Canon-Outlet-Nederland op eBay

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor de liefhebber van koopjes:
http://stores.ebay.nl/Canon-Outlet-Nede ... idZ2QQtZkm

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Helaas dus alleen maar printers, scanners en dergelijke. geen foto- of filmapparatuur :(.
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

En de meeste printers zijn refurbished. Oftewel gerepareerd en dan weer verkocht. Weet niet of ik dat zou doen. Maar de keus is natuurlijk aan eenieder.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volgens de site:
Garantie
Voor alle door Canon geleverde modellen geldt een internationale garantieperiode van 1 jaar. Dit geldt voor zowel "refurbished" als nieuwe producten.
Geen probleem, lijkt me.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Deze winkel is al een hele tijd actief en er worden producten verkocht die nieuw zijn en waarvan de doos beschadigd is tijdens transport.
Of spullen die terug gestuurd zijn door de winkeliers, gerepareerd en nu op deze manier worden verkocht. Het kan ook overjarig spullen zijn.
Maar je hebt gewoon garantie.

Er worden met regelmaat EF lenzen verkocht.

Omschrijving die op de site word gegeven:
De producten die worden aangeboden in de Canon Store op eBay zijn "nieuw" of "refurbished" (zie productbeschrijving).
Op alle producten geldt een fabrieksgarantie van een jaar, of ze nu "nieuw" of "refurbished" zijn.

Een "refurbished" product is een product dat wij niet als "nieuw" kunnen verkopen om de volgende redenen...

...het product is gebruikt voor demonstratieve doeleinden tijdens beurzen;
...de verpakking is licht beschadigd tijdens het transport en vervangen door een neutrale verpakking;
...het product is al eens eerder verkocht, uitgepakt en geretourneerd aan Canon.

Als een product wordt geretourneerd, wordt het onderworpen aan een groot aantal tests, gereinigd, gerepareerd indien nodig en klaargemaakt met alle elementen die erbij horen (accessoires, gebruikershandleidingen, kabel, etc.).

De verpakking van een "refurbished" product kan de originele Canon-verpakking zijn, of een neutrale verpakking. Het kan ook zijn dat de originele Canon-verpakking beschadigd is. Het artikel zelf kan, zij het zelden, licht beschadigd zijn
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

En ik zie regelmatig een IP2200 printer voor 8 euro verkocht worden, dus wat maakt garantie dan nog uit??
30D en spul...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

kwanon schreefCOLONEn ik zie regelmatig een IP2200 printer voor 8 euro verkocht worden, dus wat maakt garantie dan nog uit??
(er komen nog wat verzendkosten bij)

Bij een DoA (Death on Arrival) krijg je een spiksplinternieuwe :roll:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

De Canon outlet store is al gedurende lange tijd actief via de Duitse eBay.
K'heb vooral printers voorbij zien komen.
Helaas nog niet de gezochte zoom-lens :cry:
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
jw19
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 20:17
CONTACTCOLON

Ik heb toevallig een printertje nodig, maar weet iemand of de inkt patronen zoals normaal gesproken er ook bijgeleverd worden?
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Als je de beschrijving op eBay goed zou lezen, dan zou je zien dat het geleverd wordt incl. cartridges. Let alleen op dat deze bij nieuwe budgetprinters vaak maar voor de helft gevuld zijn.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

De printers zijn ook niet meer het duurste.... De cartridges... Die zijn duur.....

Als ik alle 5 de inktcartridges moet vervangen, kost me dat ongeveer 60-70 euro... Dus als je zo'n "voordelige" printer uitzoekt, houdt er dan rekening mee dat het prijs verschil groot genoeg is dat je evt. lege cartridges kunt vervangen....
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Dit is intsussen al de 3 L lens sinds 3 weken.
Voor wie goedkoop een goede gebruikte lens wil met een jaar garantie.

http://cgi.ebay.nl/Canon-Outlet-EF-24-7 ... dZViewItem
[/url]
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

KICK!

Even een update van mijn zijde, ik heb sinds kort een slechte ervaring met deze online Canon outlet op Ebay. Ik heb ongeveer 3 weken terug een Canon 1D mk2 (non-N) gewonnen voor 1370 euro. Ik vond dat een aantrekkelijke prijs voor een refurbished camera met een jaar garantie. Bij een winkel had ik gezegd, goed daarvan had je redelijkerwijs kunnen aannemen dat die prijs niet klopt, maar dit was een veiling. Volgens eBay ben je verplicht het object van de hand te doen voor de hoogst geboden prijs, dat is nu eenmaal hoe een veiling werkt.

Ik probeerde het item dan ook via het online betalingssysteem van Digital River (dat de shop exploiteert) te betalen maar kreeg constant foutmelding. Ik heb ze daarop 3 keer een berichtje gestuurd waarin ik daarvan melding deed en hen verzocht bankgegevens te sturen zodat ik de betaling in orde kon maken. Pas na de 3e keer, na ruim 1,5 week, kreeg ik bericht. Men meldde mij dat het item niet meer aanwezig was (zonder reden daarbij) en dat ik een geschil kon openen op eBay waarbij men mee zou werken om een passende oplossing te vinden.

Een object dat je als professioneel bedrijf namens Canon op een veiling aanbiedt en ineens pleitos is? Dat kan natuurlijk nie, ik vermoedde dan ook direct al dat men de 1Dmk2 gewoon niet voor dit bedrag van 1370 euro van de hand wilde doen met een jaar garantie. Inmiddels is mijn vermoeden waarheid geworden, de 1Dmk2 heeft gewoon weer opnieuw op eBay gestaan. Hoezo oplichting? ;-)
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

meteen een geschil openen met copie van de nieuwe veiling erbij doen.

heb al 2x een geschil meegemaakt en bij ebay zijn ze heel erg bewust van de scepsis die nog steeds bestaat t.o. het kopen via internet.
Ze zijn op voorhand meestal op de hand van de koper en de verkoper moet wel met hele goede argumenten aankomen voordat hij zijn gelijk krijgt.
Ik kreeg het geld van mijn grip zonder meer terug omdat de verkoper niet schriftelijk kon overleggen dat deze verstuurd was.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Ik heb de 24-70 f2.8L gewonnen die hierboven genoemd staat. Nieuw in doos, hoewel officieel refurb. voor €800,=
Die 24-70 zie je vaker langs komen op die site. Zal er mee te maken hebben dat ze relatief vaak DOA zijn: je hoor veel dat mensen een slecht exemplaar krijgen, qua scherpte, front en back focus. Maar als je een goeie hebt is 'ie geweldig. Die van ons ook, waanzinnig scherp, ook op f2.8 en geen front of backfocus. Zo'n refurb is een DOA-exemplaar dat in de fabriek helemaal goed is gemaakt. Gedegen, handmatige controle in Ierland, in plaats van die fabriek met iets te ruime toleranties in Verweggistan. Kan je eigenlijk beter hebben dan een echte nieuwe, dus.

Verder prima ervaring, nette afhandeling, vlotte levering.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ik had daar een Canon ip6700D photoprinter gekocht.
Na t uitpakken en aansluiten gelijk error 52''dacht ik''dus printkop kapot.
Dus weer opsturen naar canon om m te laten repareren,en gelukkig was t garantiewerk,dus nu heb ik een nieuwe goedwerkende printer voor maar €65,00 :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik heb hier een tijdje geleden een mooie laser-multifunctional en een scanner gekocht. Verder weinig klachten over. Enige probleem is dat ze leveren via GLS en dat is alletwee de keren grandioos mis gegaan! (De scanner was afgeleverd bij 1 of andere winkel en de winkelier had hem al naar zijn eigen voorraad geboekt. Het afleveren van de printer duurde vreselijk lang en ze konden niet aangeven waar of wanneer deze afgeleverd zou worden. Telefonisch klagen bij GLS werkt niet aangezien ze daar gewoon de telefoons niet opnemen!)
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

3x een 1d Mark III , stand nu met nog 5 uurtjes te gaan 1500 euro.
Iemand nog belangstelling!

http://stores.ebay.nl/Canon-Outlet-Nede ... itale-EOS-
SLR_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ8035711QQftidZ2QQtZkm
marlieske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 20:47
WoonplaatsCOLON zeeland

haha, weet niet of ik nu na al deze berichten positief of negatief moet zijn. :shock:

Gelukkig lees ik ook goeie berichten..hahaha

Heb nl. net de Canon DC 40 (film) gekocht voor enkel naast me eos 400d te gebruiken. :wink:

Leek ons leuk om, nu we naar Euro Disney gaan, naast de foto's ook wat te filmen :lol:

Maar goed, ben een positief denkend mens, dus

bedankt voor deze tip!! :wink:
"Not Old, Just Older"
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

8x een 1D mk III !!!!! Ik vraag me nu wel even af, hoeveel van die dingen er kapot gaan (in elk geval 8 dus :) )

Kun je ook zien WAT er aan kapot was? Zal niet het bekende probleem zijn?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar