Canon..... Cannot

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

hdb schreefCOLONDat lijkt op koppelverkoop.
Haha.... iets als klok en klepel.
Maar gelukkig mogen bedrijven altijd nog zelf bepalen wat ze wel en niet als product en dienst aanbieden. Als ze geen losse kabels verkopen, dan kun je ze daar zelfs met veel verontwaardiging niet toe dwingen :-).
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

GdH schreefCOLON
Als ze geen losse kabels verkopen, dan kun je ze daar zelfs met veel verontwaardiging niet toe dwingen :-).
Hou nou toch eens op, ze hoefde hem niet te leveren ......
Ze mochten hem ook zelf vervangen......
Maar ik wil wel weten of mijn portemonnee dat toestaat.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

En dan kost een prijsopgaaf 50 euro. Is het inderdaad alleen het kabeltje, krijg je die 50 weer terug bij de meeste bedrijven. Is het meer, dan bespaar je jezelf 110 euro tov de 160 euro die je anders kwijt was aan alleen het kabeltje, dat het probleem misschien niet oplost.... Je moet nu maar afwachten (waarschijnlijk zul je gelijk hebben) of het inderdaad alleen het kabeltje is.

Voor wat betreft de losse verkoop: ik geef ze groot gelijk.

1. Ze weten niets van de technische know-how van ts maar alles van de technische know-how van de medewerkers
2. Het onderdeel gaat waarschijnlijk niet vaak stuk en is dus niet op voorraad en ze moeten het dan zelf bestellen
3. Zie 1. Reparatie lukt niet, kabel retour, geld retour... Maar ze weten niet wat er met de kabel gebeurd is. Die kan niet retour Canon.

Resultaat: netto verlies van 160 euro.... Die gok zou ik nooit nemen als ondernemer.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Illuminatus schreefCOLONJuridisch gezien slaat dit nergens op. Ze repareren alleen en verkopen niet, dus kan er ook nooit sprake zijn van koppelverkoop.
Het maakt me helemaal niets uit of het juridisch gezien ergens op slaat of niet.
Ik ben niet van plan om via mijn rechtsbijstandsverzekering een proces op te starten.
Ik ervaar het alleen als zodanig (kabel alleen te krijgen als ik de reparatie service afneem).

Hans
Anoniem 4

OK, ze hoefden dat kabeltje niet te leveren, dus dat was niet de vraag.
De enige vraag aan TechRepair was daarom: wat kost reparatie/vervanging van die kabel bij jullie.
Dat konden ze pas zeggen als ze het item onderzocht hadden. Daarmee was je niet tevreden.
Vervolgens heb je dezelfde vraag bij DSP neergelegd en die hebben geheel vrijblijvend een bedrag genoemd.
Ze zullen er ongetwijfeld bij vermeld hebben dat een definitieve (bindende) prijsopgave pas zou volgen na onderzoek en dat bij niet reparatie wel onderzoekskosten in rekening gebracht worden.
Dus als DSP een indicatie van € 200,00 had gegeven zou je hem ter reparatie hebben ingezonden en ook tevreden zijn geweest als het bedrag uiteindelijk op € 250,00 of € 300,00 zou zijn uitgekomen.
Waarom heb je nu eigenlijk niet laten repareren of bestellen bij DSP?

@hdb Hans
Je noemt het zelf koppelverkoop, maar dat is het gewoon niet ook al ervaar je dat zelf zo.
Bij reparatie krijg je geen kabel. Je apparaat wordt hersteld met als één van de onderdelen een kabel.
Ik heb zelf reparaties van dit soort bij de hand gehad. Daarbij wordt wel vermeld wat er gerepareerd/vervangen is, maar niet de prijs van de afzonderlijke onderdelen.
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLON 3. Zie 1. Reparatie lukt niet, kabel retour, geld retour... Maar ze weten niet wat er met de kabel gebeurd is. Die kan niet retour Canon.
Aannames en ongefundeerd, ik heb het nooit over terugzenden gehad.

De stand tot nu toe, zonder de " genoemde " druk mijnerzijds, gewoon een prijs bij Rofa en bij DSP, dus ...... en ik heb dit topic gestart om mijn
"ervaringen" met Tech Repair. Punt.

Wat iedereen er ook bij wil halen, maakt mij niet uit, dit is het laatste wat ik op dit topic te melden heb.

@ Illuminator, zoals je wellicht had kunnen lezen, (pag1) heb ik hem al besteld in de UK.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Anoniem 4

Ja, dat had ik ook al gezien, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom je na prijsopgave niet hebt laten repareren bij DSP of Rofa waar ook een prijs is opgevraagd.
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zou dat te maken kunnen hebben met de hoogte ervan? ........ Had ik bij TR ook niet willen doen voor dat geld maar was dan door hun voor een voldongen feit komen te staan, €50 kwijt of flitser kwijt. Vandaar dat ik het nu zelf ga doen.

(nou maar hopen dat je met deze opmerkingen niet aan de haal gaat)

Mocht het "verhaal" nog niet duidelijk zijn, ik heb niets meer toe te voegen.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Anoniem 3

Het lijkt hier wel een Circular polarizing non-filtered gebeuren... :wink:

Er waren tijden dat de slotjes niet zo duur waren.
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hahaha ;-) Kan een slotje op
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Telescoop schreefCOLONEr waren tijden dat de slotjes niet zo duur waren.
Klopt ;-) en ik kan me herinneren dat daar ook gemengde gevoelens bij waren ;) Vandaar dat we niet zomaar meer slotjes plaatsen, alleen als dat écht nodig is.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

volgens mij heeft iedereen zijn zegje wel gedaan, toch?
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Eigenlijk ben ik benieuwd naar de How To repair the cable. :wink:

Zag nog een toepasselijke foto voor dit topic.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hahaha geweldig, die foto!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

@evelakes
Schitterende foto.
Illuminatus schreefCOLON@hdb Hans
Je noemt het zelf koppelverkoop, maar dat is het gewoon niet ook al ervaar je dat zelf zo.
Bij reparatie krijg je geen kabel. Je apparaat wordt hersteld met als één van de onderdelen een kabel.
Ik heb zelf reparaties van dit soort bij de hand gehad. Daarbij wordt wel vermeld wat er gerepareerd/vervangen is, maar niet de prijs van de afzonderlijke onderdelen.
@Illuminatus Gerard
Ik geloof dat ik duidelijk ben geweest hoe ik er over denk en daar zal jij weinig aan kunnen veranderen.

Onduidelijk is voor mij is of de reparaties waaraan jij refereert, door TR uitgevoerd zijn en wat je mij daarmee duidelijk wil maken.

Door de ervaring van TS weet ik dat voor losse onderdelen niet bij TR/Canon moet zijn (m.u.v. de onderdelen die op de website van TR staan).

Hans.
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

fastatje schreefCOLON
VFRood schreefCOLON 3. Zie 1. Reparatie lukt niet, kabel retour, geld retour... Maar ze weten niet wat er met de kabel gebeurd is. Die kan niet retour Canon.
Aannames en ongefundeerd, ik heb het nooit over terugzenden gehad.
Dat hoef jij ook niet te doen, dat heeft de wetgever al voor je gedaan...
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

evelakes schreefCOLONEigenlijk ben ik benieuwd naar de How To repair the cable. :wink:

Zag nog een toepasselijke foto voor dit topic.
Fantastisch, is wel even werk geweest .... hij is sneller gerepareerd haha.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
fastatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 01:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

jev schreefCOLON Dat hoef jij ook niet te doen, dat heeft de wetgever al voor je gedaan...
Dat gaat volgens mij voor speciaal bestelde onderdelen niet op, het betreft geen consumenten electronica.
Dacht dat "auto focus een Ford was"

Ik wil gLas. ....... Ik heb gLas 16-35 2.8, 50 1.2, 85 1.2, 24-70 2.8, 70-200 2.8 IS II, 300 2.8 IS , 180 3.5 macro. En dat op een 1d mkIV en 5Ds


https://www.flickr.com/photos/134175928@N08/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zolang een consument in een winkel koopt, is er sprake van een consumentenkoop in de zin van boek 7BW en is het eerder geciteerde terugzendrecht gewoon van toepassing.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

hdb schreefCOLON... Door de ervaring van TS weet ik dat voor losse onderdelen niet bij TR/Canon moet zijn (m.u.v. de onderdelen die op de website van TR staan).
Ja, en ook niet bij DSP/Canon en ook niet bij Rofa, kortom nergens in Nederland.

Dat de hoge prijs van een reparatie de reden was om niet bij die bedrijven tot reparatie over te gaan, lag wel voor de hand, zeker als je weet wat de kabel alleen al kost.
Ik heb heel wat apparatuur zelf gerepareerd en als ik zeker weet wat het defect is, ga ik eerst zelf op zoek naar onderdelen. Voor deze kabel vond ik binnen 10 minuten 3 leveranciers met een prijs van rond de 125 euro. Uit het reparatiehandboek kan ik afleiden wat ik tegen kan komen. Voor mij zou het geen ingewikkelde klus zijn om zelf te vervangen.
Dan ga je ook niet bij reparatiebedrijven vragen wat zo’n reparatie kost. Heel veel meer dan zelf doen. Het is ook beter om dat niet te doen, want misschien heb je ze nog nodig voor het geval er toch iets mis gaat of als er nog een achterliggend probleem is, dat je zelf niet kunt oplossen.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar