Firma Konijnenberg
ModeratorCOLON Global Moderators
- Peije
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 6006
- GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
- WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
- CONTACTCOLON
Zeer veel produkten zijn bij k'nijn een heel stuk voordeliger dan bij andere leveranciers. in Belgie heb je nog studio73 in Mol; Geel en onder de naam Foto rubens in Wilrijk. Meestal is of Knijn in BE of de andere de voordeligste... Helaas heb je hier niet zoveel concurrentie als in Nederland...
Ben er van de week even wezen kijken (Den Haag). Had het wel (aanzienlijk) groter verwacht, maar het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam moet ik zeggen. Bovendien hadden ze de objectieven waarvoor ik kwam kijken, op voorraad.
't Was wel helemaal leeg overigens.. Heb beloofd binnenkort terug te komen om nog wat op te halen.
't Was wel helemaal leeg overigens.. Heb beloofd binnenkort terug te komen om nog wat op te halen.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
- stefanzx-6r
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 494
- GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
- WoonplaatsCOLON Den Haag
Nog geen tijd gehad om even langs te gaan. Binnenkort toch maar eens doen.
- cuban wilde
- Shooter
- BerichtenCOLON 21
- GeregistreerdCOLON 05 Apr 2010 06:18
- WoonplaatsCOLON stad achter de duinen
Heb recent mijn occasion lens 17-85 die ik had besteld opgehaald woon in DH dus was prima optie om de bestelde lens daar te gaan ophalen is dan ook snel te maken. Ben wel enigszins teleurgesteld dat de winkel een vrij lege indruk maakt. Nodig niet uit eens lekker opzoek te gaan naar accessoire voor mij 40D. Ga hiervoor maar dan naar KE. Om me te laten informeren. Ben opzoek naar een draagriem om over de schouder/nek te dragen en snel te kunnen fotograferen. Verder een flitser 430 of iets naverwant graag advies van de forumleden? Ben nieuw op dit forum en heb wel oog voor onderwerpen om vast te leggen. Van natuur en mensen geeft het mij stimulaties om hiervoor te gaan.
Hoop nog eens wat van mijn kunsten via dit forum te laten zien.
Cuban
Hoop nog eens wat van mijn kunsten via dit forum te laten zien.
Cuban
- Peije
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 6006
- GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
- WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
- CONTACTCOLON
Den Haag is nog maar net overgenomen. Ik vermoed dat deze vestiging nog een beetje aangepast zal gaan worden...
In iedergeval zijn ze daar in Turnhout gisteren en vandaag mee bezig (Kwam ik gisteren net te laat achter toen ik op de parkeerplaats stond... )
de 430 EX/EX2 zijnuitstekende flitsers die in de meeste situaties volstaan. Natuurlijk is de 580 krachtiger en heeft meer mogelijkheden, maar hoevaak moet je een zeer grote ruimte goed uitlichten.
Misschien kun je je ook nog even voorstellen in dat gedeelte van het forum
In iedergeval zijn ze daar in Turnhout gisteren en vandaag mee bezig (Kwam ik gisteren net te laat achter toen ik op de parkeerplaats stond... )
de 430 EX/EX2 zijnuitstekende flitsers die in de meeste situaties volstaan. Natuurlijk is de 580 krachtiger en heeft meer mogelijkheden, maar hoevaak moet je een zeer grote ruimte goed uitlichten.
Misschien kun je je ook nog even voorstellen in dat gedeelte van het forum
- CrazyLion
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 336
- GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 20:54
- WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg
Ik ben onlangs ook in Den Haag geweest in de winkel. Ziet er allemaal netjes uit, daar tevens gekeken naar een compact camera... (voor mijn vriendin)
Eerst eens rustig rond gekeken en meteen de winkel ff uitgebreid bekeken. (was ik vrij snel mee klaar, kleine winkel met weinig artikelen)
Maar nu komt het:
Zelf heb ik al veel bij Konijn besteld (o.a. 30D, 50D div objectieven etc.)
altijd goed verzorgd, en netjes verzonden. Alles ook netjes origineel in nieuwe verpakking. (op mijn 24-105 L IS USM na, omdat dit een "bulk" lens betrof)
Wat mij nu heel erg verbaasd is dat we een Canon Powershot SX210 IS Zwart besteld hebben op de site met de optie "afhalen aan de kassa in Den Haag"
Tot zover ook nog wel allemaal goed.
Helaas stond er in de winkel in Den Haag al een verkeerde camera klaar, en toen er uiteindelijk de juiste doos bij werd gepakt bleek deze (inmiddels alweer in de auto) leeg te zijn.
Weer terug, nu is er naar mijn mening een camera uit een vitrinekast gehaald en in de doos gedaan. (accu was 80% vol en toestel zat vol vingerafdrukken)
Dit ben ik helemaal niet van Konijn gewend, kan komen door onervaren personeel/beleid? (winkel is pas nieuw, 01 april 2010 geopend)
Als een product uitverkocht en niet meer leverbaar is kun je het verkopen door een vitrinekast artikel te verkopen. Echter bovengenoemd Powershot toestel is vrij recent geintroduceerd en dan verwacht ik ook een mooie verzegelde verpakking (zoals bij mijn EOS body's) tevens was de camera ook niet compleet.
Hij gaat morgenvroeg dus mooi retour naar de winkel in Den Haag na eerst ff een telefoontje met Den Ham te plegen.
Ik hoop dat ze het netjes oplossen. (kunnen ze deze camera weer netjes in de vitrine zetten of what ever)
Eerst eens rustig rond gekeken en meteen de winkel ff uitgebreid bekeken. (was ik vrij snel mee klaar, kleine winkel met weinig artikelen)
Maar nu komt het:
Zelf heb ik al veel bij Konijn besteld (o.a. 30D, 50D div objectieven etc.)
altijd goed verzorgd, en netjes verzonden. Alles ook netjes origineel in nieuwe verpakking. (op mijn 24-105 L IS USM na, omdat dit een "bulk" lens betrof)
Wat mij nu heel erg verbaasd is dat we een Canon Powershot SX210 IS Zwart besteld hebben op de site met de optie "afhalen aan de kassa in Den Haag"
Tot zover ook nog wel allemaal goed.
Helaas stond er in de winkel in Den Haag al een verkeerde camera klaar, en toen er uiteindelijk de juiste doos bij werd gepakt bleek deze (inmiddels alweer in de auto) leeg te zijn.
Weer terug, nu is er naar mijn mening een camera uit een vitrinekast gehaald en in de doos gedaan. (accu was 80% vol en toestel zat vol vingerafdrukken)
Dit ben ik helemaal niet van Konijn gewend, kan komen door onervaren personeel/beleid? (winkel is pas nieuw, 01 april 2010 geopend)
Als een product uitverkocht en niet meer leverbaar is kun je het verkopen door een vitrinekast artikel te verkopen. Echter bovengenoemd Powershot toestel is vrij recent geintroduceerd en dan verwacht ik ook een mooie verzegelde verpakking (zoals bij mijn EOS body's) tevens was de camera ook niet compleet.
Hij gaat morgenvroeg dus mooi retour naar de winkel in Den Haag na eerst ff een telefoontje met Den Ham te plegen.
Ik hoop dat ze het netjes oplossen. (kunnen ze deze camera weer netjes in de vitrine zetten of what ever)
[size=75] Een te kleine Lowepro Rover AW II met van a[color=red]LL[/color]es en nog wat... [/size]
- CrazyLion
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 336
- GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 20:54
- WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg
Onlangs weer in de winkel in Den Haag geweest, na eerst ff gebeld te hebben en het hele verhaal ff voorgelegd te hebben.
Netjes opgelost, camera werd meteen geruild voor een mooi nieuw dicht doosje... (met camera)
Echt goede service op zijn konijns
Chapeau!
Netjes opgelost, camera werd meteen geruild voor een mooi nieuw dicht doosje... (met camera)
Echt goede service op zijn konijns
Chapeau!
[size=75] Een te kleine Lowepro Rover AW II met van a[color=red]LL[/color]es en nog wat... [/size]
- gumpje
- Site Admin
- BerichtenCOLON 8582
- GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
- WoonplaatsCOLON Groningen
- CONTACTCOLON
Goed om te horen!
... Spiegel-Werk ...
- BasZ
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 14056
- GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
- WoonplaatsCOLON Gouda
Zeker goed om te horen!
Moet ook eens een keer langsgaan in die winkel, nog niet geweest!
Moet ook eens een keer langsgaan in die winkel, nog niet geweest!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Zo voor mij was het de laatste keer Konijnenberg.
ik zal wel wat bestellen op de site maar de vriendelijkheid van de verkopers vind ik ver te zoeken.
Ik had een flitsset op het oog.
Een 500 watt. deze prijs was zeer goed.
Maar hij bleek niet op voorraad te zijn. Toen gevraagd of ze de 400W iets goedkoper weg konden doen. dit was niet mogelijk.
Maar toen we nog even bij de lampen stonden te kijken stonden daar gewoon 3 stuks van die lampen.(500w)
Ik zeg tegen de verkoper: pak die dan in.. ben jij van je demo model af en ben ik weer een tevreden klant. (en hij zijn geld)
Maar dat kon niet.. dan moest hij hem terug boeken het systeem in en dan zou hij naar een ander klant gaan.
Ik : dan boek je hem in als een speciaal artikel...
Nee was ook niet mogelijk.
Nou ik ben zo weg gegaan en heb hem nog via internet besteld.(de prijs was te goed)
Anders had deze meneer nog een ophang systeem verkocht ook.(en wie weet wat nog meer).
maar helaas..
ik vond het een arogante opstelling... wil je nou wat verkopen of niet?
maar ik kom er niet weer.
Sorry maar ik moest dit even kwijt, laatst nog een dikke 5d mk2 +7d (voor een kennis) en een 14-40L en nog wat los spul gekocht.. maar dat maakt ze niks uit.
ik zal wel wat bestellen op de site maar de vriendelijkheid van de verkopers vind ik ver te zoeken.
Ik had een flitsset op het oog.
Een 500 watt. deze prijs was zeer goed.
Maar hij bleek niet op voorraad te zijn. Toen gevraagd of ze de 400W iets goedkoper weg konden doen. dit was niet mogelijk.
Maar toen we nog even bij de lampen stonden te kijken stonden daar gewoon 3 stuks van die lampen.(500w)
Ik zeg tegen de verkoper: pak die dan in.. ben jij van je demo model af en ben ik weer een tevreden klant. (en hij zijn geld)
Maar dat kon niet.. dan moest hij hem terug boeken het systeem in en dan zou hij naar een ander klant gaan.
Ik : dan boek je hem in als een speciaal artikel...
Nee was ook niet mogelijk.
Nou ik ben zo weg gegaan en heb hem nog via internet besteld.(de prijs was te goed)
Anders had deze meneer nog een ophang systeem verkocht ook.(en wie weet wat nog meer).
maar helaas..
ik vond het een arogante opstelling... wil je nou wat verkopen of niet?
maar ik kom er niet weer.
Sorry maar ik moest dit even kwijt, laatst nog een dikke 5d mk2 +7d (voor een kennis) en een 14-40L en nog wat los spul gekocht.. maar dat maakt ze niks uit.
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 197
- GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
- WoonplaatsCOLON nieuwegein
- CONTACTCOLON
Vind het een beetje apart. Omdat ze iets niet goedkoper aan jou weg wilde doen zijn ze arrogant? Begrijp dat het crisis is maar je kan het ook overdrijven Je kan trouwens ook niet verwachten dat iemand zn spul maar goedkoper weg gaat doen. Of iets maar in gaat boeken als speciaal art of wat dan ook.
klik
tja dat ze iets niet goedkoper weg doen ok.. had ik ook vrede mee.
Maar toen bleek dat het spul gewoon daar stond..
En ik wou gewoon de prijs betalen.
Als het mijn winkel was geweest had ik het meteen verkocht.
Dan kun je weer nieuwe demo spullen neer zetten.
Maar goed het zal wel aan mij liggen.
Maar toen bleek dat het spul gewoon daar stond..
En ik wou gewoon de prijs betalen.
Als het mijn winkel was geweest had ik het meteen verkocht.
Dan kun je weer nieuwe demo spullen neer zetten.
Maar goed het zal wel aan mij liggen.
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 197
- GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
- WoonplaatsCOLON nieuwegein
- CONTACTCOLON
Demo spullen zijn niet oud of zo. Dus je vraagt ze om aan jou "oude" demo spullen te verkopen en dat ze vervolgens nieuw spul als demo op gaan stellen. Alleen omdat ze er meer hebben staan? Iedereen moet geld verdienen zij dus ook. Klanten binding gebeurt o.a door goede service en advies etc. Niet door mensen maar kadotjes te doen. Al schijnt dat voor sommige meer te werken.fritsw schreefCOLONtja dat ze iets niet goedkoper weg doen ok.. had ik ook vrede mee.
Maar toen bleek dat het spul gewoon daar stond..
En ik wou gewoon de prijs betalen.
Als het mijn winkel was geweest had ik het meteen verkocht.
Dan kun je weer nieuwe demo spullen neer zetten.
Maar goed het zal wel aan mij liggen.
klik
Ik snap de frustratie ook niet helemaal.
Als ze hem inboeken, dan gaat ie naar een andere klant. Waarschijnlijk is er dus al iemand die de set ook wil kopen, maar die moet wachten tot het op voorraad is.
Als ze jouw suggestie volgen, dan benadelen ze dus waarschijnlijk een andere klant. In dat geval is het dus juist erg klantvriendelijk, alleen voor een andere klant dan jij.
Daarnaast kan het demo model nog wel gebruikt worden om de set te "verkopen". Klanten hebben de 'feel' van het product en plaatsen dan hun bestelling, zodra het weer op voorraad is. In dat geval verkopen ze dus meer dan alleen de demo set.
Naar aanleiding van het punt dat je er laatst nog een 5D, 7D etc hebt gekocht, maar dat niets uitmaakt, heb ik de volgende opmerking. (Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld, want iedere situatie is anders. Je post triggerde mij alleen).
In de huidige tijd met internet zoeken veel mensen hun product zo goedkoop mogelijk. De ene neemt een gok met vage websites en gaat voor het aller goedkoopste, anderen zoeken een webwinkel met een echte winkel erbij, omdat dit meer zekerheid geeft en leggen dan liever iets meer neer. Zolang het maar een stuk goedkoper is dan de plaatselijke foto vakhandel.
Het goedkoper aanbieden heeft zijn nadelen. Je kunt minder met de prijs doen, omdat de marges lager zijn.
Dat heb je bijvoorbeeld ook bij IKEA. Mensen komen karren vol met laminaat halen omdat het zo goedkoop is en willen het vervolgens gratis thuisbezorgd hebben als service omdat ze zoveel kopen. Want: Als ze het ergens anders kopen wordt het gratis thuisbezorgd en zijn ze bijna hetzelfde bedrag kwijt.
De reden dat het zo goedkoop kan is dat die extra service eruit gehaald is.
Bij het concurreren op prijs, ga je meer voor omzet dan voor de (langdurige) relatie met de klant. De klant die vooral de leverancier kiest op basis van prijs, gaat namelijk snel naar een ander als die iets goedkoper is.
Natuurlijk is iedere klant anders, maar de wijze van runnen van je winkel en het geboden service niveau is een gevolg van je 'algemene type klant'.
Voor alle duidelijkheid: van foto Konijnenberg ken ik alleen de website. Ik heb er nog nooit iets besteld en heb dus geen positieve of negatieve ervaringen daar.
Als ze hem inboeken, dan gaat ie naar een andere klant. Waarschijnlijk is er dus al iemand die de set ook wil kopen, maar die moet wachten tot het op voorraad is.
Als ze jouw suggestie volgen, dan benadelen ze dus waarschijnlijk een andere klant. In dat geval is het dus juist erg klantvriendelijk, alleen voor een andere klant dan jij.
Daarnaast kan het demo model nog wel gebruikt worden om de set te "verkopen". Klanten hebben de 'feel' van het product en plaatsen dan hun bestelling, zodra het weer op voorraad is. In dat geval verkopen ze dus meer dan alleen de demo set.
Naar aanleiding van het punt dat je er laatst nog een 5D, 7D etc hebt gekocht, maar dat niets uitmaakt, heb ik de volgende opmerking. (Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld, want iedere situatie is anders. Je post triggerde mij alleen).
In de huidige tijd met internet zoeken veel mensen hun product zo goedkoop mogelijk. De ene neemt een gok met vage websites en gaat voor het aller goedkoopste, anderen zoeken een webwinkel met een echte winkel erbij, omdat dit meer zekerheid geeft en leggen dan liever iets meer neer. Zolang het maar een stuk goedkoper is dan de plaatselijke foto vakhandel.
Het goedkoper aanbieden heeft zijn nadelen. Je kunt minder met de prijs doen, omdat de marges lager zijn.
Dat heb je bijvoorbeeld ook bij IKEA. Mensen komen karren vol met laminaat halen omdat het zo goedkoop is en willen het vervolgens gratis thuisbezorgd hebben als service omdat ze zoveel kopen. Want: Als ze het ergens anders kopen wordt het gratis thuisbezorgd en zijn ze bijna hetzelfde bedrag kwijt.
De reden dat het zo goedkoop kan is dat die extra service eruit gehaald is.
Bij het concurreren op prijs, ga je meer voor omzet dan voor de (langdurige) relatie met de klant. De klant die vooral de leverancier kiest op basis van prijs, gaat namelijk snel naar een ander als die iets goedkoper is.
Natuurlijk is iedere klant anders, maar de wijze van runnen van je winkel en het geboden service niveau is een gevolg van je 'algemene type klant'.
Voor alle duidelijkheid: van foto Konijnenberg ken ik alleen de website. Ik heb er nog nooit iets besteld en heb dus geen positieve of negatieve ervaringen daar.
EOS 7D, Tokina 11-16 f2.8, Canon 17-55 f2.8 IS, Canon 70-200 f2.8 IS, Canon 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM, een flitser, Canon convertors 1.4x en 2.0x
Waarschijnlijk had men al enkele reserveringen in het systeem staan. Op het moment dat ze het artikel weer opboeken wordt het automatisch toegewezen aan de mensen die de reserveringen hadden gedaan.
Ik zou het ook niet prettig vinden dat als ik op een wachtrij sta en dat iemand anders dan voor gaat...
Ik zou het ook niet prettig vinden dat als ik op een wachtrij sta en dat iemand anders dan voor gaat...
[url]http://www.goudinwisselen.nl[/url]
- Ralph_86
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 767
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
- WoonplaatsCOLON Brabant
- CONTACTCOLON
Die set staat al in bestelling voor andere klanten, dus als hij hem inboekt dan gaat hij naar de eerste op de wachtlijst. Logisch toch? Dat zou je zelf ook willen als je de eerste wachtende op die lijst bent... Daarnaast vind ik ook niet dat je hem kan gaan vertellen hoe hij met zijn voorraadadministratie om moet gaan... Konijnenberg is een grote zaak, dat is iets anders dan de fotoboer op de hoek.
Dan zal dat het probleem zijn. Dus dan toch maar opzoek naar een zaak om de hoek en iets meer betalen voor mij.Ralph_86 schreefCOLONDie set staat al in bestelling voor andere klanten, dus als hij hem inboekt dan gaat hij naar de eerste op de wachtlijst. Logisch toch? Dat zou je zelf ook willen als je de eerste wachtende op die lijst bent... Daarnaast vind ik ook niet dat je hem kan gaan vertellen hoe hij met zijn voorraadadministratie om moet gaan... Konijnenberg is een grote zaak, dat is iets anders dan de fotoboer op de hoek.
En als het dan toch niet mogelijk was.. oke dan maar..
Maar daarbij kwam er ook geen enkele mee denk actie van de verkoper.
Ik laat het rusten. zal de volgende keer eens een andere shop proberen.
- Nighteyes
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 187
- GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 18:41
- WoonplaatsCOLON Sittard
Ook ik heb een, inmiddels, slechte ervaring met Firma Konijnenberg. Ik heb 8 weken geleden een bestelling gedaan en tot op heden nog niks mogen ontvangen...ja 2x een mail met een bogus verwachte levertijd van het ene artikel wat blijkbaar onmogelijk leverbaar is (reflectie schermpje....hoe lastig kan het zijn )
Misschien worden die dingen gemaakt in een land wat met vliegtuig niet bereikbaar is en er eerst 6 weken een boot heen gaat en dan na een week met bestelling weer terug komt in nog eens 6 weken....in dat geval hoef ik nog maar....uh ff rekenen...5 weken te wachten dat heet als de boot niet op tragische wijze vermist raakt in de bermudadriehoek
Wat natuurlijk wel een mogelijkheid is wordt je dan vertelt (overigens heel vriendelijk, niks op aan te merken) is nog eens 6,50 (da's 14,30 in guldens...yup ik ben een chronisch omrekenaar ) extra ophoesten en dan sturen ze het in 2 delen op...
Nikky
Misschien worden die dingen gemaakt in een land wat met vliegtuig niet bereikbaar is en er eerst 6 weken een boot heen gaat en dan na een week met bestelling weer terug komt in nog eens 6 weken....in dat geval hoef ik nog maar....uh ff rekenen...5 weken te wachten dat heet als de boot niet op tragische wijze vermist raakt in de bermudadriehoek
Wat natuurlijk wel een mogelijkheid is wordt je dan vertelt (overigens heel vriendelijk, niks op aan te merken) is nog eens 6,50 (da's 14,30 in guldens...yup ik ben een chronisch omrekenaar ) extra ophoesten en dan sturen ze het in 2 delen op...
Nikky
"Wolves have no kings"
-Nighteyes in Royal Assassin-
-Nighteyes in Royal Assassin-
Het bestellen wat niet op voorraad is heb ik met meerder winkels meegemaakt. De een krijgt het wel snel binnen, de ander heel laat en sommige nooit.
Of het nu een meubelstuk, auto onderdeel of electrornica was maar daarin niets uit. Elke winkelier heeft hiermee te maken.
Heb zelf nu bij Konijneberg een Speedlite, draadloos flitssysteem en me Tamron gekocht en in alle gevallen werd ik ondanks het product en de prijs goed geholpen. Was in alle gevallen ook rechtstreeks naar de winkel gereden en had niets besteld via de site.
Maar kan me wel voorstellen dat als je een slechte ervaring ermee hebt er niet over wilt lopen 'opscheppen' hoe goed de winkel is.
Of het nu een meubelstuk, auto onderdeel of electrornica was maar daarin niets uit. Elke winkelier heeft hiermee te maken.
Heb zelf nu bij Konijneberg een Speedlite, draadloos flitssysteem en me Tamron gekocht en in alle gevallen werd ik ondanks het product en de prijs goed geholpen. Was in alle gevallen ook rechtstreeks naar de winkel gereden en had niets besteld via de site.
Maar kan me wel voorstellen dat als je een slechte ervaring ermee hebt er niet over wilt lopen 'opscheppen' hoe goed de winkel is.