lens verkopen

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik sta op het punt mijn eerste FF camera te gaan kopen. Nu is 1 van mijn lenzen niet geschikt om op een FF te zetten, dus zal daarvoor ook aan een nieuwe moeten. (aangezien dat nou net de lens is ik het meeste gebruik)
Nu kan je bij in dit geval Kamera Express, een formulier invullen of een mail sturen, met info over de lens je wilt verkopen, en geven ze een richtprijs door.

Is het nu normaal dat ze daar zo'n 200 euro of meer lager bieden dan wat ze de lens erna weer 2e hands op hun site verkopen?
Het gaat om een 15-85mm IS van Canon.
Vond dit nogal een enorm laag bod, zeker als je kijkt wat je aan een bedrag wil uitgeven, voor een nieuwe set bij ze.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

tja, zo'n zaak moet ook wat verdienen en misschien moeten ze er wel garantie op geven. Zelf verkopen zou mijn advies zijn.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

mikeeagle schreefCOLONtja, zo'n zaak moet ook wat verdienen en misschien moeten ze er wel garantie op geven. Zelf verkopen zou mijn advies zijn.

Michiel>=-
Ik snap dat ze er aan willen verdienen, maar ruim 200 euro verschil is wel heel veel, zeker als je een klant heb, de het veel voudige wil gaan uitgeven bij je.
Ik heb hem gister avond op Marktplaats gezet.
Mocht iemand nog een andere manier weten, waar ze wel eerlijk bedrag ervoor geven, hoor ik het graag.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

zet 'm ook even hier op het forum :-)

https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=20

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Een vriend van mij kreeg bij een bekende fotozaak ( Camera NU ) € 200 euro voor zijn Canon 100-400mm Mark I en die stond daar een dag later later te koop voor € 900,--. Ik zou hem inderdaad lekker zelf verkopen.
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Bij KE geven ze bijna niks voor je spullen. Ze doen alsof het niks waard is maar staat een dag later voor de hoofdprijs te koop. Of ze het dan nog verkopen is een 2e.

Zelf ook meegemaakt met een camera die rond tussen de 300 en 400€ waard was en er maar 45€ voor willen geven. Verkocht op MP voor 325€...
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Toen ik mijn Sigma 120-300 f/2.8 OS HSM wilde verkopen/inruilen kreeg ik een prijs te horen en moest de verkoper hard uitlachen, zo jij ben een klant
voor het leven kwijt, heb al een paar duizend euro hier uitgegeven je huiswerk doen is ook een gave. Nee soms snap ik het niet hoe ze zo kortzichtig
kunnen zijn, maar ja misschien daarom vallen ze per bosjes neer.
Gewoon op MP zetten tegen een scherpe prijs.
Star1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 00:45
WoonplaatsCOLON Omg. Gouda

Ik begrijp de agitatie van sommigen, maar feit is dat er nogal wat kosten aan het inruilen verbonden zijn. Intake (tijd is geld), taxatie, schoonmaken/testen, op site zetten, voorraad-risico, renteverlies, verkoopkosten en min. 3 maanden garantie geven etc.
Wanneer je aangeeft een substantiële investering in nieuw materieel te gaan doen, verwacht ik wel iets meer voor mijn inruil. Maar op zich vind ik de marge op de 15-85 niet onredelijk.Het is zeker geen zeldzame lens en het aanbod op Marktplaats is soms best groot.
Maar ook hier, verwacht niet teveel. Ik weet dat de marges op bodies en objectieven niet bepaald groot zijn t.o.v. de soms stevige investeringen.
Een bedrag van 200 euro voor een goede 100-400 mk1 is echt ver beneden de marktwaarde, ik heb mijn ex. voor 900 euro verkocht, reëel t.o.v. de nieuwprijs van de mkII van nu dik 2000....

Verkopen via marktplaats ed. levert altijd meer op. Maar kost je ook wat tijd en geduld. En zorgvuldig handelen. En vergeet het betalingsrisico niet.
eos7d|15-85 3.5-5.6 IS|100mm 2.8 L IS Macro| 70-200 F2.8 L IS II |EXT 2.0x II |25 ef II tussenring |430 EXII |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Dit soort discussies zijn altijd appels en peren...
Als ze dezelfde inruil zouden geven als je op MP krijgt waar gaan ze dan nog 'handel' doen?

1000 euro die misschien een jaar ligt te stoffen in je kast, en geen winst want ja duurder dan MP kun je ook niet verkopen...
want garanties zijn niks waard... het ding 'moet gewoon goed zijn' toch?

Kortom ik snap best dat ze 50% van de MP prijs bieden, bij incourant spul nog minder... (zou ik doen tenminste) die zaken zitten ook niet echt op tweede hands lenzen te wachten vermoed ik zo...
Apple fan, Canon volger...
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Zakelijk bekijken en zelf bepalen wat je wel wilt en niet wilt. Meestal levert zelf verkopen meer op. Ik zou overigens mijn dure aanschaf ook naar een andere winkel verplaatsen als men echt niks wil.

Een fotozaak zou wat transparanter moeten zijn. Ze werken zelf vaak met kleine marges en de ruimte om in te ruilen is niet heel groot. Dan is het een kostenpost als jouw lens ligt te wachten op een koper. Als ze hem dan ook nog nakijken en een ruime garantie geven, dan kost dat geld. Maar geef dat dan aan. Men wil wel inruilen, maar vooral als ze het idee hebben dat sneller verkoop mogelijk is. Ik denk dat €200 inruil en later voor €900 verkopen wel een ernstige uitzondering is.

Ik denk dat hetzelfde in de autohandel en de keukenhqndel speelt. Als jij vindt dat de deal niet goed is, dan ga je toch ook naar een ander? Ik ook!
Doe dat ook met je fotospullen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar