mijn ervaring met Dixons Kodak digitale fotoservice online

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Takki

Dixons Kodak digi fotoservice

4 okt. - mijn dig. foto's ge-upload. binnen een paar minuten kreeg ik een bestellingsbevestiging per mail.
in de mail stond o.a. het volgende:

"Hartelijk dank voor de bestelling die u op 2004-10-04 / 22:04:21 bij dixons geplaatst heeft.
Uw bestelling zal op het bovenstaande afhaaladres (zelf opgegeven) bezorgd worden. We zullen u per e-mail op de hoogte stellen zodra uw bestelling door het laboratorium verzonden is. U kunt de status van uw bestelling op elk moment controleren op Dixons Kodak digi fotoservice."


9 okt. - uhmm...ik heb nog steeds GEEN email ontvangen, ik weet nog niet of mijn foto's al klaar zijn en in de winkel liggen. even de status checken op die ene pagina en de status is:

"Uw opdracht was om 08.10.2004 klaar en ligt vanaf de volgende werkdag gereed om afgehaald te worden."

YES! ze zijn klaar! ik ga zo mijn 7 posters (30x45cm) en één poster van 20x30cm ophalen bij Dixons! wel raar dat ze mij geen email hebben verstuurd dat ik ze vandaag kon ophalen terwijl ik de status net heb gecheckt. ze zouden dit doen...
dus over een paar uur ben ik weer terug met de posters!
EDIT (update): MAAR...dus vandaag naar Dixons gegaan en ze hadden mijn bestelling/foto's nog niet.
raar, volgens de afdrukcentrale kon ik VANDAAG bij Dixons mijn foto's ophalen. ik heb mijn bestelling gecheckt (status) dmv mijn bestelnr op te geven op de site Dixons Kodak digi fotoservice.
ik werd door de verkoper geadviseerd om a.s. dinsdag (12 okt.) nogmaals langs te komen, omdat ze niks binnen krijgen op maandag. 'de mensen vd afdrukcentrale werken niet op zondag', zei de verkoper nog.

12 okt. - 17:10 uur.
ik liet mijn naam weten aan de verkoper vh Dixons filiaal. verkoper: 'wanneer heb je de foto's ge-upload?' Takki: 'vorige week, maandag 4 oktober!'
de verkoper haalde een groot grijze envelop (ong. 30x45cm) tevoorschijn. ook zat er een kleinere envelop van ong. 20x30cm.
thuisgekomen, mijn schoenen/jas nog niet uitgetrokken...opende ik de enveloppen en ging meteen de foto's bekijken (analyseren).
uhhmm...

- lees het vervolg beneden -

Takki
Laatst gewijzigd door 1 op Takki, in totaal 12 keer gewijzigd.
Takki

sommige foto's die ik ge-upload had, waren niet precies op 2:3 formaat.
maar de foto's zijn goed op papier formaat gezet door de afdrukcentrale. niets werd afgesneden. wel waren er witte balken aan de randen van de foto's. dit heet ook wel 'fit in'. (foto's zijn op een zo groot mogelijk formaat aangeleverd/ge-upload)
fit in, precies wat ik wilde hebben met de foto's (zonder aan te geven).

scherpte:
goed scherp

contrast/belichting:
contrast kan wat beter. belichting is OK.

kleuren:
de kleuren zijn NIET OK! anders dan verwacht...(bij mij zien de kleuren er perfect uit op de monitor) het rood is op de print anders, het geel is ook anders en het wit ziet er niet echt wit uit op de print.
de verzadiging is niet OK bij de afdrukken?? grrrr

service/afhandeling:
het emailsysteem kan beter...een bestellingsbevestiging (na uploaden foto's) krijg je binnen een paar minuten, maar een email krijgen, dat de foto's al klaar liggen bij Dixons, heb ik nog NOOIT gehad. ook het zelfcheck-status-systeem klopt niet naar verwachting. volgens dat systeem lagen de foto's al klaar in de winkel om afgehaald te worden, maar ik moest later terugkomen van de verkoper omdat de foto's nog niet bij hem aangeleverd waren.

conclusie:
afhandeling kan beter. de kleuren in de afdrukken zijn niet mooi. prijzen zijn redelijk laag.
het totaal resultaat van de Dixons Kodak digi fotoservice is redelijk vind ik.

mvg, Takki
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik maak tegenwoordig als ik crop een achtergrond van de orignele plaat, die vul ik met het emmertje wit, dan plak ik de gecropte foto in het witte origineel en verklein die evt met een paar procent. Zo zit de crop altijd in een originele afmeting van 2:3.

Krijg je nooit moeilijkheden met afgesneden randen of extra waar je ze niet wil.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Takki

bedankt voor je tip!
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

De crop tool in Photoshop is hiervoor ideaal. Gewoon instellen op 20 cm verticaal en 30 cm horizontaal of andersom en je hebt altijd 2:3 uitsnedes. Die cm's kijkt verder nooit iemand naar want de hoeveelheid pixels is toch waar het om gaat.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar