik heb hem voor nieuw gekocht ook tegen de nieuwprijs?!

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 21:20
door ajbeefde
Lijkt mij ook niet, maandag maar even de desbetreffende winkel opbellen en vragen hoe en wat?

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 21:37
door Liesbethvist
ja, dat lijkt me inderdaad het beste, ik vroeg me af of er meer mensen waren die dit probleem ook wel eens hebben gehad bij de registratie, ik heb de vraag inmiddels ook bij Canon zelf neergelegd, wellicht ligt het aan hun systeem. Bedankt voor je reacties!

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 21:37
door woody111
Of iemand heeft een fout gemaakt met het invoeren van zijn of haar serie nummer.

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 10 Jan 2015 22:19
door Liesbethvist
ja, dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen.

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 12 Jan 2015 00:44
door Thuispapa
Als je iets nieuws online koopt dan zijn er hele duidelijke wetten en regels waar het product aan moet voldoen.
Ga je echter naar een fysieke winkel dan kan het voorkomen dat je iets verkocht krijgt dat al door een ander is terug gebracht en dat door de winkelier gewoon weer aan de volgende klant als "nieuw"wordt verkocht.

Zo zijn er al jaren problemen met (bijvoorbeeld in de mediamarkt: meer hierover is o.a. op de trosradar fora te vinden) gekochte "nieuwe" apparaten waar bijvoorbeeld op een harde schijf, een telefoon, een geheugenkaartje van een camera of het geheugen van een muziekspeler al data, foto's, video of muziek staan die er door de eerste koper op is gezet voordat dat apparaat terug is gestuurd (wettelijk recht op terug zenden binnen x dagen geldt wel voor een webshopbestelling, niet voor aankopen in elke fysieke winkel).

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 17 Jan 2015 10:20
door Liesbethvist
ik ben terug gegaan naar de winkel en ook zij vonden het vreemd, ik heb een nieuw exemplaar ontvangen dus keurig opgelost. Bedankt voor alle reacties en adviezen!

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 17 Jan 2015 10:31
door woody111
Dat is zeker keurig opgelost, eind goed al goed

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 17 Jan 2015 10:32
door Rijk
Goed om te horen en fijn dat je dit laat weten. En nu weer lekker fotograferen met je nieuwe aanwinst :D

Re: serienummer nieuw product bestaat al???

GeplaatstCOLON 17 Jan 2015 13:34
door ajbeefde
Liesbethvist schreefCOLONik ben terug gegaan naar de winkel en ook zij vonden het vreemd, ik heb een nieuw exemplaar ontvangen dus keurig opgelost. Bedankt voor alle reacties en adviezen!

Mooi, kun je met gerust hart weer lekker aan de gang met je hobby.