digitalstreet Beuningen

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

De zaak zit hier zo'n 5 minuten van mij vandaan.

Toen ik mijn 300D kocht zaten ze nog in een ander pand, toen was er nog ander personeel (De eigenaren) en die wisten mij goed te vertellen wat ik nodig had en de service was perfect.

Nu staan er een stelletje Jan Klaassen in dat wil je niet weten, advies dat van geen kanten deugt en bereidheid om het product te demonstreren is 0.0

Ik vroeg of een fototoestel even vastgehouden mocht worden en nee was het antwoord, toen ik zei dat ik dan wel even bij een andere zaak zou gaan kijken zei hij "je kunt daar ook niet zomaar even kijken hoor, en mensen komen vanuit heel Nederland hiernaartoe, dus we zijn echt wel goed"
Bij de fotovakhandel om de hoek mocht ik het uitproberen, kreeg ik accessoires er bij en betaalde ik uiteindelijk wel 20 euro meer maar kreeg ik wel NL handleiding, fototasje én geheugenkaart erbij.

Digitalstreet beroept zich op hun laagste prijzen, maar ondertussen smeren ze je te duur spul er bij aan.

Ik was eerst heel erg enthousiast over deze zaak, maar er zijn wat dingen aan de hand en gebeurd waardoor ik geen stap meer binnen zet bij digitalstreet.

Ik raad dan ook aan om toch even verder te kijken, de service na het kopen van een product is hier echt te verwaarlozen.

En alle accessoires hoef je daar niet te kopen, kleine fototasjes zijn bijvoorbeeld als 2x zo duur als in de vakhandel.

Het is mijn persoonlijke mening, maar voor mij totaal terecht.
Kijken is niet altijd zien.
heldopslippers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 19:58
WoonplaatsCOLON Baflo

ik zou zeggen :

voor advies:
- www.eosdigitaal.nl/forum (waarschijnlijk kennen sommige mensen de site wel :wink: )

- een fotozaak om de hoek of zo om de boel vast te houden


voor de laagste prijs:
- www.tweakers.net/pricewatch (heb je ook comentaar over winkels) ook kom je dan in de top 3 wel heel vaak Digitaal street tegen :shock:

beter advies kan ik niet vinden (zo doe ik het met het uitzoeken van een nieuwe camera.

gr "heldop"
rkrijger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:05

Gisteren daar besteld: "Canon 70-300 USM IS" objectief.
EuroVision had hem niet en kon mij niet vertellen wanneer ze hem wel weer zouden hebben.
Konijnenberg hetzelfde verhaal.
Deze was de volgende in lijn. Ben benieuwd...
Gebruikers-avatar
hansdegebruiker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007 20:14
CONTACTCOLON

Een winkel is er voor de verkoop.
Digitalstreet is erg goedkoop op bepaalde artikelen.
Ben er afgelopen zaterdag geweest om een 400D te scoren.
Ik kom zelf uit Breda en moest lokaal voor deze camera 799,- neertellen en bij digitalstreet 685,-
Daarvoor reed ik wel even op en neer op een mooie Zaterdag in mei.
Of het winkelpersoneel kennis heeft van zaken is vandaag de dag niet meer zo belangrijk denk ik, want daarvoor heb je clubs, boeken, internet en forums.
Volgende maand even een mooi lensje scroren en ik denk dat digitalstreet weer als goedkoopste uit de bus gaat rollen dus dat even mooi combineren met een shoot in Nijmegen en dan kan mijn zaterdag niet meer stuk.
www.hansk4you.nl EOS50D + 24-105
Gebruikers-avatar
Duzky
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2006 18:13

Ik heb al een paar keer wat bij deze winkel gekocht; online en ook in de winkel zelf ben ik 2x geweest.

Qua aanbod en prijs zijn ze erg goed vind ik; vaak hebben ze de goedkoopste prijs.

Ik vergelijk altijd deze winkels als ik iets nieuws wil kopen:
Digitalstreet
Redcoon
Foto Konijnenberg
Kamera-Express

de ene keer is bijvoorbeeld Digitalstreet weer goedkoper en de andere keer Foto Konijnenberg weer.

Digitalstreet heb ik nog het vaakste iets bij gekocht, in de winkel 2x een camera. Ziet er opzich heel sober uit met toen ik er was, 2 verkopers en 1 werknemer achter de klantenservice desk.

ze zijn iig vriendelijk daar, qua verstand van al het apparatuur weet ik niet.. ik heb ze nog nooit om advies gevraagd omdat ik altijd wist wat ik wilde.

Ook erg fijn bij Digitalstreet is dat ze snel zijn qua leveren (bij online bestellen) en geen verzendkosten (boven een bepaald bedrag wel geloof ik)

Ik vind Digitalstreet een aanrader.
[size=75]Canon EOS 30D - Canon EF 28-35mm 3.5/5.6 IS USM - Canon EF 70-300mm 4.0-5.6 IS USM - Canon EF 17-40mm 4.0L USM - Canon EF 100mm 2.8 USM[/size]
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Prima zaak, snelle service.
Vandaag telelens in prima staat ontvangen.
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
Zitha
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 11:36
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ook ik heb er vorig jaar mijn 350D gekocht. Besteld via internet opgehaald in de winkel. Netjes uitleg gehad, prima in orde.

Maar als ik toen had geweten wat ik nu allemaal weet en geleerd heb, had ik het niet gedaan en liever meer uitgegeven en naar een gewone fotozaak gegaan. Ik betwijfel namelijk of ik wel een 1e hands camera heb. Geen garantiekaart (waar ook het bodynummer op staat), nummer aan de onderkant van de camera is volledig verdwenen (had ik gelukkig wel opgeschreven). Het bodynummer wat de software me geeft is anders dan wat er op de doos staat, chip die al best wat dode pixels heeft (ontkom je niet aan, maar al zoveel? ben erg zuinig op de camera)

Ik kan er mee leven zoals de camera nu is (vlekken goed te corrigeren in PS) maar de volgende koop ik niet zomaar meer, daar zijn ze ff iets te duur voor.
Een wijze uil is toch ook ooit eens gewoon als uilskuiken begonnen
Canon EOS 40D|350D|EF 70-200L 4.0|EFS 18-55|EF 50mm 1.8|Sigma DG 150mm 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Zitha schreefCOLON Ik kan er mee leven zoals de camera nu is (vlekken goed te corrigeren in PS) maar de volgende koop ik niet zomaar meer, daar zijn ze ff iets te duur voor.
Zijn die vlekken niet gewoon stof op de sensor??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Zitha
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 11:36
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Chow schreefCOLONZijn die vlekken niet gewoon stof op de sensor??
Nee, het is een pikzwarte vlek/vlekjes. Ik laat de camera schoomaken en het is niet weg te krijgen. Ik heb de foto's van voor en na het schoonmaken bij in dit album gezet. Als je het echt goed wil bekijken wil ik ze wel via PB doorsturen. Als je in PS helemaal inzoomd zie je dat pikzwart is en blijft.
Ik moet er gewoon rekening mee houden als ik fotografeer. En ik weet waar het zit dus valt het mij gelijk op. Luchten en egale achtergronden moet ik corrigeren en als ik met een groot f-getal fotografeer.
Een wijze uil is toch ook ooit eens gewoon als uilskuiken begonnen
Canon EOS 40D|350D|EF 70-200L 4.0|EFS 18-55|EF 50mm 1.8|Sigma DG 150mm 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Mijn sensor ziet er ook zo uit met het diafragma geknepen en op de lucht gefotografeerd. Zonder eigenwijs te willen zijn lijkt me dit gewoon viezigheid hoor..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zitha schreefCOLON...Ik betwijfel namelijk of ik wel een 1e hands camera heb. Geen garantiekaart (waar ook het bodynummer op staat), nummer aan de onderkant van de camera is volledig verdwenen (had ik gelukkig wel opgeschreven). Het bodynummer wat de software me geeft is anders dan wat er op de doos staat, chip die al best wat dode pixels heeft (ontkom je niet aan, maar al zoveel? ben erg zuinig op de camera)
Daar is de leverancier op aan te spreken.

Waar heb je de sensor laten reinigen?
Het lijkt me gewoon niet goed gedaan.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

En je sensor was ook wel spectaculair smerig zeg.

Als je vuil te lang laat zitten wil het er niet goed meer af. Door de werking van de sensor raakt vuil steeds vaster 'gebakken'. Reden om het te doen als hij nog niet zo smerig als als jij 'm had laten worden. Wat heb je ermee gedaan?
Gebruikers-avatar
Zitha
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 11:36
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

fistkikker schreefCOLONEn je sensor was ook wel spectaculair smerig zeg.
Heb je een PB gestuurd, anders wordt het erg OT.
Een wijze uil is toch ook ooit eens gewoon als uilskuiken begonnen
Canon EOS 40D|350D|EF 70-200L 4.0|EFS 18-55|EF 50mm 1.8|Sigma DG 150mm 2.8 Macro
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Digitalstreet.nl vind ik top....

Ik heb afgelopen dinsdag een 70-300 lens bij hun besteld, zo stom als ik was foute postcode opgegeven prive en zakelijk door elkaar gehaald.
Vrijwel direct een mailtje gestuurd dat ik deze fout had gemaakt, de lens was al onderweg met TNT post.

Na wat mailen en bellen met die grote post duif is het mij niet gelukt omdit te herstellen.

Digitalstreet is het na veel pijn en moeite gelukt en hebben mij per mail op de hoogtje gehouden kreeg gewoon een cc van de mail die zij stuurden naar TNT.

Vandaag alsnog de lens in goede staat ontvangen.

Echt de warme douche voor digitalstreet, want ik had de fout gemaakt en betaald maar ze lossen het wel kostenloos op.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
netvista
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 23:28

Ook mijn ervaring met digitalstreet is prima. Ik was op zoek naar een bepaald type Sony HD camcorder. Nergens op voorraad, maar wel bij digitalstreet, en ook nog eens het goedkoopste. Verder snelle service, volgende dag in huis.

Ervaringen met aftersales heb ik niet en hoop ik ook nooit te zullen krijgen.. :lol:
Canon EOS 5D, 24-105L, 50mm F1.8 & Canon 70-200 f2.8 L IS
Gebruikers-avatar
jornn_-
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2007 17:59
WoonplaatsCOLON nijmegen

woon er 100/200 meter van af, kom er regelmatig.
aardig persooneel. maar soms staat de rij zelfs tot 10 meter buiten de deur (letterlijk)
[url=http://www.flickr.com/photos/23444496@N05/]dit krijg ik als ik het knopje van mijn camera in druk[/url]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Heb ook niets dan goede ervaringen met Digitalstreet. Heb ze nooit als adviserend orgaan gebruikt, maar wel om te bestellen: Eos 400d, Sigma 70-300, Sigma 17-70. Bij de laatste had ik hem zelfs 3 dagen na bestelling al in huis omdat ik gemeld had dat ik eind van die week met vakantie ging en de lens graag mee wilde...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik kom er ook weleens, is voor mij een kwartiertje rijden, maar het is er inderdaad vrij druk en vooral op zaterdag. :evil:

De prijzen van camera's en objectieven zijn vrij gunstig, maar het zijn niet altijd Nederlandse modellen, wel is me opgevallen dat de prijzen van accessoires zoals geheugenkaartjes en tassen wel iets aan de hoge kant zijn, daarin zijn andere juist weer goedkoper.

De ervaringen zijn overigens prima. :P
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Mijn planning was om vandaag bij D.S. een Canon 10-22 te kopen wegens de gunstige prijs, maar na het lezen van hun voorwaarden heb ik toch maar even gebeld voor ik naar Beuningen zou rijden

Voor ik €609 uit geef wil ik namelijk EERST een objectief testen, d.w.z.: laptop mee, foto maken en dan checken op scherpte etc., echter is dit NIET mogelijk bij D.S. omdat zij, naar eigen zeggen, enkel nieuw spul verkopen.

Ik snap dat opzicht wel, maar kom op zeg, ik wil wel zien/testen wat ik koop.
Voor mij is dit dus exito Digital Street!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Vreemd....voordat ik daar iets kocht heb ik de lens ook getest, niet met behulp van een laptop maar heb wel foto's gemaakt en dat was geen probleem.
Ik heb ook een keer een 70-300 uitgeprobeerd en niet gekocht, men zei er niets van.

Een andere optie is misschien camera4all.nl in Druten, niet zo heel ver van Beuningen.
Ik heb daar eerst een Tokina gekocht en deze na een paar dagen weer ingeruild op de Canon 10-22, uitproberen was geen probleem en ik werd er prima geholpen, de 10-22 kost daar €605,-.....zie linkje.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar