Eerste trouwalbum (profotonet):deceptie (kan nog goed komen)

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Nou, in spanning gewacht op mijn eerste gemaakte trouwalbum besteld via profotonet.

De eerste test goed overleefd: ik was (zelf) gelukkig tevrede over mijn foto's
Dus waar een album te bestellen? Mijn afdrukken bestel ik altijd tot grote tevredenheid bij profotonet, dus besloten ok daar maar het album te bestellen. Voor het bruidspaar mocht het best wat kosten maar ook niet in de topklasse.
Dus besloten een door hen aangeboden 30*30 profotoalbum te bestellen.
Echt fotopapier en mooi doorlopende paginas.

Omdat ik alle spread-paginas zelf in fotoshop wilde opmaken heb ik de exacte afmetingen gevraagd waarop geprint zou worden en heb het midden exact op het midden van die grootte bepaald.

Vandaag viel het boek op de mat:

eerst het goede nieuws: de foto's zien er goed uit (kwaliteit+kleurweergave)

waar ik echter niet tevreden over ben:
1. de pagia's waarbij ik een foto precies op het midden van de spread heb laten eindigen lopen bijna altijd een stuk door over het midden (terwijl ik toch heb laten uitlijnen ot spread in hun programma). Mi hoort het midden dan ook het midden te zijn, anders kan je op die manier nooit een volledige foto op de linker of rechter pagina plaatsen.
2. Erger: de buitenkant van het leer is beschadigd
3. De laatste pagina is niet goed verlijmd, waardoor het boek scheeftrekt bij het bladeren.

Vooral dit laatste puntje vind ik afschuwelijk storend. Zo kun je een trouwalbum niet afleveren.

Je zou zeggen, moet je maar een echt proffesioneel album bestellen, maar ik vind een kostprijs van 130 euro voor 48 pagina's al een prijs waarvoor je een en ander mag verwachten.

Tot slot: ik wil profotonet zeker nog niet afkraken, want ik moet hen er nog over bellen, en mogelijk heb ik een maandag-morgenversie en wordt alles nog hersteld, maar ik was zo teleurgesteld dat ik dit effe kwijtmoest. Zal wel laten weten hoe het is afgelopen.

Hoe zijn de ervaringen van anderen met de profoto-albums van deze aanbieder?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Jammer, zoals jij het noemt hoor je inderdaad geen album af te leveren.

Maar waar ik mij over verbaas is dat je dit eerst op het forum plaatst ipv contact opneemt met de leverancier.
Het lijkt me namelijk wel zo netjes om hun eerst de mogelijkheid te bieden om deze negatieve ervaring om te buigen in een positieve :)

Dus ik ben wel benieuwd naar de afloop ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Je hebt ook gelijk hoor maar ik ben ook zo teleurgesteld en moest gewoon even afreageren. Als dit netjes wordt afgehandeld zal ik het zeker met grote letters toe gaan voegen !!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Hoi PP,

Begin dit jaar een album laten maken bij Profotonet (20x30 leer) en ik moet zeggen dat ik er zeer over te spreken was. Zowel de afdrukken zelf als de afwerking van het boek.
Neem aan dat Profotonet zeer zeker voor een goede kwaliteit zal gaan en daarom verwacht ik dan ook dat ze dit netjes oplossen.
Ben benieuwd naar un reactie zelf, hou ons op de hoogte.

Gr. Leo
w corte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 10:36
CONTACTCOLON

PP schreefCOLONJe hebt ook gelijk hoor maar ik ben ook zo teleurgesteld en moest gewoon even afreageren. Als dit netjes wordt afgehandeld zal ik het zeker met grote letters toe gaan voegen !!

Ze gaan het netjes oplossen dat weet ik zeker. Je had ook beter meteen je gemaakte proofings online kunnen zetten. Dan hadden we meteen kunnen zien dat de fout niet bij jou lag. Of heb je die niet gemaakt? :oops:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Mmm lekker zeg!

Heb zelf toch wel hele andere ervaringen met die toko!

Hou ons op de hoogte!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
rickbuddingh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Montfoort
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONJammer, zoals jij het noemt hoor je inderdaad geen album af te leveren.

Maar waar ik mij over verbaas is dat je dit eerst op het forum plaatst ipv contact opneemt met de leverancier.
Het lijkt me namelijk wel zo netjes om hun eerst de mogelijkheid te bieden om deze negatieve ervaring om te buigen in een positieve :)

Dus ik ben wel benieuwd naar de afloop ;)
+1

Blijf ook even volgen...mijn ervaringen zijn ook erg goed.

Gr. Rick
EOS 40D, 24-105 F4 L IS USM, 70-200 F4 L USM, 580 EX II
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

UPDATE:

heb zojuist gebeld en voorlopig pakt men het heel netjes op:

Ik moest de opmerkingen op mail zetten en er dan een nieuw album geprint gaan worden. in puntje 2 en 3 van mijn openingspost heb ik dan wel vertrouwen in dat het goed komt (ze doen deze albums ook nog niet zo lang volgens mij dus kan me voorstellen dat eea nog verbeterd moet worden. )
Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen met puntje 1, voor degenen die ook zelf paginas opmaken in fotoshop.
Je had ook beter meteen je gemaakte proofings online kunnen zetten
Ik hun ook gevraagd of zoiets kon, maar daar doen ze niet aan zij de medewerker. De check vanuit albumdesigner moet volstaan
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

hmm, ik volg 'm even, heb net een album in bestelling staan daar...

Gaab
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik ga dit ook even volgen, wil mijn vakantiealbum daar laten drukken.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Is het inmiddels al opgelost eigenlijk?
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Dacht, ik zal nog effe wachten tot ik het nieuwe album binnen heb, maar eigenlijk gaat het om de intentie:

Bij profotonet werd niet moeilijk gedaan en een nieuwe gemaakt.
Dus gewoon netjes opgelost. :wink: Foto's zagen er in eerste instantie al netjes uit, dus ik verwacht een mooi album.

(heb hem alleen nog niet binnen)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar