Afdruk allemaal iets te donker.

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik heb nu bij verschillende afdruk centrales laten afdrukken. Wat mij opvalt is dat ze allemaal de zaak verdonkeren. Ik denk wel gauw, een stop of 2.

Heb ikdat, ben ik zon zeur of is dat gewoon standaard.

Wat kan je doen. Ik heb alles gekalibreerd. Als ik met mijn fotoprinter print dan is het nagenoeg goed. Ja, ja altijd wat te nuilen, maar goed, het kan.
Als ik het door een of andere digitale service op foto papier laat drukken, is ie altijd te donker tov de geprinte en monitor correcte versie.

Ik ben nu van plan gewoon een reeks in te sturen, van 1 shot met daarin cruciaal grijs/zwart detail, met oplopende lichtheid. Misschien zelfs gelijk wel 3 shots, zelfde methode.

Ik verwacht dan dat er uiteindelijk een goede keus te maken is hoevell ik moet compenseren voor de afdruk service naar keuze.

Zie ik iets over het hoofd? Gaat dit werken? Ik heb bv wel eens gehoord dat de machine die afdrukt automaties het beeld scant en dan bepaald hoeveel hij verdonkerd (verdonkeremaand). Dan zou zon operatie dus ook voor nix kenne weze. toch?

Iemand ooit bij zon afdrukcentrale gewerkt misschioen, of die er de techniek achterkent.

Wat ik niet snap is dat ze niet een profiel maken, wat je in je edit progje kan knikkeren, voor het betere afstel en fine tune werk.

Ja, hoera, ik weet lekker ook niet alles.

Kro
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Troubles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 10:13
WoonplaatsCOLON Bois-le-Duc

mijn 2 cent: Ik heb de indruk dat de kwaliteit per centrale ook per keer verschilt. Wellicht is er een programma (of erger nog een persoon) dat beroordeelt op basis van het histogram hoe je foto's worden afgedrukt, met daarbij een standaard vervorming (verzadigder, beetje contrast en een keer sharpen) EN wat donkerder omdat fletse foto's altijd tegenvallen.. Die instelling zou wel eens per daq/onderhoud of wat ook opnieuw kunnen worden gemaakt.... en zie daar alle verschillen...

vergeet niet dat 98% van de foto's wordt aangeleverd door point-n-shoot toeristen.

*huiver* het zal nog wel een tijdje duren voor een of andere slimmert een wysiwyg afdrukcentrale voor photoshoppers start....
:roll:
___________________________
If it moves, shoot it with a Canon!
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yep, zou kunnen. Ik denk alleen niet dat er een mens aan te pas komt. Dat zou volgens mij niet economies zijn. Als het een computer is moet je ook een manier kunnen uit vogelen hoe je foto's eruit komen zoals jij het wil.

Alleen met mijn huidige snotkop kan ik het weer niet bedenken. Ze delen bv ook geen van alle een soort profile uit.

En dat alles telkens anders eruit rolt, is natuurlijk een gruwel. Misschien wel een gat in de markt, " afdrukken zoals U het bedoeld heeft ".
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Johnnie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2004 11:23
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Heren, ik heb laatst een vrij grote hoeveelheid foto's bij Appie laten afdrukken (ong 150). Ik heb niet opvallend veel donkere foto's terug gekregen; maar misschien ben ik niet kritisch genoeg. Ik heb vanochtend geprobeerd een e-mail adres van een techneut bij de AH afdruk service te pakken te krijgen om voor het forum te kunnen discussieren. Helaas, zelfs lokken met veel klanten werkt niet. Je kunt mailen, maar krijgt geen antwoord, het wordt doorgegeven aan de centrale in Duitsland.
Het verweer van de telefonische medewerker was dat de machines elke dag worden schoongemaakt en afgesteld, dus het voorstel van "Motordigitaal"om standaard op te waarderen kan ook wel eens tegenwerken. Verder wordt er natuurlijk altijd teruggezegd dat het subjectief is, een 1e klas open deur :evil: . Ik zal een mail sturen met meer toelichting over wat wij willen bewerkstelligen ( een meer constante kwaliteit, toch?), misschien dat men daar toch nog inziet dat wij ze ook vooruit willen helpen.
Ik kom erop terug, puur eigenbaat, want ik heb nu een paar plaatjes die ik op groter formaten afgedrukt wil hebben, en daar wil ik wel goede resultaten van zien.
Johnnie gebruikt een 300D kit/ 550D met 10-22, 18-55, 100 en 70-300 mm obj. Grip, flitser en 2 batt, en heeft een IXUS 960 IS met onderwaterhuis.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar