Canon-Outlet-Nederland op eBay

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Het kan mogelijk zijn dat je gevraagd wordt een bedrag over te maken. Dit impliceert dat je geld nodig hebt :idea: .


:P
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
*Marco*

Kleintje Pils schreefCOLONEr staan er weer twee en ik wil heel graag voor 1 gaan. Wat heb ik behalve een e-bay account nog meer nodig om te kunnen bieden en eventueel te kunnen betalen?
Aan je footer te zien heb je er inmiddels één. Wat zijn je ervaringen met de aanschaf en met de status van de camera? Ik twijfel namelijk ontzettend of ik niet een afgeragged exemplaar afgeleverd krijg, ofzoiets. Overigens is de vaste prijs van € 1990,-- uit de store weer verdwenen...
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Ow nee, die in mn footer staat heb ik al 1,5 jaar, wel 2ehands gekocht maar niet via de outlet store. Ik wil er een 2e bij hebben...
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Over 4 uur staan er twee 1DMkIII op voor de veiling voor (momenteel) 1700,-. Lijkt me een goede prijs!
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

*Marco* schreefCOLON
Kleintje Pils schreefCOLONEr staan er weer twee en ik wil heel graag voor 1 gaan. Wat heb ik behalve een e-bay account nog meer nodig om te kunnen bieden en eventueel te kunnen betalen?
Aan je footer te zien heb je er inmiddels één. Wat zijn je ervaringen met de aanschaf en met de status van de camera? Ik twijfel namelijk ontzettend of ik niet een afgeragged exemplaar afgeleverd krijg, ofzoiets. Overigens is de vaste prijs van € 1990,-- uit de store weer verdwenen...
"afgeragged exemplaar"

mijn MIII was ook "refurbished" zoals ze dat zo fraai noemen, ik kreeg geen antwoord over het aantal clicks, heb toch de gok genomen, er bleken rond de 9000 clicks mee gemaakt te zijn maar de camera was volledig onbeschadigd. Ik vergelijk het maar met een demo auto maar dan een top model (dus die kunnen wel tegen een stootje net zoals de MIII), als nieuw maar wel even goed uitgeprobeerd en verder in nieuw-staat. Afgeragd lijkt me niet "refurbished", hoef je dus m.i. geen angst voor te hebben. Succes met je beslissing!
http://jeandeboo.jalbum.net/
*Marco*

Ja, sorry voor de omschrijving, maar ik kon ff nergens anders opkomen.
Vanmiddag kon ik de verleiding niet weerstaan en was ik met € 1770,- de hoogste bieder AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

gefeliciteerd man ! Ik sprong een gat in de lucht toen ik de "bieding gewonnen" had. Vond het alleen dom dat mijn camera ondanks dat deze refurbished was de benodigde updates (autofocus aanpassing) nog niet had gehad, maar goed Canon lost dat netjes op door de camera te halen terug te brengen. Veel plezier ermee.

ben wel benieuwd overigens hoeveel clicks op die van jou staan
http://jeandeboo.jalbum.net/
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Is er eigenlijk IEMAND hier die een compleet nieuwe camera heeft gekregen?
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Deos schreefCOLONIs er eigenlijk IEMAND hier die een compleet nieuwe camera heeft gekregen?
Ja, toen mijn exemplaar arriveerde had hij nul op de teller.. Maar dat kunnen ze wellicht ook ge-reset hebben. Wie zal het zeggen.

Mijn exemplaar kwam trouwens uit Duitsland (kon ik aan de papieren zien die erbij zaten) en het enige wat er aan mankeerde is dat de rubberen buitenkant van de behuizing onder de *prullenbak *FUNC *slot/microfoon knoppen wat los liet. Zelf opgelost door een beetje bizonkit (de kaugom-achtige die je eerst moet laten drogen) er onder te smeren en daarna stevig aan te drukken. Daarna was hij 100% in orde. :)
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Angst voor een 'refurbished' exemplaar had ik niet. Mijn 300D is refurbished en doet het nog steeds prima.
Mijn 1DIII had 3100 sluiterbewegingen gemaakt en een kleine kras onder de camera. De firmware update heb ik zelf gedaan en voor de AF-fix is de camera een paar dagen weggeweest.
Van de betaling begreep ik helemaal niks. Dat lukte steeds niet, maar na
een vlot behandelde e-mail kwam het goed. De prijs die ik uiteindelijk heb betaald was 60E. lager dan waarvoor ik hem 'gewonnen' had. Merkwaardig, maar mij hoor je niet klagen.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Oneshot, mag ik vragen wat je er nu uiteindelijk voor betaald hebt?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

BasZ schreefCOLONOneshot, mag ik vragen wat je er nu uiteindelijk voor betaald hebt?
Ja hoor, 1685 Euro.
*Marco*

Whaaaaa, hij is al binnen :mrgreen:

Vanmorgen zag ik opeens op de TNT-statuspagina dat hij "Zending gesorteerd in sorteercentrum" had en aan het begin van de middag "Chauffeur is onderweg". Toen begon het wel te kriebelen en bij thuiskomst bleek hij bij de buren ("Wat een grote doos!") afgeleverd. Die mochten er blijkbaar voor tekenen... Het blijk een gloednieuwe (0 kliks!) met alles nog ingepakte Italiaans/Duits/Franse handleiding te zijn. Ik kom mijn weekend wel door :D :lol: :D
IkkeDus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2008 22:29

Dankzij hier er op gekomen en dus vandaag ook een poging gewaagd en een 40D -nieuw voorzover ik kan nagaan- gewonnen. Pfieuw.. dat eBay is wel 'spannend' en dat dan nog tussen vergaderingen op het werk door :roll:
Kan verslavend werken, lijkt me zo. Benieuwd hoe snel ik hem kan proberen :lol:
JGJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2008 23:18

€ 550 / € 565 vind ik persoonlijk vrij royaal betaald op deze wijze.
Ook vind ik het nogal opvallend dat vrijwel alle items voor vrijwel dezelfde prijs verkocht worden, en het bieden gebeurt eigenlijk altijd pas goed de laatste 5 minuten. Als ikzelf een maximum bod plaats, wordt deze vrijwel direct na een vorig, lager bod, doorgevoerd. RaRa.
Ik hoop nog eens op meer geluk.
Jeroen
IkkeDus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2008 22:29

JGJ schreefCOLON€ 550 / € 565 vind ik persoonlijk vrij royaal betaald op deze wijze.
Ook vind ik het nogal opvallend dat vrijwel alle items voor vrijwel dezelfde prijs verkocht worden, en het bieden gebeurt eigenlijk altijd pas goed de laatste 5 minuten. Als ikzelf een maximum bod plaats, wordt deze vrijwel direct na een vorig, lager bod, doorgevoerd. RaRa.
Ik hoop nog eens op meer geluk.
Jeroen
Prijstechnisch vind ik het ok, ongeveer €100 lager dan de goedkoopste (KE via Tweakers) die hem ook werkelijk nu kan leveren. Veel hoger dan dat zou ik zelf ook niet gaan. Volgens de informatie is het ook een nieuwe (niet refurb). Dat automatisch bieden is inderdaad een vervelende, zou er zelf wel een voorstander van zijn dat de schrappen, maar ja, dit drijft de prijs wel lekker automatisch omhoog. Zeker met die steeds grotere stappen. Ik zelf heb het de afgelopen paar dagen 3 keer geprobeerd. Maar werd steeds afgetroefd in die laatste minuut :( . Vandaag ook nog een keer, daarna mijn strategie iets aangepast: laat bieden op een bieding waar niet te veel automatische bieders op lijken te zitten (geef toe; dat biedoverzicht is niet echt duidelijk) en een iets hoger maximum dan de nette stappen, op een of andere manier wordt dat wel geaccepteerd en was ik vervolgens de 'winnaar'.
Op zich ga ik wel vanuit dat er niet vuil geboden wordt door (iemand van de) verkoper, maar garanties zijn er niet. Dat alles rond die prijs eindigt, vind ik zelf niet heel vreemd. Veel meer wordt echt niet meer zo heel interessant en veel minder.. tsja... er is altijd wel iemand die net iets meer wil betalen om het toch binnen te slepen.

Naja... mij kom je er in ieder geval voorlopig niet tegen 8) . Aan één camera (en mijn oude 20D) heb ik meer dan voldoende. Succes in ieder geval!

[edit: typo]
Laatst gewijzigd door 1 op IkkeDus, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

JGJ schreefCOLON... wordt deze vrijwel direct na een vorig, lager bod, doorgevoerd. RaRa.
Dat is automatisch bieden; je geeft je maximum bod aan.
Wordt je overboden en de limiet is nog niet bereikt, dan wordt je bod automatisch verhoogd.

Als de spullen altijd voor hetzelfde bedrag weggaan dan zou ik als limiet dat bedrag+€20 als limiet aanhouden :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
IkkeDus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2008 22:29

boels069 schreefCOLON Als de spullen altijd voor hetzelfde bedrag weggaan dan zou ik als limiet dat bedrag+€20 als limiet aanhouden :wink:
Nog beter iets er boven: dus 21 ofzo, bij mij werkte dat (garantie tot de deur :lol:)
G2|A460|20D|40D|EF 24-105L f/4 IS|50 1.4|Sigma 30 1.4| 580EX|DaneElec/SanDisk 2GB
Gebruikers-avatar
Radar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Sinds 1 juni is er op de outlet zeker 20 keer een 1D MKIII aangeboden geweest en "verkocht"op de canon outlet, de prijzen varieerde tussen de 2029 en 1685 euro.
Ik ben ook een van die "hufters" die goed de teller in het snotje houd die aangeeft hoe vaak en artikel bekeken is, en pas in de laatste 5 sec zijn bod uit brengt.
En voor mij loont het prijsverschil bij een 1d MKIII wel maar om nou een 5D MKII te kopen via de outlet voor een prijs die maar 200 euro onder de straatwaarde ligt zet ik dikke vraagtekens.
Verder is in topic ook te lezen dat als je via bankoverschrijving betaald je veelal een euro of 50 minder betaaldt dan de geboden 1700,-.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Kierewiet
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2008 16:34
WoonplaatsCOLON Amsterdam

anders installeer je ff jbidwatcher op je pc en laat je het programma in de laatste minuten nog ff bieden voor je :P gemak dient de mens!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar