Neemt Kamera-express Foto Konijnenberg over?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik weet niet of het waar is maar onderstaande kwam ik toevallig op internet tegen. Het is in ieder geval te hopen dat zoveel mogelijk winkels blijven bestaan, ik hou er toch van om dure fotospullen eerst eens goed te bekijken vooraleer ze aan te kopen. Ook zo eens gezellig rondstruinen in een fotozaak heeft toch iets. Steeds meer mensen kopen blijkbaar hun fotomateriaal via internet, maar dat is echt mijn ding niet. Hierdoor verdwijnen ook meer en meer kleinere fotozaken omdat ze die concurrentie van internetbedrijven niet meer aan kunnen. Nu moeten blijkbaar de grotere spelers ook al aan schaalvergroting gaan doen.
https://tweakers.net/nieuws/143847/kame ... -over.html
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Vroeger in Den Haag heel wat spullen gekocht bij Konijnenberg. Mooie winkel met goed personeel. Tegenwoordig is mijn "huisleverancier" Cameranu.nl. Ik kan er niet echt wakker van liggen, deze schaalvergroting zie je op heel veel vlakken.
Zie ook dit topic bij de buren:
https://forum.nikon-club-nederland.nl/v ... 37&t=70173
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Op site van Kamera Express wordt dat al kenbaar gemaakt....

Zou het te maken hebben met de lopende procedures tegen Konijn:

https://www.tubantia.nl/twenterand/enls ... ~a02d9d3e/

https://www.tubantia.nl/twenterand/koni ... ~a5933289/
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

..
Laatst gewijzigd door 1 op adderoos, in totaal 2 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Vorige week bij Camera Express in Den Bosch een Lumix DMC-TZ100 gekocht.
De verkoper was terzake zeer kundig en geloof me, ik heb hem het vuur na aan de schenen gelegd.
Hij had alle tijd voor me en ik kon hem alles vragen over diverse camera's en de verschillen daartussen.
De opmerking van adderoos is geheel voor zijn rekening, maar gaat niet op voor mijn ervaring, hij moet daarom ook niet veralgemeniseren.
EN dat: "vroeger was alles beter".... zegt meer over zijn beleving van zijn leeftijd en het verleden dan die van mij. (jaargang 1947)
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik heb goede ervaringen bij zowel Konijnenberg in Turnhout, Kamera Express in Den Bosch en Cameranu in Urk, verkopers gaven goede informatie en adviezen. Schaalvergroting is m.i. onvermijdelijk en kijk daarom stiekem al eens over de grens in Duitsland, las hier laatst dat het soms veel geld kon schelen...
Kortom laat maar gebeuren...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Indrdaad, gabriel. Ik heb identieke ervaringen in Urk. Rustig snuffelen, uitproberen, en gedegen advies krijgen voor vaak ook nog eens een scherpe prijs. Het kan echt nog wel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

MarcoEOS550D schreefCOLONZie ook dit topic bij de buren:
https://forum.nikon-club-nederland.nl/v ... 37&t=70173
Dit soort links kun je hier beter achterwege laten of tenminste hier vertellen wat je daar gezien hebt.
Om de inhoud te kunnen zien, moet ik namelijk inloggen op het Nikon forum. Daar heb ik geen account, want ik heb Canon en geen Nikon. Ik heb al zoveel accounts her en der.

Ik heb goede ervaringen met Kamera Express in Capelle a/d IJssel, met Foka Rotterdam en met DigiMaxx in Dordrecht. Allemaal winkels met verkopers die goede kennis van zaken hebben, alsmede geduld/tijd om te informeren en te demonstreren.
En ja in elke winkel kun je wel eens aanlopen tegen een betweter of nitwit, maar het gaat om het algemene beeld en dat is bij fotowinkels nog altijd beter dan bij de gemiddelde elektronica/witgoed/computerwinkel. Wat ik bij die laatste vaak aan onzin heb horen uitkramen, grenst aan het onwaarschijnlijke. :roll:
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

..
Anoniem 4

adderoos schreefCOLON..
:?: :roll:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Illuminatus schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONZie ook dit topic bij de buren:
https://forum.nikon-club-nederland.nl/v ... 37&t=70173
Dit soort links kun je hier beter achterwege laten of tenminste hier vertellen wat je daar gezien hebt.
Om de inhoud te kunnen zien, moet ik namelijk inloggen op het Nikon forum. Daar heb ik geen account, want ik heb Canon en geen Nikon. Ik heb al zoveel accounts her en der.
Ah, het topic daar staat in de coffee corner, zie ik nu. Vandaar dat je moet inloggen. Topics in het "normale" deel van het forum zijn gewoon zichtbaar zonder in te loggen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Dat verklaart, maar nu weet ik nog niet wat er zo belangrijk was om voor deze discussie daarheen te verwijzen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Illuminatus schreefCOLON
adderoos schreefCOLON..
:?: :roll:
Ja, want dan weet iemand die niet meer 24/7 op het forum zit, zoals ik, niet meer waar het over gaat. Da's handig.
Kijkend door zijn oudere berichten heeft ie daar wel meer een handje van. Lekker handig.....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar