FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Wil even dikke reclame maken voor fotoSG, wat een geweldige service zeg!

Een tijd geleden had ik problemen met mijn flitskoppen, nu heb ik prima uitleg gehad over wat ik verkeerd deed, waardoor het allemaal weer prima werkt.

Nu was het batterijklepje van mijn ontvanger spoorloos verdwenen wat erg vervelend is aangezien het klepje contact moet maken wil hij werken.
Heb fotoSg gevraagt of ze misschien nog aan een klepje kunnen komen en deze word vandaag of morgen toegestuurd.

Ben echt zo ontzettend blij!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Goed om te horen, heb pas een kleine 800 euro overgemaakt naar ze voor mijn thuisstudio, had toevallig vandaag een bericht dat ze het gaan versturen. De reden dat ik daar koop is dat ik ontzettend netjes te woord ben gestaan en goed geadviseerd ben, dus ik doe even mee met het uploaden van het veertje richting SG ;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik ga daar in mee. Prima service, Had problemen met één vd flitsbuizen en over de telefoon werd er goed meegedacht wat het zou kunnen zijn en hoe te verhelpen. Uiteindelijkt blijkt één vd buizen niet goed en deze valt natuurlijk buiten de garantie. :evil: Geeft SG toch 10% korting op een nieuwe buis. Ik vind dat netjes.
MarEos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 13:40

Heb zelf enige tijd geleden wat problemen gehad met de reparatietijd van een flitskop bij FotoSG. Het zou ongeveer 4 weken duren voor ik em weer in huis had en uiteindelijk heeft het 8,5 week geduurd. Ik hoefde echter niets te betalen, terwijl de flitskop door eigen schuld kapot was gegaan (laten vallen). Dat maakt dat ook ik best goed te spreken ben over FotoSG.
-Kijken is niet altijd zien-
EOS 30D / 28-135 1:3.5-5.6 IS USM / 50mm 1.8 / Speedlite 430EX / Linkstar LF-400A flitsset
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Ik geef ze ook een veertje! voor in de pluim

Veel spullen voor mijn studiowerk haal ik er geregeld vandaan
omdat ik op 10 min rijden van ze afwoon haal ik het spul op.
krijg altijd nog goed advies...
goede service!
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Mooie producten, bedankt voor de tip!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Ook ik vind de service uitstekend. Op de Zoombeurs heb ik 2 Linkstar flitssets van 400W/s gekocht en deze zouden na 10 november worden verstuurd. Afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje dat het nog wel even zou duren met de levering. De FotoSG-meneer zei toen: we kunnen 2 dingen doen of je wacht er op of je krijgt 2x 500W/s sets zonder extra bijbetaling. Daar hoefde ik dus niet lang over na te denken en zaterdagmorgen stond TNT al voor de deur met 2 grote dozen. Ik had ze pas volgende week verwacht :lol:
Je wordt vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon en men neemt ruim de tijd voor het gesprek en uitleg. Kortom, ik ben een zeer tevreden klant.

Groeten Henk
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

yep, ik heb haal daar ook de spullen voor mijn studio.
Service is prima, je wordt netjes te woord gestaan, leveringen gaan soepel en ook ik kreeg een keer een duurder product zonder bijbetaling omdat wat ik wilde hebben voorlopig even niet op voorraad was. Prima bedrijf!

Edit: O, ik had al een veertje gedaan zie ik nu pas haha ;-) Je zou haast nu denken dat ik aandelen heb...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Ben altijd erg tevreden geweest over foto SG, tot ik in augustus mijn slave flitsers verkocht had, en ik er achter kwam dat 1 van de 2 flitsers niet meer werkt. (heb ze 3x gebruikt, daarna een "echte" flitsset aangeschaft.)
Gebeld en kon de lamp opsturen, sindsdien niets meer gehoord, meerdere keren gemaild, maar geen reactie.
Goed dat ik dit topic weer zie, was helemaal vergeten dat die lamp er nog ligt.
Ga volgende week wel bellen, maar valt me zwaar tegen van SG.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Heb een linkstar setje gekocht een paar maanden terug. Nu is er 1 defect dus terug gestuurd. Anderhalve week later krijg ik pas bericht dat de lamp opgestuurd is ter reparatie omdat ze 1x per 2 weken verzenden naar de reparatie afdeling..... Erg jammer vind ik dat.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

alleen maar positieve ervaringen met fotoSG waar ook wij onze studiouitrusting gekocht hebben.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Inmiddels al dik een maand aan het wachten op een flitssetje van linstar om mijn huidige set aan te vullen..... Naar het schijnt is momenteel het uitleveren nogal moeillijk voor de leverancier ?
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

da's jammer !
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

ik had daar ook een Linkstar setje in bestelling staan (begin januari bestelling geplaaatst). Hij bleef maar niet uitleverbaar en ze konden ook niet aangeven wanneer hij wel binnen zou komen ivm problemen bij leverancier.

Oeds stelde toen voor om de nieuwe StudioKing te leveren. De 250Ws of 400Ws. Die van 250 had hij op voorraad en kon hij direct uitleveren, die van 400Ws niet, maar zou hij de volgende week kunnen leveren wanneer ik die zou willen.
Ik was daar eerst nog wat huiverig voor omdat ik het merk niet ken, maar na een tweetal telefoontjes waarin ik erg prettig te woord ben gestaan door hem, en het feit dat ik al meerdere keren gehoord/gelezen heb dat zij alle setjes eerst uittesten voordat ze hem in het assortiment brengen ben ik toch maar voor die StudioKing (400Ws) gegaan. Ook de uitnodiging om langs te komen zodat ik hem zelf kon proberen, hij had toen een 250Ws staan tenslotte, bracht mij een beetje over de streep.

Dat was toen op donderdag, de dinsdag erna kreeg ik de set binnen. Ik kan hem niet vergelijken met de Linkstar omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar ik vindt het een prachtset, erg compleet met tas/grid/kleppenset (heb wel een softbox erbij gedaan ipv een plu), en al met al dus erg tevreden met de service. Al had de communicatie dat er leveringsproblemen met de linkstar waren wel wat actiever gemogen van mij.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ook mijn bestelling duurde wat langer als normaal.
Maar kreeg net een mail dat ze een levering hadden gehad van linkstar
dus dat ze verwachten dat ze het volgende week kunnen opsturen.

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Dat zou mooi zijn, want ik heb ook nog 2 bestellingen open staan.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Nog ff geduld hebben dan Dennis.

en als het echt te lang duurt zou ik gewoon mailen/bellen

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Dat heb ik ook wel :)

Ik heb een tijd terug eens een mail gestuurd en toen hebben ze me uitgelegd waarom het leveren zolang duurde dus wacht gewoon af.
Anoniem 4

Echt betrouwbaar klinkt het allemaal niet. Zou toch maar een ander/e merk/leverancier zoeken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat ben ik niet met je eens, Illuminatus.
Er zijn hier al vele mensen die de persoonlijke benadering van FotoSG al geroemd hebben. Als je ze belt hang je zo een half uur met ze aan de lijn door alle uitleg die je krijgt, ze nemen de tijd voor je.
Het is wel een kleiner bedrijf dan Konijn of KE, en daardoor lang niet alles op voorraad, en nu lopen ze tegen leveringsproblemen van Linkstar aan helaas. Maar toen ik dus die bestelling geannuleerd heb en voor een ander merk gekozen heb, was hij een halve week later bij mij binnen, terwijl zij hem op dat moment ook nog niet op voorraad hadden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar