Firma Konijnenberg

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

@wastaal

Zo ging het bij mij ook.

Vandaag via camera express een bestelling gedaan...een uur erna kreeg ik al de bevestiging dat de spullen de deur uit waren..... :shock:

Zo kan het dus ook....en ik was zelfs een paar euro goedkoper uit.

Konijn zal zeker geen slechte zaak zijn...maar door hun verbouwing kunnen ze gewoon de bestellingen niet aan.....had dan gekozen voor een tijdelijke sluiting denk ik dan.

Een collega van mij is vorige week vrijdag ondanks dat men telefonisch had gezegd dat de spullen die hij wilde zien en kopen genoeg op voorraad waren....na 3 uur rijden komt hij daar werd hem heel nuchter gezegd dat die spullen niet op voorraad waren???

Heel jammer....maar goed, na regen komt zonnenschijn.

Grtz.
www.fred-clerx.com
jveersema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2008 18:39

Ook ik heb zo'n drie weken geleden (6 oktober) een setje Soligor tussenringen en een draadloze remote besteld bij Foto-Konijnenberg maar tot op heden nog niets van ze mogen ontvangen. Erg irritant, ik deel even mijn frustratie met jullie.

Toen ik een week na de besteldatum eens ging mailen bleek dat ik mijn bestelling heb gedaan tijdens hun (interne) verbouwing. Volgens de mail die ik terugkreeg lag het hieraan en was de verwachting dat ik mijn bestelling binnen een week binnen zou krijgen. Al vreemd, aangezien op hun homepage stond dat de webwinkel gewoon open zou blijven tijdens de verbouwing.
Maargoed. Een week later nog niets. Na wederom mailen en bellen bleek dat mijn bestelling niet op voorraad was terwijl dit niet zo aan was gegeven op de site (er stond een groen vinkje bij de Nederlandse winkel). Mijn suggestie om dan mijn bestelling vanuit de Konijnenberg winkel in België was niet mogelijk.

Ik ben tot op heden nog steeds aan het wachten en ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Ik stoor me vooral aan het gebrek aan proactiviteit, het enige wat ik terug krijg van ze is dat het na de verbouwing en verhuizing ze niets kunnen zeggen over levertijden e.d., een antwoord waar ik dus echt helemaal niets mee kan. Konijnenberg heeft vanaf vandaag volgens hun eigen algemene bepalingen nog 8 dagen de tijd om mijn bestelling te leveren, voordat ik de koop ongedaan mag maken en mijn geld terug mag vragen. Konijnenberg was wel het voordeligst dus ik wacht nog maar even af.

Wat kan ik het beste doen (naast mailtjes sturen waarin ik me verbaas over de gang van zaken)?
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Een telefoontje er aan wagen met dit verhaal lijkt mij het verstandigste.
Mondeling zullen ze minder om de feiten draaien lijkt me.
En gewoon stellen dat je jouw geld terug wil als zij niet aan de levering kunnen voldoen.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
FrankSchouenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2007 22:35
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb hetzelfde als jveersema, lensje besteld en nu na bijna 2 weken nog niet binnen. Bij telefonisch contact werd verwezen naar 'het magazijn is verhuisd', waarbij niet exact kon worden aangegeven wanneer het spul dan wel bezorgd wordt :cry:

Afwachten maar . . . . . .
30D - 17-85 IS USM - 70-200 [color=red]L[/color]4 IS USM - 4GB Extreme III
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Ik heb altijd binnen 3 dagen mijn bestellingen binnen gekregen
grote of kleine bestellingen maakt niet uit,.

gister de 50mm 14. besteld met nog wat dingetjes vandaag kreeg ik de sms dat het pakket verzonden is. dat betekend dat hij hier morgen thuis is.
dus het kan ook anders
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Ik heb 5 oktober een lens en wat andere spullen besteld, een paar keer bellen ( niet aan de lijn te krijgen)13 oktober eindelijk iemand aan de telefoon met de mededeling is niet op voorraad terwijl op de site stond dat het op voorraad was. Er werd verteld dat ze geen indee hadden hoelang het ging duren (dat Kan) dus ik heb het geannuleerd. vanddag 28 oktober (15 dagen later) na 3 x bellen met de administratie eindelijk mijn geld terug gestort.
Kort om na heel veel goede adviesen van oa dit forum heb ik het helemaal gehad met deze balle tent :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :evil:
___________________________
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Ik heb pas nog een lens besteld , geen probleem , 3 dagen en binnen.
Ik heb van die verhuizing al meer gehoord , dat ze daar wat problemen mee kennen.
Maar dat kan natuurlijk overal gebeuren , ik begrijp dat het minder is als je lang op je spullen moet wachten , maar ik neem toch even aan dat ze de bestellingen zo snel mogelijk de deur uit willen hebben.
In de normale situatie gaat het daar altijd prima .

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Mijn ervaringen zijn ook heel positief.
vberschillende keren iets besteld en altijd binnen een week netjes thuis gestuurd gekregen.

En vorige week in Turnhout (Belgie is voor mij vanuit Vlissingen gemakkelijker te doen dan naar Den Ham) een nieuw objectief, een adapterring en een UV filter gekocht.

Thuisgekomen blijkt het UV filter beschadigd te zijn. Mailtje gestuurd, geen enkel probleem. Opsturen en het filter zal vervangen worden.
Gisteren ( maandag) UV filter op de post. Als alles meezit, dit weekend een nieuw exemplaar thuisgestuurd. :lol:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Erwin S schreefCOLONIk heb pas nog een lens besteld , geen probleem , 3 dagen en binnen.
Ik heb van die verhuizing al meer gehoord , dat ze daar wat problemen mee kennen.
Maar dat kan natuurlijk overal gebeuren , ik begrijp dat het minder is als je lang op je spullen moet wachten , maar ik neem toch even aan dat ze de bestellingen zo snel mogelijk de deur uit willen hebben.
In de normale situatie gaat het daar altijd prima .

Groeten,
Erwin.
Das heel mooi voor je. Waar ik de laatste discussie voor heb opgestart is het feit dat ik voordat ik naar konijn gereden ben eerst gebeld heb. Nee hoor geen probleem alles kan... Ter plekke krijg je een heel ander verhaal. Ik weet ook wel dat konijn over het algemeen een goede naam heeft. Zorg ervoor dat je die niet te grabbel gooit tijdens een herinrichting van je magazijn...
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik heb al eens vaker bij Konijnenberg besteld, altijd met grote tevredenheid.
Maar mijn laatste bestelling is zeker de vermelding waard: ontvangst binnen 24 uur na moment van bestelling.

Logistiek gezien heeft deze zaak (en ook TNT) alles prima op orde.
Ik ben een tevreden klant.

Jelte
[size=75]Kijk ook eens naar mijn dagelijkse [url=http://www.jeltedeboer.nl/commute/]photoblog[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

coolrxman schreefCOLON
Erwin S schreefCOLONIk heb pas nog een lens besteld , geen probleem , 3 dagen en binnen.
Ik heb van die verhuizing al meer gehoord , dat ze daar wat problemen mee kennen.
Maar dat kan natuurlijk overal gebeuren , ik begrijp dat het minder is als je lang op je spullen moet wachten , maar ik neem toch even aan dat ze de bestellingen zo snel mogelijk de deur uit willen hebben.
In de normale situatie gaat het daar altijd prima .

Groeten,
Erwin.
Das heel mooi voor je. Waar ik de laatste discussie voor heb opgestart is het feit dat ik voordat ik naar konijn gereden ben eerst gebeld heb. Nee hoor geen probleem alles kan... Ter plekke krijg je een heel ander verhaal. Ik weet ook wel dat konijn over het algemeen een goede naam heeft. Zorg ervoor dat je die niet te grabbel gooit tijdens een herinrichting van je magazijn...

Als jij belt en die verkoper zegt: "het is op voorraad hoor" en er liggen maar 3 stuks op voorraad dan kan het best zijn dat ze weg zijn als jij er eenmaal bent. Daarom doe ik de producten altijd bestellen via de website en dan aanvinken: afhalen in Den Ham. Ik moet ook 2,5 uur rijden. Ook als je besteld hebt en in de winkel erachter komt dat het product je niet bevalt hoef je niet te kopen.

Je krijgt als je het zo doet nl een bevestiging vanuit hun order systeem, en tot nu toe hebben voor mij altijd hun producten klaar gelegen. ;)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Zo heb ik het ook gedaan. Eerst via de site kijken of het ert is. Vervolgens een mail gestuurd, de bevestiging gekregen dat ze op voorraad is en dat er een exemplaar voor mij is gererveerd en is weggelegd.

het enig waar het even "mis" me ging, in de bevestigingsmail stond dat er een orderbevestiging als PDF was bijgesloten en dat iki die uitgeprint moest meenemen bij afhalen. Echter, geen PDF. Dus maar het bewuste mailtje uitgeprint en meegenomen naar Turnhout. De lens lag netjes klaar voor me. En nog wat andere dingen gekocht waarvan later iets beschadigd bleek. Dit teruggestuurd en zonder problemen een vervangend exemplaar ontvangen. :lol:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

[quote="Spike"]
Als jij belt en die verkoper zegt: "het is op voorraad hoor" en er liggen maar 3 stuks op voorraad dan kan het best zijn dat ze weg zijn als jij er eenmaal bent. [quote]

Dat begrijp ik ook. Anders wordt het als je belt en alles blijkt wel op voorraad, maar niet in de winkel te zijn, omdat ze hun logistieke keten aan het inregelen zijn.
Mijn laatste bestelling heb ik na 5 weken wachten gecanceld.
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Hier ook na 7 weken wachten gebeld voor het terugstorten van het geld.
Ik was altijd super tevreden over Konijnenberg maar vind dit nogal jammer.
Al kan ik me best voorstellen dat het allemaal ff wat minder op rolletjes loopt met een verhuizing maargoed, dat is geen reden om je klanten zonder bericht zo lang te laten wachten op iets wat al betaald is.
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Hallo,

Ben gisteren voor het eerst na konijnenberg geweest en ik kan er wel positief ze hebben me er goed geholpen.
En heb dan ook bij hun een Canon EF 1.4x Extender II aangeschaft. :D

Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
JorCanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Ossendrecht
CONTACTCOLON

Ik ben ook pas bij Konijnenberg langs geweest:). wel in België dan. maar dat lijkt me dezelfde soort zaak als in nederland. Belgie was voor mij dichterbij.

vind het een mooie zaak, goede service, hebben me heel goed geholpen. alleen jammer dat de 50mm 1.8 niet op voorraad was:(. en het duurde wel even voor ik geholpen werd, maar dat is alleen maar goed. dat betekend dat het goed gaat met de zaak;)

Groetjes,

Jorrie!!
[size=75]Your View On The World Will Never Be Denied[/size]
[size=75]I Don't Mount A Objective At My Camera, I Mount The Camera At My Objective[/size]
[size=75]Canon Eos 400D + Grip BG-E3 + Canon EF-S 18-55 mm f/1:3.5-5.6 II [/size]
CS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2005 20:21
WoonplaatsCOLON Ede

Ben ontzettend teleurgesteld in Konijnenberg. Nav onder andere goede service verhalen op het Eos Forum heb ik daar mijn lensen gekocht.
Na 2 jaar ging er echter al iets kapot aan mn sigmalens. Die lens is nog nooit gevallen of gestoten of wat dan ook. Dus onder voorwaarde dat als de lens niet door mijn schuld kapot is gegaan, de reparatie betaald zou worden door konijnenberg, heb ik hem opgestuurd.

Na 6 weken!! wachten kreeg ik pats boem de rekening toegestuurd zonder begeleidend schrijven of wat dan ook. Of ik even 90 euro wil betalen. Niet netjes teruggekomen op onze afspraak ed.
Meer zovan: misschien is ze wel gek en betaald ze gewoon. Nu heb ik even sigma gebeld en zij geven aan dat de levensduur van een sigma lens veeeel langer is dan 2 jaar.

Ik hoop heel erg dat ze toch nog die service laten zien die anderen wel hebben gezien. Maar ben er bang voor.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

CS schreefCOLONIk hoop heel erg dat ze toch nog die service laten zien die anderen wel hebben gezien. Maar ben er bang voor.
Het beste met de afwikkeling.
Laat je het eindresultaat ook even weten :wink:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
CS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2005 20:21
WoonplaatsCOLON Ede

Uiteindelijk na wat heen en weer gemaild te hebben, is het gelukkig toch netjes afgewikkeld.
Nu hopen dat ik mijn lens snel weer terug heb, kan ik weer lekker aan de slag.
Gebruikers-avatar
Esther
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 10:43
WoonplaatsCOLON castricum

Heb het momenteel ook even gehad *zucht*.....na een probleempje heb ik 3 x moeten bellen en is al 3x gezegd dat ik zou worden terug gebeld, maar tot op heden nog steeds niet!.....Hoop dat het positief zal worden opgelost dit, maar voel me erg in de zeik genomen momenteel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar