nieuwe camera...

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Hari Seldon schreefCOLONWas laatst op fotosafari in Zweden (tickets vanaf Weeze zijn heel goedkoop en trip was fantastisch, pm maar als je meer wil weten) een weekendje. Daar werkten drie man met een Fuji , ik geloof een X100... kwamen ook prachtige platen uit. Ik heb het idee dat zodra je camera's rond de 20 megapixel tegenkomt, het verschil allemaal wat pieperig wordt tenzij je A2+ gaat printen.
Fujifilm is zeer populair onder landschaps-fotografen vanwege de mooie kleuren die de camera's produceren, al dan niet met behulp van de in de camera aanwezige kleurprofielen zoals Velvet, Astia etc.
Ook hun geweldige 10-24 objectief is zeer gewild door deze groep.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

ik lees overal idd dat Fuji zo'n beetje de beste heeft op het moment. Er zit ook een aardig prijsverschil met de eos-M Serie.
Maar Fuji ligt ook nog binnen Budget.

Groot afdrukken doe ik af en toe wel overigens, de geplaatste fotos staan op mijn auto namelijk.
Zweden, wie weet ooit, Maar helaas nu te ver weg, aangezien ik alles met de Auto doe, ivm mijn honden. komende jaren ga ik meer zuid-europa verder ontdekken, zon beetje de middelandse zee kust zeg Maar.
een tas vol fotospul
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Wens je een Full Frame dan zou ik zeker ook eens kijken naar de Sony a7 II of de a7R. Beste is om naar de winkel te gaan met een SD kaart en beide camera's eens te testen.

De Fujifilm X T10 en de Sony a6000 en a6300 zijn ook opties.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik moet wel zeggen dat bij het landschapswerk die filters van dr. lee ook waanzinnig mooie resultaten geven. kost wat, maar levert veel op!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar