kamera-express...

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Hoi alle mede klikkers.

Tijdje geleden een "shoot" gedaan van de kleine van vrienden van ons.
Was super gaaf om te doen op een witte achtergrond, iets overbelichten
echt helemaal te gek. En dat voor iemand met weinig ervaring en geen
echte opleiding in de fotografie...

Heb nu de vraag gekregen of ik van de hele familie een portret wil schieten
niet te geloven. Ik op naar Kamera express had mijn oog laten vallen
op een achtergrond set van falcon eyes en een bruine achter grond.

Op de site stond dat alles voorradig was, bleek helaas niet de waarheid !!!
En daarbij nog 4 verkopers die je aankijken of je wel helemaal normaal
bent. Ben halverwege weg gelopen als zijn niet serieus zijn ben ik het
ook niet lijkt me logische maar heb een probleem ik woon in Hoogvliet
en mijn vraag weet iemand waar ik studio spullen kan kopen ???

Groeten, dank voor het "aanhoren",
Ger.
Gebruikers-avatar
VoRTeX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 17:05
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

calumet heeft dit wel

http://www.calumetphoto.com/ctl?ac.ui.p ... cID=DE_ROT

mijn laatste ervaring bij kamera express was net zoiets,spullen voorradig op de site,op naar de winkel,laten ze je eerst 20 minuten staan omdat de telefoon voorrang heeft....zeggen ze daarna doodleuk: sorry niet op voorraad!...... maar het probleem zit echt bij canon meneer...

kortom,het is niet meer de winkel die het geweest is
350D+BG | 17-40 L | 50mm f/1.8 II | 70-300IS USM | Metz 54 AF-1 E-TTL | Vosonic 3320 40Gb imagetank
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Kijk anders even in dit topic:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=26709

Als forumlid krijg je daar ook nog eens korting! ;-)
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

hi dank voor de reacties,
zie alleen bij beide sites alleen papier ?

Heb ik niets tegen hoor maar wil graag een
gemeleerde achtergrond
mies81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2006 21:01
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Service is slecht bij kamera-express! :shock: Jammer, want ze zijn wel goedkoper als andere (met rollen papier dan) In Rotterdam zi ook een zaak met achtergrondrollen. Staan reelmatig op marktplaats advertenties van.
paparazzi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Hmm...blijkbaar is de service in de winkel anders dan via internetbestellingen. Heb onlangs een achtergrondset gekocht en een reflector en niet lang daarna gaf mijn 10d de 'geest' dus ook nog maar een camera gekocht. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik prima en snel geholpen ben.

Was van plan om ook maar eens in de winkel te gaan kijken ... misschien een reden om dat inderdaad maar eens te doen en de winkelservice aan den lijve te ondervinden (of niet).

Groet,
Paul
[size=75]Canon EOS 1D MK IIn - Canon EOS 10D + grip - Sigma 12-24/4.5-5.6 USM - Sigma 24-70/2.8 - Canon 70-200/2.8 IS USM - Canon 50/1.4 USM - Canon 580EX - Elinchrom FX400 (3x) - Lowepro Phototrekker AW[/size]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

misschien heeft foka ze wel....

zie www.foka.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Goederen kunnen bij ons in de winkel betaald en afgehaald worden.
Reserveer voordat u naar ons toe komt. Wij kunnen artikelen maximaal 24uur vooruit reserveren.
Bovenstaande staat op de site van Kamera-express. Altijd eerst even bellen dus...

:wink:
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ken het probleem bij Kamera-Express ook, maar ook spullen die al gereserveerd liggen blijven in het systeem als voorradig staan omdat ze nog niet uitgeboekt zijn via de kassa.

Daarom dus eerst even bellen.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Wat voor achtergrondset zoek je? Wij hebben de meeste wel op voorraad.

Papierrollen wordt een ander verhaal. Vanwege het formaat kan bijna geen enkele winkel de rollen op voorraad hebben. De rollen worden na bestelling bij ons (en de meeste (internet) winkels) in Engeland bij de fabriek besteld. Deze zenden de rol dan rechtstreeks naar de klant. Afhankelijk van de voorraad in de fabriek van Colorama wordt er binnen 1 a 2 weken verzonden. Dat is de procedure voor de meeste winkels..

Grtz,
Cor
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Mijn ervaring met kamera expres is goed!
Ik bel alleen altijd wel of ze de spullen apart kunnen leggen voor me, dan weet ik zeker dat het er is.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
roonsmits
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 11:32
CONTACTCOLON

mies81 schreefCOLONService is slecht bij kamera-express! :shock: Jammer, want ze zijn wel goedkoper als andere (met rollen papier dan) In Rotterdam zi ook een zaak met achtergrondrollen. Staan reelmatig op marktplaats advertenties van.
Dat dacht ik dus eerst ook (na een vevelende ervaring met m'n 30D daar)

Maar het kan ook anders:
Na een dagje winkelen, en half nederland door gecrossed te hebben waren we in DenHaag en dacht ik "Laten we ook nog even door rijden naar Capelle a/d IJssel en bij KE langs gaan", vrouw zegt okay. Dus komen we daar om 16:40 aan, mooi dacht ik nog 20 minuten. Dus niet, want ze sluiten om 16:00 bleek dus. Ik wilde alweer teleurgesteld weg rijden, stapt m'n vrouw uit en vraagt een paar verkopers die buiten stonden te roken, of we evt. toch nog wat konden kopen want we kwamen van ver. "Nou misschien, als de kassa's nog niet afgesloten zijn en uw man weet wat ie wilt hebben". Ik wist exact wat ik nodig had (2xfalcon eyes statief), dus ik naar binnen, bleken de staieven niet op voorraad te zijn, nou dat was geen probleem, zechaalden een steje uit elkaar en verkochten mij de poten.

Deze ervaring was dus enorm positief, want ik kon nu de dag erna lekker "spelen". Het kan dus ook goed gaan. Later ook m'n 5D daar gekocht en werd erg goed geadviseerd en er werd alle tijd voor me genomen.

Ronald
Laatst gewijzigd door 3 op roonsmits, in totaal 12 keer gewijzigd.
[url]http://www.studio-sl19.com[/url]

Gereedschap: wat geslepen glas, een spiegel, 8mp, en 12,8mp.
Yumo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 16:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Calumet verkoopt iets van 50 kleuren achtergrond papier op 2,70 en 1,35 met breed, je kunt daar ook een achtergrond systeem kopen. Meeste ervaring is dat die grote altijd in voorraad zijn, de kleine niet altijd. Komt volgens de verkopers om dat 1,35 eigenlijk net iets te klein is om een lekker portretje te kunnen maken, maar ze kunnen alle kleuren binnen 1 week leveren. Ze hebben ook zwart/wit en nog een paar van 3,5 meter breed, maar die past niet in me suzuki swift (en in menig station wagon/bus niet eens).
Ze hebben ook een rek met allerlei doeken, je kunt aan een van de verkopers een kleuren staal vragen(leggen ze niet in de winkel omdat dan iedereen er aan gaat zitten en je kleuren moeilijker kan beoordelen). Ze hebben ook tig achtergrond ophangsystemen.
Zoals je begrijpt haal ik hier altijd mijn opname materialen vandaan, is wat duurder maar ze hebben echt de gekste dingen.

groetjes Sander
Had mij 10 jaar geleden gezegd dat we fotos zouden maken met een luciferdoosje, en ik had je voor gek verklaard......
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

www.fotoflits.com heeft van alles op de achtergrondrollenzolder. Niet alles, maar wel veel, dus wat je zoekt kan er maar zo bij zitten. Wat wij zochten hadden ze gewoon, dus hoe snel bestellen gaat weet ik niet.
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

mijn ervaring met kamera-express,

ik wilde een 24-70mm L Canon en die hadden ze niet op voorraad dus ik heb ze een mail gestuurd om dat ding te reserveren. De volgende ochtend om 09.00 (geeuw het was zaterdag) ging de telefoon, de lens was alsnog vrijdagavond binnen gekomen (en dit was zaterdag ochtend inderdaad op zowel hun site als kieskeurig bijgewerkt). De lens werd apart gelegd met een B&W filter. Ik was nog nooit bij Kamera-Express geweest maar wat een grote zaak en als je iets tweedehands mocht zoeken hebben ze echt veel liggen. Het is er wel druk op zaterdag en je moet dan een nummertje trekken, toch vlot aan de beurt en goed geholpen. Ik raad je aan om als je kan doordeweeks te gaan, ik weet zeker dat je dan echt op je gemak wordt geholpen. Enige waar ik niet in slaagde was wat van de bij hun te dure (12-24) Sigma lens af te krijgen.....

Over het algemeen een goede eerste indruk, ze hebben enorm veel keus.
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Mijn ervaringen met KE zijn juist erg positief... Ik heb het grote voordeel dat ik werk in Capelle aan den IJssel en weet dat zij praktisch altijd erg goedkoop zijn.

Ik heb er bijna al mijn spullen vandaan, op de accesoires na. Altijd goed geholpen, en er wordt ruim de tijd genomen om je van informatie te voorzien.

Het is idd wel een zaak waarbij er veel van alles is, maar de winkel oogt niet chaotisch en ik heb niet het gevoel dat ze mij proberen het geld uit mijn zakken te praten met diverse verkoopbull....

Ik bel overigens vaak ook even van te voren als ik iets wil hebben en ik het vermoeden heb dat het wel eens niet voorradig kan zijn.
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

A3-D schreefCOLONHet is idd wel een zaak waarbij er veel van alles is, maar de winkel oogt niet chaotisch en ik heb niet het gevoel dat ze mij proberen het geld uit mijn zakken te praten met diverse verkoopbull....

Ik bel overigens vaak ook even van te voren als ik iets wil hebben en ik het vermoeden heb dat het wel eens niet voorradig kan zijn.
Ook ik kan dit beamen, al een aantal keren wat spullen gehaald en ok, soms moet je even wachten maar goed, dat moeten we allemaal wel eens. De laatste keer dat ik er was wilde ik meer weten over de 40D, de verkoper in kwestie nam, ondanks de drukte, de moeite om mij het hele verhaal te vertellen en dat ervaar ik als positief. Kreeg ook niet het gevoel dat er een kleine 1100 euro uit mijn portomonee werd gepraat ;)
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb op 28 december een 580EX II en een off-shoe camera cord besteld. Flitser was niet op voorraad; cord heb ik niet op gelet.

Eergisteren gebeld, omdat ik zag dat de flitser op voorraad was en ik me afvroeg waar de boel bleef. Stom van mij, maar ik had wederom niet naar het cord gekeken. Dat bleek niet op voorraad. Jammer, want ik wilde de flitser wel op tijd hebben om nog met de cashback mee te kunnen doen. Op mijn vraag of er een oplossing was, werd me verteld dat ze de flitser per omgaande kosteloos zouden opsturen. Het cord zou dan nagestuurd worden.

Vanmorgen kreeg ik de flitser binnen. Perfecte service tot nu wat mij betreft.
Gebruikers-avatar
ThomasW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 23:35
CONTACTCOLON

Dinsdag om 16:50 een 17-40 besteld, woensdagmorgen om half 9 stond de postbode al aan de deur... Netjes verpakt en een snelle afhandeling dus... Goede ervaring!
[b][url=http://www.ThomasvanderWillik.com]www.ThomasvanderWillik.com[/url][/b]
5D2 | 14 | 35 | 85
Gebruikers-avatar
DennisF08
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2008 14:19
WoonplaatsCOLON Schiedam
CONTACTCOLON

Al mijn fotomateriaal daar aangeschaft, nooit problemen.

Zonder vooraf te bellen langs geweest voor de 70-300 IS USM en stond binnen 5 minuten weer buiten MET objectief 8) en een bak pleuries armer :( al is 450 euro een mooie prijs (excl. cash-back).
EOS 6DII | EOS 7DII | EOS 50D
Tamron 28-75 mm F/2.8 Di XR DL | Canon EF 50 mm f/1.4
Canon EF 17-40 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 24-105 mm f/4.0 L iS USM | Canon EF 70-200mm f/2.8 L iS USM
EF 2x II Extender | Speedlite 580EX | Dörr tussenringen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar