Afdrukkwaliteit van verschillende afdrukcentrales

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Van de week maar eens een kleine serie foto's geupload en naar verschillende winkels gestuurd (naar allen dezelfde serie uiteraard) om te kijken wie de beste kwaliteit levert.

- Kruidvat
- Blokker
- De plaatselijke fotograaf (waar m'n films perfect worden afgedrukt)

Qua kosten: Kruidvat en Blokker dezelfde prijs en goedkoper dan de plaatselijke fotoboer (scheelt EUR 1,= opstartkosten en 9 ct per afdruk).

Ik was verrast toen ik de foto's af ging halen. Kruidvat stak er met kop en schouders bovenuit. Kleuren prima en ook de details worden prima weergegeven (kleine letters enzo). De andere twee drukten ze te donker af. Bij de plaatselijke fotograaf zagen de details er niet uit. Ik hem o.m. een vrachtwagen op de foto gezet met bedrijfsnaam. De belettering wordt zeer slecht weergegeven.
De afdrukken van Blokker zijn te smoezelig. Zwart is niet mooi en ook erg korrelig (de lucht niet mooi weergegeven). Foto onder als voorbeeld.

[img]http://home.planet.nl/~bosm0959/legotru ... to/daf.jpg[/img]

Ik heb weer een hele serie foto's die ik af wil gaan drukken. O.b.v. bovenstaande wil ik ze naar Kruidvat sturen. Echter, in het verleden (ik spreek over zo'n vijf jaar geleden) heb ik wel eens rolletjes laten ontwikkelen bij Kruidvat en de kwaliteit was sterk wisselend. Is dat bij digitale afdrukken ook zo?
Nu schommelt de kwaliteit overal sterk. De plaatselijke fotograaf drukt de foto's over het algemeen zeer goed tot uitstekend af. Alleen bij nabestellingen zag je duidelijke verschillen (ook bijv. verkeerd afgesneden). Maar de digitale foto's zien er bij hem gewoon niet uit.

Wie heeft (goede) ervaringen met Kruidvat of loont het de moeite ook eens wat te proberen bij bijv. Combi Foto of Dixons?

Dennis
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar