lage dollarkoers

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

net zat ik even te snuffelen op internet voor een 20D maar als je die op dit moment uit de usa haalt scheelt dat nogal. vergelijk het zelf eens met de prijzen in nederland.
op deze site http://www.videodirect.com/Merchant2/me ... ode=EOS20D zeg maar 1470 dollar en de dollar staat op 1,32 zag ik op rtl z dat houd dus in dat de camera maar 1114 euro kost. er zullen vast wel meer sites in de usa zijn die misschien nog goedkoper zijn :lol:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Maar hoeveel betaal je dan aan vervoerskosten / douanekosten / invoerkosten etc. etc. :?:
Denk dat je dan toch hoger uitkomt qua prijs. :(
Plus je zit toch denk ik nog wel met je garantie e.d.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik denk dat Basz gelijk heeft. Een voorbeeld:
Bij een betrouwbare winkel zoals B&H Photovideo in New York betaal je $1500 en daar komt dan $62,50 verzendkosten bij. Omgerekend is dat €1206,30. Je betaalt over digitale camera's geen invoerrechten maar wel BTW, dus dan kom je uit op €1435,50. Aangezien je bij Corne van Iperen hier in Nederland €1469 betaalt niet echt de moeite, zeker als je bedekt dat bij garantiewerk je de camera helemaal naar Amerika moet opsturen!
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

hehe daar zit wat in, dan is de enige oplossing emigreren dan heb je geen last van verzendkosten ook. alleen zit ik dan met mijn geld, dat zal ik dan maar hier laten staan want dan blijft het nog wat waard :wink:
wat betreft de service in nederland dat is ook wat waard inderdaad!
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

je kunt de camera ook zelf ophalen,daar lekker uitproberen,en hem in je fototas meenemen naar huis.

hoef je ook geen btw te betalen en je hebt een lekker reisje.
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Mr. Bones

dacht ik ook al. ik wil een 100-400mm lens kopen en die lage dollar maakt het zeer interessant om hem in de US of A te gaan halen! als je nu gewoon die lens ginder koopt en hem (zonder verpakking uiteraard) gewoon in je fototas stopt, dan kan de douane je toch niks maken...of zie ik dat verkeerd?

voordeel bij de lenzen is dat de garantie wereldwijd is! helaas is dit bij de body's niet het geval.
patrickm
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 924
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2004 14:37
WoonplaatsCOLON Good Ol'vienna
CONTACTCOLON

Mr. Bones schreefCOLONdacht ik ook al. ik wil een 100-400mm lens kopen en die lage dollar maakt het zeer interessant om hem in de US of A te gaan halen! als je nu gewoon die lens ginder koopt en hem (zonder verpakking uiteraard) gewoon in je fototas stopt, dan kan de douane je toch niks maken...of zie ik dat verkeerd?

voordeel bij de lenzen is dat de garantie wereldwijd is! helaas is dit bij de body's niet het geval.
naja het KAN gebeuren dat ze die SerialNr nakijken

bij mij hebnen ze toen ik op schiphol aankwam met mijn toch niet zo goedkope Golfuitrusting, die even goed bekeken, of die niet nagelnieuw was, dat kunnen ze met Kamera's en lenzen ook doen....

maar het blijft interessant, heb der zelf ook al over nagedacht voor 200 eur naar NYC te vliegen, hop bij BH naar binnen te gaan en met een 100-400 of 200mm lens naar buiten te komen......
[size=75]20D, EFS 10-22, Tamron 28-75 2.8 XI LD, Sigma 70-200 EX 2.8 HSM, Canon 28-300 USM IS L, Canon TC2.0, Sigma 105 EX 2.8 Macro,BG2
EX420,CT45
300D EFS 18-55, EF 75-300 III, EF 50 1.8 MKII, BG1
[/size]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Als je in de States iets koopt komt er nog wel een Sales tax overheen. Amerikanen prijzen alles exclusief belasting. (vergelijk ex btw)
Die Amerikaanse belasting is weer terug te vorderen als je genoeg tijd hebt op de luchthaven maar dat is ook nog een enorme rompslomp met vaak lange wachtrijen.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kortom ik denk niet echt dat je onwijs veel voordeel eruit haalt als je naar Amerika gaat om lenzen te kopen.
Wel als je toevallig al naar Amerika gaat natuurlijk :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Nu ga ik toevalling in Januarie een weekje naar L.A. :D
Denk dat ik dan toch maar een leuk 75-300 lensje bij gaat halen.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Jeff schreefCOLONNu ga ik toevalling in Januarie een weekje naar L.A. :D
Denk dat ik dan toch maar een leuk 75-300 lensje bij gaat halen.
Niet gelijk ff een dikkere lens? 100-400tje of zo? 8)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Mr. Bones

BasZ schreefCOLON
Jeff schreefCOLONNu ga ik toevalling in Januarie een weekje naar L.A. :D
Denk dat ik dan toch maar een leuk 75-300 lensje bij gaat halen.
Niet gelijk ff een dikkere lens? 100-400tje of zo? 8)
of twee! (eentje voor mij) :wink:
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Je moet maar net zo'n grote jongen nodig hebben. Als die altijd in de kast ligt is ie nog te duur. :?
Ik zat zelf meer te denken aan een 70-200/4.0 L USM.
Ik ken iemand die heeft er zoeen en maakt geweldig goede motoX foto's.

Kijk hier es rond. Gemaakt met de digi rebel en bovengenoemde lens.

http://www.roddymacleod.com/2004/bercy/page1.htm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar