Pagina 5 van 6

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 15:00
door GdH
hdb schreefCOLONDat lijkt op koppelverkoop.
Haha.... iets als klok en klepel.
Maar gelukkig mogen bedrijven altijd nog zelf bepalen wat ze wel en niet als product en dienst aanbieden. Als ze geen losse kabels verkopen, dan kun je ze daar zelfs met veel verontwaardiging niet toe dwingen :-).

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 15:39
door fastatje
GdH schreefCOLON
Als ze geen losse kabels verkopen, dan kun je ze daar zelfs met veel verontwaardiging niet toe dwingen :-).
Hou nou toch eens op, ze hoefde hem niet te leveren ......
Ze mochten hem ook zelf vervangen......
Maar ik wil wel weten of mijn portemonnee dat toestaat.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 15:43
door VFRood
En dan kost een prijsopgaaf 50 euro. Is het inderdaad alleen het kabeltje, krijg je die 50 weer terug bij de meeste bedrijven. Is het meer, dan bespaar je jezelf 110 euro tov de 160 euro die je anders kwijt was aan alleen het kabeltje, dat het probleem misschien niet oplost.... Je moet nu maar afwachten (waarschijnlijk zul je gelijk hebben) of het inderdaad alleen het kabeltje is.

Voor wat betreft de losse verkoop: ik geef ze groot gelijk.

1. Ze weten niets van de technische know-how van ts maar alles van de technische know-how van de medewerkers
2. Het onderdeel gaat waarschijnlijk niet vaak stuk en is dus niet op voorraad en ze moeten het dan zelf bestellen
3. Zie 1. Reparatie lukt niet, kabel retour, geld retour... Maar ze weten niet wat er met de kabel gebeurd is. Die kan niet retour Canon.

Resultaat: netto verlies van 160 euro.... Die gok zou ik nooit nemen als ondernemer.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 15:59
door hdb
Illuminatus schreefCOLONJuridisch gezien slaat dit nergens op. Ze repareren alleen en verkopen niet, dus kan er ook nooit sprake zijn van koppelverkoop.
Het maakt me helemaal niets uit of het juridisch gezien ergens op slaat of niet.
Ik ben niet van plan om via mijn rechtsbijstandsverzekering een proces op te starten.
Ik ervaar het alleen als zodanig (kabel alleen te krijgen als ik de reparatie service afneem).

Hans

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 16:11
door Anoniem 4
OK, ze hoefden dat kabeltje niet te leveren, dus dat was niet de vraag.
De enige vraag aan TechRepair was daarom: wat kost reparatie/vervanging van die kabel bij jullie.
Dat konden ze pas zeggen als ze het item onderzocht hadden. Daarmee was je niet tevreden.
Vervolgens heb je dezelfde vraag bij DSP neergelegd en die hebben geheel vrijblijvend een bedrag genoemd.
Ze zullen er ongetwijfeld bij vermeld hebben dat een definitieve (bindende) prijsopgave pas zou volgen na onderzoek en dat bij niet reparatie wel onderzoekskosten in rekening gebracht worden.
Dus als DSP een indicatie van € 200,00 had gegeven zou je hem ter reparatie hebben ingezonden en ook tevreden zijn geweest als het bedrag uiteindelijk op € 250,00 of € 300,00 zou zijn uitgekomen.
Waarom heb je nu eigenlijk niet laten repareren of bestellen bij DSP?

@hdb Hans
Je noemt het zelf koppelverkoop, maar dat is het gewoon niet ook al ervaar je dat zelf zo.
Bij reparatie krijg je geen kabel. Je apparaat wordt hersteld met als één van de onderdelen een kabel.
Ik heb zelf reparaties van dit soort bij de hand gehad. Daarbij wordt wel vermeld wat er gerepareerd/vervangen is, maar niet de prijs van de afzonderlijke onderdelen.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 16:13
door fastatje
VFRood schreefCOLON 3. Zie 1. Reparatie lukt niet, kabel retour, geld retour... Maar ze weten niet wat er met de kabel gebeurd is. Die kan niet retour Canon.
Aannames en ongefundeerd, ik heb het nooit over terugzenden gehad.

De stand tot nu toe, zonder de " genoemde " druk mijnerzijds, gewoon een prijs bij Rofa en bij DSP, dus ...... en ik heb dit topic gestart om mijn
"ervaringen" met Tech Repair. Punt.

Wat iedereen er ook bij wil halen, maakt mij niet uit, dit is het laatste wat ik op dit topic te melden heb.

@ Illuminator, zoals je wellicht had kunnen lezen, (pag1) heb ik hem al besteld in de UK.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 16:21
door Anoniem 4
Ja, dat had ik ook al gezien, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom je na prijsopgave niet hebt laten repareren bij DSP of Rofa waar ook een prijs is opgevraagd.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 16:45
door fastatje
Zou dat te maken kunnen hebben met de hoogte ervan? ........ Had ik bij TR ook niet willen doen voor dat geld maar was dan door hun voor een voldongen feit komen te staan, €50 kwijt of flitser kwijt. Vandaar dat ik het nu zelf ga doen.

(nou maar hopen dat je met deze opmerkingen niet aan de haal gaat)

Mocht het "verhaal" nog niet duidelijk zijn, ik heb niets meer toe te voegen.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 17:00
door Anoniem 3
Het lijkt hier wel een Circular polarizing non-filtered gebeuren... :wink:

Er waren tijden dat de slotjes niet zo duur waren.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 17:18
door fastatje
Hahaha ;-) Kan een slotje op

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 17:21
door MarcoEOS550D
Telescoop schreefCOLONEr waren tijden dat de slotjes niet zo duur waren.
Klopt ;-) en ik kan me herinneren dat daar ook gemengde gevoelens bij waren ;) Vandaar dat we niet zomaar meer slotjes plaatsen, alleen als dat écht nodig is.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 18:05
door fastatje
volgens mij heeft iedereen zijn zegje wel gedaan, toch?

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 19:27
door evelakes
Eigenlijk ben ik benieuwd naar de How To repair the cable. :wink:

Zag nog een toepasselijke foto voor dit topic.

Afbeelding

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 20:44
door MarcoEOS550D
Hahaha geweldig, die foto!

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 20:54
door hdb
@evelakes
Schitterende foto.
Illuminatus schreefCOLON@hdb Hans
Je noemt het zelf koppelverkoop, maar dat is het gewoon niet ook al ervaar je dat zelf zo.
Bij reparatie krijg je geen kabel. Je apparaat wordt hersteld met als één van de onderdelen een kabel.
Ik heb zelf reparaties van dit soort bij de hand gehad. Daarbij wordt wel vermeld wat er gerepareerd/vervangen is, maar niet de prijs van de afzonderlijke onderdelen.
@Illuminatus Gerard
Ik geloof dat ik duidelijk ben geweest hoe ik er over denk en daar zal jij weinig aan kunnen veranderen.

Onduidelijk is voor mij is of de reparaties waaraan jij refereert, door TR uitgevoerd zijn en wat je mij daarmee duidelijk wil maken.

Door de ervaring van TS weet ik dat voor losse onderdelen niet bij TR/Canon moet zijn (m.u.v. de onderdelen die op de website van TR staan).

Hans.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 21:11
door jev
fastatje schreefCOLON
VFRood schreefCOLON 3. Zie 1. Reparatie lukt niet, kabel retour, geld retour... Maar ze weten niet wat er met de kabel gebeurd is. Die kan niet retour Canon.
Aannames en ongefundeerd, ik heb het nooit over terugzenden gehad.
Dat hoef jij ook niet te doen, dat heeft de wetgever al voor je gedaan...

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 22:12
door fastatje
evelakes schreefCOLONEigenlijk ben ik benieuwd naar de How To repair the cable. :wink:

Zag nog een toepasselijke foto voor dit topic.
Fantastisch, is wel even werk geweest .... hij is sneller gerepareerd haha.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 22:18
door fastatje
jev schreefCOLON Dat hoef jij ook niet te doen, dat heeft de wetgever al voor je gedaan...
Dat gaat volgens mij voor speciaal bestelde onderdelen niet op, het betreft geen consumenten electronica.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 22:56
door MarcoEOS550D
Zolang een consument in een winkel koopt, is er sprake van een consumentenkoop in de zin van boek 7BW en is het eerder geciteerde terugzendrecht gewoon van toepassing.

Re: Canon..... Cannot

GeplaatstCOLON 17 Feb 2015 23:23
door Anoniem 4
hdb schreefCOLON... Door de ervaring van TS weet ik dat voor losse onderdelen niet bij TR/Canon moet zijn (m.u.v. de onderdelen die op de website van TR staan).
Ja, en ook niet bij DSP/Canon en ook niet bij Rofa, kortom nergens in Nederland.

Dat de hoge prijs van een reparatie de reden was om niet bij die bedrijven tot reparatie over te gaan, lag wel voor de hand, zeker als je weet wat de kabel alleen al kost.
Ik heb heel wat apparatuur zelf gerepareerd en als ik zeker weet wat het defect is, ga ik eerst zelf op zoek naar onderdelen. Voor deze kabel vond ik binnen 10 minuten 3 leveranciers met een prijs van rond de 125 euro. Uit het reparatiehandboek kan ik afleiden wat ik tegen kan komen. Voor mij zou het geen ingewikkelde klus zijn om zelf te vervangen.
Dan ga je ook niet bij reparatiebedrijven vragen wat zo’n reparatie kost. Heel veel meer dan zelf doen. Het is ook beter om dat niet te doen, want misschien heb je ze nog nodig voor het geval er toch iets mis gaat of als er nog een achterliggend probleem is, dat je zelf niet kunt oplossen.