Afdrukken op grotere formaten

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
michel

Ik heb afgelopen week een foto laten afdrukken bij de HEMA op 50x75 cm. De scherpte is goed alleen de kleuren zijn heel erg vlak geworden. Ik heb dezelfde file ook eens op de printer afgedrukt en deze was toen veel voller, net als de 10x15 cm die ik heb laten afdrukken bij de HEMA.
Mag ik echt niet meer verwachten voor 7,95?

Een fotospeciaalzaak kan het beter (volgens de verkoper), door eerst een proefdruk te laten uitvoeren en eventueel bij te stellen waarna de vergroting pas afgedrukt wordt. Dit kost dan wel circa 65,00 Euro....

Wat is jullie ervaring? En heeft er iemand ervaring met http://www.koopjekunst.nl/ ? deze kunnen je foto op schilderslinnen afdrukken en opspannen.

Hoop van jullie te horen.


Michel.
webcat

hmmm ik deo het al sinds het begin bij de HEMA en ik ben zeer tevreden

ik heb ook een poster laten afdrukken (grootste formaat d8 ik: 75x50) en die was erg goed. maar: ik heb wel een collage gemaakt en dus een afbeelding op de goede grootte aangeleverd. (JPG van 10MB meen ik zo uit mijn hoofd te weten :lol: )
webcat

trouwens ik heb nu wel een album besteld ... ook bij de HEMA maar die besteden dat uit. dus dan maak je een album en krijg je de foto's direct in een mooi boek .

ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet. konden wel bijna 250 foto's in. dus een stuk voordeliger dan losse printd en dan inplakken.
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Ik heb laatst een aantal afdrukken laten maken hier via een lokale fotograaf. Zij werken via Elka Color. Ik had eerder eens afdrukjes laten maken via de Hema en Dixons maar dat zag er echt niet uit.
Je kunt alles zelf nog vooraf op het beeldscherm bekijken en eventueel aanpassen. Was heel erg tevreden met de afdrukken, zelfs de 30x45 zagen er geweldig uit.
Je kunt ook zelf via internet je foto's aan hen doorsturen. Ik heb een CD met het programmatje meegekregen zodat ik ook thuis eerst de foto's nog kan aanpassen.
MarkR
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2004 14:14

Gebruiken jullie voor de grotere afdrukken RAW bestanden, omgezet naar grote JPG's?
Groeten, Mark
webcat

ik schiet alles in RAW en om grote afdrukken te doen bij de fotocentrales moeten het meestal JPG bestanden zijn. (er was er 1 die ook TIF deed, maar ik weet niet meer welke)

de versie die ik wil laten afdrukken sla ik dan op als een 100% JPG. en ik probeer de grootte van van de afbeelding zo goed mogelijk bij het te printen formaat te laten passen...
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar