300d bestellen in buitenland?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
EriK
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 14:03
WoonplaatsCOLON Hoorn

Ik wil de 300d deze week gaan kopen maar ben er nog niet uit waar.

het gaat mij vooral om de prijs dus in Nederland zou ik kiezen voor kamera-express. Maar ik hoor dat het ook goed te doen is om hem ergens bij een webwinkel in canada/amerika te bestellen. (lage prijs, goedkope dollarkoers, betalingen met Visa zijn verzekerd enz.)

Heeft iemand hier ervaring mee of andere tips waar ik het beste de 300d kan aanschaffen? (konijnenberg ken ik al).
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

EriK schreefCOLON(konijnenberg ken ik al).
Ik denk dat dat het antwoord op je vraag is... :)

Voordeel van Konijnenberg is dat ze gerenomeerd zijn. Verder is alles al betaald. Bij import heb je kans dat je op een later moment nog een rekeningetje van de Douane krijgt en dan ben je nog duur uit.

Van Kamera-Express weet ik niet of ze ook een bezoek-adres hebben. Dat is soms makkelijker bij klachten. Van Konijnenberg weet ik het wel, al is het in Den Ham (Ov) :(

Ze geven absoluut goede service en als je er een keer heen gaat, dan kom je zeker niet met lege handen thuis :)
basschrooijen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Midden-Limburg

Hey, net thuis, net mijn 300d gehaald :D :D :D voor 795,- bij Kamera-Express (koffie was lekker;)). De service is goed, professionele winkel met mensen die er daadwerkelijk wat vanaf weten. Dus GEEN standaard "dozen-schuif-zaakje"

Aanrader!!
Groetjes, Bas!

Canon Eos 300D / ef-s 18-55 / ef 80-200/4.5-5.6 ii / Canon IXUS 430
EriK
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 14:03
WoonplaatsCOLON Hoorn

Bij deze ben ik officieel een 300d bezitter!
Heb hem gister om 16.30 uur besteld bij kamera-express (toch maar niet in het buitenland) en sinds vanmorgen 11 uur ligt thuis op me te wachten! kan niet wachten tot ik naar huis kan haha.

Is het verstandig meteen de firmware te installeren of raden jullie aan eerst te leren werken met de officiele versie voordat ik de firmware er op gooi???
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het voordeel van de firmware er meteen opzetten is dat je dan went aan de manier waarop de firmware werkt. Voor mij een reden om het er niet op te zetten. Ik ben gewend aan de "normale" manier van werken van de cam. Ik kan 'm nu blind bedienen (handig bij het fotograferen ;)). Als ik de firmware erop moet gaan zetten, veranderd de functie van sommige knoppen en moet ik dat weer gaan leren met het risico van vergissen.
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Ik zou eerst met de standaard firmware aan de slag gaan.

Als je dan tegen de beperkingen van die versie aanloopt kun je alsnog de gehackte firmware installeren.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met digitale fotografie, maar de standaard firmware is voor de meeste van ons meer dan genoeg.

Pas als je met externe flitsers aan de gang gaat is het naar mijn mening pas zinvol om te "upgraden".
MLU is ook wel handig maar is niet iets wat ik nou dagelijks gebruik.

Iniedergeval veel succes met je nieuwe 300D.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
HerrFlick

Ik heb hem ook bij Kamera-express gehaald..
Inderdaad een "grote" zaak, overigens heb dat niet van deze site...
Maar "gewoon" bij kieskeurig gekeken.

Inmiddels was ie geen € 795 maar € 745 :D
Ach, misschien zakt ie nog meer en dan hebben anderen weer geluk.

Anyway....tot nu toe ben ik blij met de aanschaf
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar