canonfestival

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

deze link kwam ik tegen via twitter
http://www.canonfestival.nl/

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Zaterdag 5 juni van 10:00 uur tot 16:00 uur kunt u gratis terecht op het Canonfestival

Indien u zich inschrijft, maakt u ook nog eens kans op een cadeaubon van € 50,-.
De verloting zal plaatsvinden op het Canon Festival te Urk, om 12:00 uur.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Ze hebben het over flinke kortingen, en aangezien ik rond die tijd m´n 50D wil gaan halen denk ik dat we daar eens gaan buurten :D
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Kan zeer aantrekkelijk zijn, hoge kortingen zijn altijd leuk.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Ik heb mezelf ook aangemeld daar ik wel geïnteresseerd ben in de 70-200 F4 IS. Maar ja, die kost toch eventjes € 919,00 bij CameraNu. Enfin, toch leuk als er "spectaculaire kortingen" worden gegeven, nietwaar, dus waarom niet, hé.

Echter, kijk ik zojuist op de website van CameraNu staat de lens ineens voor € 949,00 op de website! Is toch even 30 euries meer als afgelopen week! :evil: :shock: :evil: :shock: :evil: :shock:

Ik ga morgen wel, gewapend met deze kennis, en ben benieuwd wat die "spectaculaire korting" dan wel is: misschien wel € 30,00?!?!?!
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Sidonia schreefCOLON Echter, kijk ik zojuist op de website van CameraNu staat de lens ineens voor € 949,00 op de website! Is toch even 30 euries meer als afgelopen week! :evil: :shock: :evil: :shock: :evil: :shock:
Denk dat we dit aan de sterk dalende Euro-koers te danken hebben.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Even een update:

Nou, ik ben geweest vandaag en heb mijn 70-200 F4 IS USM :D :D :D

Bij aankoop van het objectief kreeg je er een Powershot 3100 bij maar die hoefde ik niet dus vroeg ik of die niet in te wisselen was voor iets anders. En ja, dat kon. De Powershot kostte € 119 maar bij inwisseling vertegenwoordigde hij € 70. Toen heb ik maar gelijk een Hoya Pola-filter genomen van € 59,95 en kreeg ik het restant van het bedrag terug. Bleek bij controle in de auto (gelukkig nog op de parking) dat het filter 77mm was i.p.v. 67mm. Weer terug gegaan en filter geruild wat mij nog eens € 13 opleverde. Nette service! Al met al heeft de lens mij € 926 gekost en heb ik er een gratis filter bij :D :D

Wie nu uiteindelijk die waardebon heeft gewonnen is mij niet duidelijk: de trekking was buiten maar de winkel stond vol met mensen die op hun beurt stonden te wachten. Helaas was het in de winkel dus niet te volgen....

Ik ben in ieder geval heeeeeeel erg blij met mijn objectief temeer deze (en vele andere Canon objectieven) bijna overal in bestelling staan.

Leuke actie!
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Waren er nog meer spectaculaire aanbiedingen? Weet je toevallig of een 24-70mm L ook goedkoper weg ging? Waren er alleen aanbiedingen op L-lenzen of op van alles en nog wat?

Ik wilde graag gaan, maar het biertje op het terras weerhield mij...
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
Maaike*
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2009 16:21

ArieScanner schreefCOLONWaren er nog meer spectaculaire aanbiedingen? Weet je toevallig of een 24-70mm L ook goedkoper weg ging? Waren er alleen aanbiedingen op L-lenzen of op van alles en nog wat?
De camera's en meerdere lenzen, niet alleen L lenzen, waren in de aanbieding. Bij de lenzen kreeg je een compact camera cadeau van een bepaalde waarde. Afhankelijk van de waarde van de lens was daar een duurdere of goedkopere compact camera aan gekoppeld. Wanneer je die er niet bij wilde kreeg je zo'n 60% van de waarde van de compact camera als korting, dat kwam over het algemeen neer op €60-€70 korting.
Op de camera's zat een hogere korting, volgens mij kreeg je daar een camera t.w.v. zo'n € 400,-- bij, zo'n € 200,-- korting op de aanschafprijs van de camera dus.

Op de flitsers zat veel minder korting en daar kreeg je dan ook geen camera bij cadeau maar prullaria. :lol:
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Ja, bij de EOS 1Ds MarkIII kreeg je een Powershot G11 t.w.v. € 429 cadeau maar bij de EOS 7D kreeg je Magix Video Easy t.w.v. €49,95?!

De EOS 7D kost toch € 1.279 (body) en dan krijg je er zo'n flut cadeautje bij! :? Ter vergelijking: die 70-200 F4 IS USM kostte dus € 949 en daar kreeg je dan een Powershot t.w.v. € 119 bij cadeau....

Dus de cadeautjes lagen niet op lijn met de investering die je deed.....
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
hw-fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2008 21:11
WoonplaatsCOLON omgeving Bergen op Zoom

Bij Cameranu al eerder gevraagd wat de acties in zouden houden maar konden daar op de dag zelf pas iets over zeggen.

Vrijdag middag nog gevraagd hoe het met de voorraad zat van de 70-200 is usm II ivm de trip naar Urk, was geen enkel probleem en er zouden er zat aanwezig zijn tijdens het festival. (op de website stond nl dat er niets meer aanwezig was)

Bij de balie kreeg ik echter te horen dat er geen lens meer was. Verhaal uitgelegd en verteld dat ik de dag ervoor te horen had gekregen dat er zat zouden zijn.
Na wat zoeken hebben ze er toch nog een gevonden waar ik uiteraard erg blij om was. Over eventuele korting op aanschaf van de lens werd niet gesproken, wel kreeg ik er een gratis camera (voor mijn vrouw) bij.

De 2e 70-200 is usm II lens voor een kennis zou nagezonden worden.
In mijn ogen dus niet echt een spectaculaire actie en over evt korting op aanschaf is nooit iets verteld.

toevoeging 8-6-2010 :

maandag is de 2e lens bij de winkel binnengekomen en meteen verzonden, vandaag al ontvangen.
zo nog even de rekening betalen want dat was nog niet gedaan.

kortom service is absoluut niets mis mee, helaas was de spectculaire actie niet echt spetterend.
Laatst gewijzigd door 1 op hw-fotografie, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vond het zwaar tegen vallen. De spectaculaire kortingen zoals aangekondigt waren alleen maar vlut cadeautjes.
Ik ben samen met mijn schoonvader geweest en hij heeft een powershot S1 IS (nogwat) gekocht. Een leuke camera en wat
was de aktie ..... een mini-gorillapod. Als je daar naar kijkt zakt die al door zijn pootjes :-).

PS. Heeft er iemand geprobeerd om met zo'n 800mm lens (die op die steiger stonden) een van de skateboarders te schieten.
Ik zag alleen maar de wimpers 8) . Die steiger stond veuls te dicht bij de skate baan.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Iwan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 23:08

JvdH schreefCOLONIk vond het zwaar tegen vallen. De spectaculaire kortingen zoals aangekondigt waren alleen maar vlut cadeautjes.
Hi J,

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens!

Ik was op zoek naar een EOS-1D Mark IV, en hield al zeer lang alle prijzen in de gaten. Hierover heb ik zelfs een topic in deze rubriek gehad, maar daarin ontving ik alleen maar commentaar. Was er constructiever mee omgegaan, en was het topic niet op slot gedaan, dan had ik het volgende kunnen melden:

CameraNU in Urk had al enige tijd de allerlaagste webshop prijs in West-Europa. Tijdens het Canon Festival bleef deze prijs netjes gehandhaafd, maar kreeg je er wel gratis een Canon Powershot G11 bij. Op verzoek kon je hiervan afzien, en dan kreeg je 250 euro in contanten.

Ik weet niet hoe jij tegen geld aankijkt, maar 250 euro korting op de allerlaagste prijs die uberhaupt te vinden was (3899 euro) vind ik best een spectaculaire actie.

Groetjes,
Iwan
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ja oke Iwan.
In Jou geval pakt het goed uit.

Maar als je een 7D wil kopen van 1249,-
en je krijgt er iets simpels bij van 50,-
dan vindt ik het niet de moeite waard.

Vooral als je ziet dat hij bij K-E al 1119,- kost!

Gr Dimitri
Iwan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 23:08

Hi Dimitri,

Jouw geval is inderdaad een mooi voorbeeld dat het niet altijd hosanna was. Prijzen vergelijken is dus het devies.... (jeetje, was mijn overzicht van 42 webwinkels in het andere topic toch nog nuttig geweest)

Groetjes,
Iwan (die zich inderdaad flink afgezeken voelde over al het nutteloze commentaar op het webwinkel overzicht)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar