Pagina 1 van 6

Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 19:08
door fastatje
Het is steeds gekker aan het worden, Ik heb een breuk in één van de kabeltjes zitten van mijn MT-24ex en heb daarvoor een mail gestuurd naar (helaas een noodzakelijk kwaad) Tech Repair. Mijn vraag was" graag een prijsopgave voor het vervangen of het leveren van deze kabel, i.v.m. een kabelbreuk" Als antwoord kreeg ik dat ze dat niet konden bepalen er moet eerst een naar gekeken worden om te bepalen wat er aan mankeert , het gaat me dus €50,- kosten om te bepalen wat ik al weet. mijn beklag bij Canon levert niets op< zij komen met een verhaal over verantwoording e.d., ik ben dus aan de " Goden" overgeleverd..... Canon zegt dat er technische kunde en opleidingen aanwezig moeten zijn voor het verhelpen van het euvel ... we hebben het hier over een snoer!!!, Tech repair verkoopt nota bene via hun eigen webwinkel wel flitsvoetjes en schermpjes e.d. om apparatuur te repareren en ik kan geen snoer geleverd krijgen, zelfs geen prijsopgave vooraf. Waar is Canon mee bezig? :evil:

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 19:45
door Anoniem 3
Is klagen je beroep? (gezien je vorige posts).
Zoek een techneut die een soldeerseltje kan zetten en je bent uit de brand, zou ik zeggen.
Als je al weet wat je mankeert, waarom zoek je dan een dure dokter???

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 20:16
door hdb
Misschien kan Rofa Repair je aan een kabel helpen.
Hans

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 20:47
door Rijk
Telescoop schreefCOLONIs klagen je beroep? (gezien je vorige posts).
Zoek een techneut die een soldeerseltje kan zetten en je bent uit de brand, zou ik zeggen.
Als je al weet wat je mankeert, waarom zoek je dan een dure dokter???
Laten we het aub vriendelijk houden, hier heeft TS niet zo veel aan denk ik.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 20:48
door Rijk
Ik pas ergens een link gezien van allelei canon onderdelen. Zal een kijken of ik die nog kan vinden voor je.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 20:54
door fastatje
Telescoop schreefCOLONIs klagen je beroep? (gezien je vorige posts).
Zoek een techneut die een soldeerseltje kan zetten en je bent uit de brand, zou ik zeggen.
Als je al weet wat je mankeert, waarom zoek je dan een dure dokter???
Inhoudelijk zal ik maar niet reageren,

Ik neem aan dat je er verstand van hebt? mag je mij uitleggen hoe je in een kabel iets kan solderen zonder de kabel te openen en dus onherstelbare schade toebrengt in de mantel, welke dus gezien de aanwezigheid van stekkers niet is af te sluiten door bijv. een krimpkous, kortom ik verkoos het vervangen van de kabel.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 20:59
door fastatje
Rijk schreefCOLONIk pas ergens een link gezien van allelei canon onderdelen. Zal een kijken of ik die nog kan vinden voor je.
Hartelijk dank, in de USA zijn ze al aan het kijken voor me, maar buiten dat vind ik de gang van zaken vreemd.. het is niet te verkopen dat ze aan de ene kant zelf onderdelen (oude voorraad?) verkopen via de webshop en anderzijds met een ...verhaal aankomen dat een kabel vervangen A: eerst moeten worden geconstateerd door technici en B: er geen onderdelen verkocht mogen worden aan derden (wat ze zelf dus wel doen)

Ik hoor graag als iemand een adres voor me heeft.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 21:01
door Rijk
http://www.cameraspareparts.co.uk/canon ... -399-c.asp

Hier staan wel wat onderdelen, wellicht zit er iets tussen ?

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 21:09
door fastatje
Dank je wel voor het mee zoeken. hier zit het dus niet bij, de mt-24 heeft twee flitskoppen welke met krulsnoeren zijn aangesloten op de stuur unit en daar is er eentje defect van.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 21:30
door evelakes

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 21:31
door Anoniem 4
Dat is een knap lastig en vooral prijzig kabeltje. Zul je niet makkelijk kunnen vinden.
Dat is waarschijnlijk de reden dat Tech Repair en Canon zo terughoudend zijn.
Ik denk dat Rofa er niet eens aan gaat beginnen.
Als ik jou was, zou ik er toch voor kiezen de reparatie via Tech Repair (Canon) te laten uitvoeren.
En dan zou ik het net als op het forum hier iets anders brengen.
Met een vriendelijk woord bereik je meestal meer.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 22:53
door fastatje
Dank, heb hem direct besteld...

En voor ik iedereen over mij heen krijg, voor ik er hier over begonnen ben is er vele malen contact geweest met zowel Canon alsook Tech-repair, en je mag van mij aannemen dat dat op een geheel andere manier heeft plaatsgevonden. ( in eerste instantie )

Het snoer zelf is in een kwartiertje vervangen, er zitten gewoon stekkertjes aan welke zo op de print geprikt kunnen worden, hem bemachtigen is lastiger dan het vervangen.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 22:55
door fastatje
Illuminatus schreefCOLON Als ik jou was, zou ik er toch voor kiezen de reparatie via Tech Repair (Canon) te laten uitvoeren.
Zonder enige indicatie van de kosten?, dacht het niet.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 13 Feb 2015 23:18
door wibo53
Begrijp je eerste post absoluut niet.... Frustratie? Wel onprofessioneel...
Als je een probleem hebt wat opgelost moet worden, post dat dan...
Waarom dat hype gedoe over een goed merk... .
Anyway prima dat het inmiddels opgelost lijkt... Toont eens te meer aan dat je beter had kunnen vragen dan poneren...
Suc6!

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 14 Feb 2015 00:18
door Anoniem 4
Dat het reparatiebedrijf eerst het apparaat wil zien alvorens uitspraak te doen over de kosten van reparatie is voor dit soort complexe precisieapparaten heel gebruikelijk. Ook bij andere merken en andere producten wordt veelal zo gehandeld. Net als het in rekening brengen van onderzoekskosten wanneer je besluit niet tot reparatie over te gaan. Een bedrag van € 50,00 is in dit verband heel redelijk. De kabelbreuk mag misschien duidelijk zijn, maar er kan ook nog gevolgschade zijn.
Beschadiging van het mainboard als gevolg van kortsluiting door de kabelbreuk is niet uitgesloten. Het reparatiebedrijf probeert een zo volledig mogelijk beeld van de storing te krijgen om zo goed mogelijk de reparatiekosten te kunnen bepalen.
Je wilt ook niet dat ze het kabelpakket vervangen en pas daarna weer tot de conclusie komen dat het apparaat nog niet werkt er nog andere zaken gerepareerd moeten worden, waardoor de kosten onverwacht alsnog hoger uitvallen.
Het gaat hier beslist niet om een simpel snoertje met een paar connectoren die elke knutselaar met twee linkerhanden en twee vingers in de neus in een handomdraai kan vervangen.
Ik vind dat TechRepair en Canon in deze netjes en correct hebben gehandeld en dat ze het niet verdienen om hier op deze wijze (aan de Goden overgeleverd) weggezet te worden.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 14 Feb 2015 00:29
door Rijk
Precies Gerard het is niet vreemd en zo gaat dat met veel apparatuur. Als mijn vaatwasser het niet meer doet heb ik twee keuzes, zelf aan de slag of siemens bellen. Bij dat laatste ben ik gewoon voorrijkosten/onderzoekskosten kwijt ongeacht of het een groot of klein probleem is. Het zijn gewoon commerciele bedrijven die niet van de wind leven.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 14 Feb 2015 00:37
door Anoniem 3
Rijk schreefCOLONPrecies Gerard het is niet vreemd en zo gaat dat met veel apparatuur. Als mijn vaatwasser het niet meer doet heb ik twee keuzes, zelf aan de slag of siemens bellen.
En dat is nou precies wat ik bedoelde en schreef.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 14 Feb 2015 09:23
door woody111
Leuke discussie, ik ben het toch met de ts eens.
Ts vraagt simpelweg wat het kost om een snoer te vervangen og wat het snoer zelf kost.
Een bedrijf kan dat simpelweg gewoon doen, ondanks eventuele andere schade.
Ze kunnen gewoon op de factuur zetten dat het is vervangen op verzoek van de klant zonde verder naar andere schade te kijken.
Iedereen blij, ik vind het ook belachelijk dat als ik een snoer wil laten vervangen dat daar "onderzoekskosten" voor nodig zijn, misschien staat een krinkel van een snoer mij niet aan, dat gaat een bedrijf niets aan. En een bedrijf als tech repair weet donders goed hoeveel werk het is om dat snoer te vervangen, word er dan te weinig op verdiend of zo?

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 14 Feb 2015 11:04
door fastatje
woody111 schreefCOLONLeuke discussie, ik ben het toch met de ts eens.
Ts vraagt simpelweg wat het kost om een snoer te vervangen og wat het snoer zelf kost.
Een bedrijf kan dat simpelweg gewoon doen, ondanks eventuele andere schade.
Ze kunnen gewoon op de factuur zetten dat het is vervangen op verzoek van de klant zonde verder naar andere schade te kijken.
Iedereen blij, ik vind het ook belachelijk dat als ik een snoer wil laten vervangen dat daar "onderzoekskosten" voor nodig zijn, misschien staat een krinkel van een snoer mij niet aan, dat gaat een bedrijf niets aan. En een bedrijf als tech repair weet donders goed hoeveel werk het is om dat snoer te vervangen, word er dan te weinig op verdiend of zo?
Ben volledig met Woody eens, Dat is exact wat ik bedoel,

wat de frustratie betreft , die is later pas gekomen het was namelijk niet de eerste keer.

Vervolgschade is er niet, als ik met de hand het knikje buig, dan flitst de kop normaal.

Ik vindt het raar dat men het hier steeds heeft over "vragen en de manier waarop ik mijn relaas doe" maar dit TOPIC is toch bedoeld om ervaringen met leveranciers e.d. te delen?

Als ik vragen had hoe het probleem op te lossen, dan had ik die wel in een ander Topic geplaatst.

En als laatste wat ik erover zeg, denk eens aan een bezoekje aan de garage met je auto en je vraagt " ik heb geconstateerd dat mijn ruitenwisservloeistof op is, wilt u die bijvullen? , Helaas meneer, we zullen eerst moeten kijken of er A lekkage is B of uw pompje wel werkt, enz.. wat de kosten zijn kan ik u nog niet vertellen, maar mocht u het niet willen.. dan bent u €50,- kwijt"

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 14 Feb 2015 12:41
door jev
woody111 schreefCOLONTs vraagt simpelweg wat het kost om een snoer te vervangen og wat het snoer zelf kost.
Een bedrijf kan dat simpelweg gewoon doen, ondanks eventuele andere schade.
Ze kunnen gewoon op de factuur zetten dat het is vervangen op verzoek van de klant zonde verder naar andere schade te kijken.
Nee, dat kunnen ze niet. Nu ga je natuurlijk vragen waarom ze dat niet kunnen? Daar zijn verschillende redenen voor aan te dragen, maar uiteindelijk komt het neer op garantie en QC.

Stel nu eens dat er inderdaad meer schade is dan alleen het snoer. Dan kunnen zij dat snoer wel vervangen, maar controleren of dat goed gebeurd is kunnen ze niet want het apparaat functioneert niet. De QC aan het eind van het reparatie-traject is dus niet uit te voeren en er kan dus ook geen garantie op verleend worden. Dat laatste is echter wel een wettelijke verplichting en het eerste deel is vermoedelijk door Canon verplicht (zoals iedere fabrikant voorschrijft: op het moment dat een apparaat uit herstelling komt moet het weer voldoen aan de eisen die daar aan gesteld mogen worden).

Wel kan je je afvragen of die €50 onderzoekskosten niet wat hoog zijn en of je die niet later zou moeten verrekenen met de reparatiekosten als er tot reparatie overgegaan wordt. Maar dat is weer een heel ander verhaal...