FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

vrees idd dat we niets gaan terug zien.
het pand schijnt zo goed als leeg te zijn.

zelfs bij een failliet zien we waarschijnlijk niets: er zijn waarschijnlijk nog veel wachtenden voor ons.
En vermits hij in een huur huis woont, kan ook daar geen beslag op gelegd worden.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Cvandijk schreefCOLONIk krijg een erg teleurgesteld gevoel in de nederlandse wetgeving... Dat dit zomaar kan. Ik vind het schandelijk!
Toch kan de wetgeving hier niet veel aan doen... 't blijft FotoSG die dit veroorzaakt en ervoor verantwoordelijk is. Dit soort onverantwoordelijk gedrag los je helaas niet op met (andere) wetgeving.

Ik hoop overigens voor je dat je je geld nog terug krijgt. Ik vraag me af of het aanvragen van een faillissement vanuit jouw positie bezien een goeie actie is, omdat de kans dat je dan geld ziet vrijwel nihil is. Maar ja, aan de andere kant... als je op een normale manier je geld nie tkrijgt, zul je uiteindelijk wel moeten.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLON
Cvandijk schreefCOLONIk krijg een erg teleurgesteld gevoel in de nederlandse wetgeving... Dat dit zomaar kan. Ik vind het schandelijk!
Toch kan de wetgeving hier niet veel aan doen... 't blijft FotoSG die dit veroorzaakt en ervoor verantwoordelijk is. Dit soort onverantwoordelijk gedrag los je helaas niet op met (andere) wetgeving.
Bij een faillissement is de belastingdienst de eerste schuldeiser. In het kader van consumentenbescherming zou je dat ook om kunnen draaien en de consument als eerste schuldeiser kunnen laten gelden, of daar een andere verdeelsleutel in maken. Dus de wetgeving zou hier zeker wel wat aan kunnen doen, echter niet in de huidige wet ;)
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

mmmm :(
Laatst gewijzigd door 1 op arth, in totaal 16 keer gewijzigd.
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

kortom gewoon zwaar naatje allemaal (om het maar even in tros radar forum taal te verwoorden)
ik zit nog steeds met een gat in m'n budget van 400 euro dankzij van fotosg :twisted:
ik ben overigens wel blij dat de site uit de lucht is ! wat een rattenbende.
er valt nog veel te doen op het gebied van webwinkels en consumentenrecht, het is mij allemaal net iets te anoniem en te vluchtig en de wetgeving heeft er niet voldoende grip op.
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

arth schreefCOLONPersoonlijk maken in Hyves niet netjes , mensen geld afhandig maken is verre van netjes.

En Ja, In een ver verleden gaven ze service , vroeger was alles mooi en dronken we kopjes thee ;-)
Dit bedrijf gaat slecht om met zijn klanten en er is een man verantwoordelijk voor , en het is geen BV maar een eenmanszaak, dus is hij persoonlijk verantwoordelijk voor zijn acties, en had ook een ander pad kunnen bewandelen.
Een beetje ondernemersgeest zorgt goed voor zijn klanten en als het wat slechter gaat kan hij de klanten daarvan op de hoogte stellen, nu word het geld grofweg gewoon afgepakt van klanten, en gegijzeld.
Alles stond bij mijn aankoop "op voorraad" , achteraf dus een groot leugen om mij te laten kopen en geld te laten storten op zijn rekening.

Ik neem deze zaak heeeel erg persoonlijk, ik moet hier rekeningen betalen en deze gozer van fotosg steelt gewoonweg mijn geld, zonder enige schroom schijnbaar ! en hij komt er ook nog mee weg ?? NEE, ik heb hier geen enkel begrip voor en ook niet voor mensen die het schijnbaar ook nog een geweldig bedrijf lijken te vinden, het is een onbehoorlijk boerenbedrijf die schaamteloos met zijn klanten omgaat.

Ik kan geen enkele compassie vinden voor dit bedrijf aangezien ze onbeschoft en glashard met klanten omgaan, en met het geld van mensen waar ze hard voor hebben gewerkt. ik vind het een schande. en ik wil mijn geld en ja ik neem het wel persoonlijk als en bedrijf en dus Jorna Oeds mijn geld afpakt en beloften doet die hij niet nakomt !

Het is een slecht en niet functionerend bedrijf, ik snap niet dat mensen hem schijnbaar een hand boven het hoofd blijven houden. Dit bedrijf is niet netjes! en ja ! dat maakt mensen kwaad,
Het is jammer dat Jorna Oeds zijn klanten schijnbaar niet serieus neemt, want zeg nou zelf , het zijn heel veel klachten en allemaal dezelfde leugens en verhaallijnen. wie houd wie nu voor de gek? een thuiswaarborgmerk zit er niet meer in, dat moge duidelijk zijn.

En ja! ik heb de gitaar schijnbaar betaald waar zijn zoon mee rondloopt.
Vroeger hadden ze en schandpaal en die is er nog steeds, en gelukkig maar dat houdt mensen een beetje in toom en zorgt ervoor dat je niet anoniem overal mee wegkomt, welkom sociale controle !
In Egypte word je hand nog steeds afgehakt als je steelt ;-)

Een faillietverklaring bij FotoSG betekend een persoonlijke faillietverklaring aangezien FotoSG geen BV is, wellicht is hij getrouwd met huwelijkse voorwaarden en kan hij zijn huis houden met wat geluk.
Met dit hele verhaal eens, dus +1 !!! :evil:
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Is er eigenlijk al meer te melden over alle aangiften/s die gedaan zijn? Want los van het feit dat je als klant zuur bent als je het geld terug moet krijgen na en faillisement (want je komt achteraan op de lijst met schuldeisers) vind ik, als juridisch leek, de manier van zakendoen gewoon oplichting en dus strafbaar. Wel betalingen accepteren voor een product maar al weten dat je niet kan leveren op dat moment. Of zijn die drie (gokje) mensen die uiteindelijk na veel aandringen etc. wal wat hebben ontvangen dan ook nog eens zijn redding in deze omdat het niet 100% zeker is dat hij niet ging leveren....maar iets van 98%
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik heb dit een tijdje gevolgt. :wink:

Ben je gedupeerd, dan altijd aangifte doen; ook als het niet veel uit zou halen. Hoe meer aangiftes over één en dezelfde, hoe eerder er wat aan gedaan wordt.

Helaas is het in Nederland zo, dat bij een faillissement eerst de groten het geld vangen en dan pas de kleineren; als er nog wat te halen valt. Van een kale kip is niet te plukken, helaas. Is er wel wat te halen, dan gaan de groten eerst zoals eerder aangegeven, en helaas betekent dit vaak voor een particulier fluiten naar z'n centen.

Wat ik hier allemaal lees, is naar mijn mening gewoon oplichting, dus een strafbaar feit. Ik kan hier niks anders van maken.

Je zou, ik weet niet meer wie het schreef, maar bij de bijstand zitten en dan van je zuur opzij gelegde geld wat bestelt hebben bij FotoSG en dan door hun benadeelt zijn, dan kan ik naar mijn menselijke gevoelens wel begrijpen dat zulke mensen allerlei verwensingen naar de gene achter fotoSG uiten.

Dus kortom: Ben je benadeelt door fotoSG, doe dan altijd aangifte bij de Politie! Ik weet niet, in hoeverre een collectieve aangifte mogelijk is, maar is misschien ook een oplossing. Bij dergelijke dingen moet je soms een éénheid vormen.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De wet- en regelgeving loopt volgens mij zwaar achter wat betreft het consumentenrecht bij aankoop via het internet.

Een normale bankoverschrijving kan gewoonlijk gestorneerd ("teruggedraaid") worden.
Edit: niet dus, geldt voor een automatische incasso.
Bij een betaling via iDEAL kan dat niet:
Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?
U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces wordt u nadrukkelijk verzocht een akkoord te geven voor een betaling. Wanneer u het akkoord op dit betaalverzoek geeft, kan deze handeling op uw initiatief door de bank niet ongedaan worden gemaakt. Indien u gebruik wilt maken van uw recht om uw “aankoop op afstand” te annuleren, kunt u de webwinkelier houden aan de daarvoor geldende regels.
http://www.ideal.nl/consument/?s=extra" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij een transactie met een creditcard komen meestal een paar procent extra kosten.
Maar dat lijkt de kosten wel waard.
MasterCard verteld dit:
GeldTerugService betekent dat jij je geld terugkrijgt
wanneer je
…een online aankoop niet ontvangt.
En Visa dit:
Maar daarnaast bent u verzekerd voor al uw aankopen als
•U het slachtoffer bent van internetfraude
•Uw bestelling niet wordt afgeleverd
http://www.visa.nl/visavoorjou/online/garantie/main.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Een gewone bankoverschrijving EDIT: dus niet! en een creditcard lijken nu de enige veilige methode voor het afrekenen van een bestelling-op-afstand.
Naast de waarborgen, zoals http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S.: Zou "onze" consumentenman Cornelis hier zijn licht over willen laten schijnen?
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 27 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Een gewone bankoverschrijving kan bij mijn weten ook niet gestorneerd worden overigens.
Ik denk dat je het verwisselt met automatische incasso.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk dat je gelijk hebt. :oops:

Heb bovenstaande tekst aangepast.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Het kan aan mij liggen, maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat er mensen zijn die voor honderden euro's een bestelling plaatsten via internet en dat gelijk betalen zonder na te denken over de consequenties en die zijn er talrijk.

zelf hanteer ik een grens tot een bepaald bedrag waar ik het risico wel voor wil lopen, is een bestelling groter dan mijn maximale bedrag, dan betaal ik via rembours, als dit niet kan (in de meeste gevallen kan dat wel) dan koop ik niet bij desbeteffend bedrijf of haal de spullen zelf op.
betaal je onder rembours dan kost het je ongeveer 15 euro inclusief de verzendkosten en dan betaal je pas bij levering aan de deur, wordt er niets geleverd, dan loop je dus ook geen risico.
sommige bedrijven leveren ook gewoon met acceptgiro en kun je betalen binnen 14 dagen na ontvangst van je spullen.
Boeken b.v bestel ik regelmatig via bruna op internet en deze worden dan kosteloos verstuurd naar de door mij uitgekozen bruna in mijn regio, ik krijg een telefoontje en kan dan de boeken tegen kostprijs ophalen komen dus geen extra verzendkosten etc bij.

Als je via internet wilt kopen, zorg dan eerst dat je weet of een winkel 100% betrouwbaar is en de spullen ook levert, en bouw voor jezelf een veiligheid in, tot hoeveel wil je betalen en risico lopen door gelijk te betalen?
ik denk niet dat je 1000 euro over wilt maken en dan niets geleverd wilt krijgen, denk dat hier ook een fout bij de consument zelf ligt (niet tegenstaande hoort een bedrijf zijn verplichtingen na te komen, betaalt een consument dan hoort hij zijn spullen te krijgen) bij zulke grote bedragen moet je gewoon kunnen kiezen voor rembours of betalen via acceptgiro, dit soort bedragen zijn te groot om zomaar even vooraf te voldoen zonder dat je ook maar iets in handen hebt.

ook het aanbetalen in gewone winkels als ze iets voor je moeten bestelling als het niet op voorraad is, is zo iets, jij moet alvast een x bedrag betalen, maar stel dat het bedrijf failliet gaat in de tussentijd? ik doe dit niet, ik wil het wel, maar dan wil ik van de winkelier ook een onderpand uit zijn winkel mee nemen dat dezelfde waarde als mijn aanbetaling heeft, gaat hij failliet, dan heb ik in elk geval mijn onderpand, op het moment dat hij levert krijgt hij het onderpand terug zo lopen we beide evenveel risico.
als je dit laat weten dan gaan ze meestal wel akkoord en hoef je ineens geen aanbetaling meer te doen, sommige blijven bij hun standpunt, maar dan is het voor mij heel simpel "er zijn meer winkels waar ik mijn spullen kan kopen, het is dus te nemen of te laten".

Op marktplaats zie je het ook vaak gebeuren, mensen kopen een dure telefoon/camera/laptop en maken geld over vervolgens kunnen ze fluiten naar hun centen, haal zulke spullen gewoon op, kan men niet afhalen, dan heel simpel koop je de spullen niet, zo voorkom je problemen.

mensen zijn soms zo goedgelovig :evil:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

In zekere zin heb je wel gelijk, Annelies.. Echter ook bedrijven die 100% betrouwbaar zijn kunnen in slecht weer terecht komen. De reputatie van SG was altijd goed, maar is in een paar maanden tijd naar beneden gekelderd.. Ik heb mijn flitsset daar toen ook aangeschaft vanwege de goede verhalen en service. Vlak erna begonnen echter de verhalen de komen van niet geleverde spullen, dus wat dat betreft heb ik geluk gehad :)

Neemt niet weg dat jouw waarschuwing altijd nog blijft gelden, en na deze SG verhalen denk ik een volgende keer ook wel weer beter na ;)
Gebruikers-avatar
D&D photography
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2009 22:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Anne-Elise schreefCOLONHet kan aan mij liggen, maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat er mensen zijn die voor honderden euro's een bestelling plaatsten via internet en dat gelijk betalen zonder na te denken over de consequenties en die zijn er talrijk.

zelf hanteer ik een grens tot een bepaald bedrag waar ik het risico wel voor wil lopen, is een bestelling groter dan mijn maximale bedrag, dan betaal ik via rembours, als dit niet kan (in de meeste gevallen kan dat wel) dan koop ik niet bij desbeteffend bedrijf of haal de spullen zelf op.
betaal je onder rembours dan kost het je ongeveer 15 euro inclusief de verzendkosten en dan betaal je pas bij levering aan de deur, wordt er niets geleverd, dan loop je dus ook geen risico.
sommige bedrijven leveren ook gewoon met acceptgiro en kun je betalen binnen 14 dagen na ontvangst van je spullen.
Boeken b.v bestel ik regelmatig via bruna op internet en deze worden dan kosteloos verstuurd naar de door mij uitgekozen bruna in mijn regio, ik krijg een telefoontje en kan dan de boeken tegen kostprijs ophalen komen dus geen extra verzendkosten etc bij.
Ik kan me echter ook talrijke verhalen uit de media herinneren van leveringen onder rembours die mis gingen, mensen die een man in een gestolen postbode uniform een pakje afleverde waarvoor betaald en getekend werd. het pakje pas opengemaakt nadat "de postbode" weer was vertrokken en dan in plaats van hun duurbetaalde bestelde produkt een fraaie baksteen in hun doos vonden.

Ik bedoel maar te zeggen het kan altijd misgaan.
Ik heb zelf een keer iets bij FotoSG gekocht maar dat ter plekke opgehaald en betaald, niet omdat ik de zaak niet vertrouwde want toentertijd was het nog een prima zaak, maar puur omdat ik de flitsset eerst wilde zien voordat ik hem kocht.
Ik denk dat je bij internetaankopen door reviews, feedback etc een redelijk beeld kan krijgen of het veilig is om met een bepaald bedrijf zaken te doen. helemaal veilig is het helaas nooit omdat resultaten uit het verleden ook hier geen garanties bieden voor de toekomst. het gebruiken van je gezond verstand en blijkbaar het gebruiken van een creditcard zoals hierboven aangegeven lijkt de beste manier om problemen te voorkomen (hoewel je nooit volledig zekerhied kan krijgen)
Vraag me trouwens af of je als via paypal (en je creditcard) betaald die garantie ook geldt?

Zonde om te zien dat FotoSG zo de vernieling in is gegaan, blijkbaar door hun eigen mismanagement.
Overigens sterkte voor de gedupeerden.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Anne-Elise,
Betaal je onder rembours dan kost het je ongeveer 15 euro inclusief de verzendkosten en dan betaal je pas bij levering aan de deur, wordt er niets geleverd, dan loop je dus ook geen risico.
Helaas niet waar. 8)

Voor hetzelfde geld, doet een kwaadwillende verkoper helemaal niets in de dozen of wat voor verpakking ook. Dan heb jij al getekend voor ontvangst, maar geen spullen...

Ik betaal gerust per Ideal via mijn Rabobank. Volgens mijn Rabobank, kun je ook bij Ideal binnen 30 dagen je geld terug laten storten.

Ik bestel echter maar niet zo bij iedere willekeurige webwinkel. Een winkel zoals cameranu.nl, kun je gerust vooraf betalen, zonder dat je risico's loopt. Deze zaak o.a. staat bekend om z'n goede service, en dat is werkelijk zo. Dit is niet bedoelt om reclame te maken, want ik heb geen enkele binding met Cameranu.nl, maar het is niet altijd zo zwart als sommigen doen voorkomen. Helaas, is FotoSG hier nu wel een uitzondering op geworden.

Dus rembours is helemaal niet veiliger qua bestellen. Je moet immers eerst tekenen voor ontvangst, en dan is het gelijk van jou. Zit er dan niets in de dozen, dan mag jij dat uitvechten met de desbetreffende winkelier/webshop.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Het kan altijd misgaan, maar zoals je zelf ook al zegt, koop niet bij elke willekeurige webwinkel, heb zelf ook goede ervaringen met kamera express en camera.nu, ze zijn betrouwbaar en geven goede service (ik heb er ook geen aandelen :lol: )

wat ik bedoelde te zeggen is dat je wanneer je onder rembours koopt dit ook alleen bij betrouwbare winkels moet doen en niet bij iedere willekeurige webwinkel, want dan kan je i.d.d die baksteen wel eens treffen. :roll:
Je kunt i.d.d reviews etc lezen op internet over diverse winkels, bij twijfel koop je er gewoon niet :mrgreen:

Bij fotosg zijn al zeker 1,5 jaar problemen die ook al die tijd al rond circuleren op internet en dan nog blijven er mensen tot voor kort bestellingen doen sorry maar dat begrijp ik dus niet, controleren zij dan niet hoe een winkel bekend staat en of er geen problemen zijn? :evil:
Blijkbaar niet en ze betalen honderden euro's voor een flitsset of weet ik wat zonder ook maar na te denken, je kunt je geld maar één keer uitgeven, als deze mensen onder rembours hadden besteld hadden ze bij fotosg zeker geen baksteen gekregen, maar helemaal niets en zo dus hun geld in de zak gehouden.
Je kunt zelf de risico's al voor een groot deel verminderen, als je het niet vertrouwd, niet kopen, is het een betrouwbare zaak, kun je er kopen onder rembours of credit of ideal zoals jij zegt en nog beter wanneer het om grote aankopen gaat "ga gewoon naar de winkel" dan zie je wat je koopt en kun je het gelijk meenemen :wink:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Canon Benny schreefCOLONIk betaal gerust per Ideal via mijn Rabobank. Volgens mijn Rabobank, kun je ook bij Ideal binnen 30 dagen je geld terug laten storten.
Ik help het je hopen Benny, maar ik ben bang dat dit niet waar is. Check de site van Ideal maar:
Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?
U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces wordt u nadrukkelijk verzocht een akkoord te geven voor een betaling. Wanneer u het akkoord op dit betaalverzoek geeft, kan deze handeling op uw initiatief door de bank niet ongedaan worden gemaakt. Indien u gebruik wilt maken van uw recht om uw “aankoop op afstand” te annuleren, kunt u de webwinkelier houden aan de daarvoor geldende regels.
En ook deze wilde ik nog even vermelden:
Ik heb betaald maar heb de bestelling niet ontvangen?
Wanneer u een klacht heeft over de bestelling zelf, bijvoorbeeld over de levering van de bestelling, kunt u contact opnemen met de webwinkelier waar u de bestelling heeft geplaatst en proberen hier samen uit te komen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D,

Toch, heb ik een keer een betaling retour gekregen van mijn Rabobank die via Ideal was afgehandeld. Misschien service van de bank!? :roll: Was bij een gevalletje De D*k*W*NK*L. Ik doe bewust deze afkorting, omdat ik niet bewust een persoon of bedrijf zwart wil maken, ondanks de nare ervaring ermee.

Anne-Elise,

Nogmaals: Aankopen via rembours is helemaal niet zo veilig als men doet beweren. Wil je het helemaal veilig, dan ga je het rechtstreeks afhalen en betaal je contant of per pin. :) 100% veilig per web aankopen kun je het nooit krijgen, maar je kunt wel veel voor onderzoek doen naar een bepaalde webshop.

Met creditcard koop ik nooit, omdat ik dat te onveilig vind. Via Ebay doe ik altijd per Paypal, zonder problemen. Paypal biedt ook een bepaalde kopers bescherming.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

Wel eens aan paypal gedacht? ook erg veilig op het moment hoor!
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Canon Benny schreefCOLON
Anne-Elise,

Nogmaals: Aankopen via rembours is helemaal niet zo veilig als men doet beweren. Wil je het helemaal veilig, dan ga je het rechtstreeks afhalen en betaal je contant of per pin. :) 100% veilig per web aankopen kun je het nooit krijgen, maar je kunt wel veel voor onderzoek doen naar een bepaalde webshop.

Met creditcard koop ik nooit, omdat ik dat te onveilig vind. Via Ebay doe ik altijd per Paypal, zonder problemen. Paypal biedt ook een bepaalde kopers bescherming.

Benny
Benny,

ik schrijf ook niet dat je onder rembours bij elk bedrijf moet kopen, als je onder rembours koopt bij bedrijven als camera.nu, kamera express, factoryprices etc hoef je echt niet bang te zijn dat ze je een baksteen sturen :lol: er zijn genoeg bedrijven te vinden die hin afspraken nakomen en die niet louche zijn.

wat mij ergert is dat mensen niet eerst onderzoeken of ze ergens veilig kunnen kopen en gewoon hun zuurverdiende geld in een louche zaak steken terwijl bekend is dat die al ik weet niet hoe lang niet leveren en hun afspraken niet nakomen, hoe stom ben je dan bezig :? negatieve verhalen genoeg te vinden op internet over fotosg maar toch kopen mensen gewoon nog hele uitrustingen en betalen grif :roll: die hebben dus geen onderzoek gedaan.


zoals je zegt 100% veiligheid heb je nooit via internet, maar je kunt een hoop ellende voorkomen door onderzoek te doen.
en ja het beste ga je gewoon naar de winkel en betaal je contant of pin of om gewoon te kunnen kopen via achteraf betaling met acceptgiro, dus pas betalen na levering van de goederen met een termijn van 14 dagen.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar