kopen op ebay

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
beginneling-cannon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2010 08:01

Is het handig om lenzen, filters etc... te kopen ebay..?
canon 1000d...

ik weet het woord canon is verkeerd geschreven..
Gebruikers-avatar
marcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007 21:26
WoonplaatsCOLON Oosterhout

Er zijn er op het forum genoeg die zaken via ebay kopen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een normale (web)shop met winkel waar ik ook met vragen terecht kan. Maarja dat is persoonlijk.
Het zou in ieder geval een stuk voordeliger moeten zijn om me over de streep te trekken.
canon70D ^ canon 10-22 ^ sigma 70-200 ^ canon 24-105 ^ canon 55-250
Gebruikers-avatar
beginneling-cannon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2010 08:01

Maar de kans bestaat dat je gewoon een kapot item opgestuurd krijgt..?
canon 1000d...

ik weet het woord canon is verkeerd geschreven..
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

ik heb zelf wel eens een draadonspanner gekocht via Ebay en die werkt perfect! Voor 7 euro wou ik de gok wel wagen zeg maat.

Ik zou niet zo snel 'dure' spullen kopen via zo'n site. Dan ga ik liever naar een echte (internet)winkel. ook in verband met garantie enzo. Zeker voor lenzen!
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Via eBay wel eerder extra accu's en draadontspanners gekocht. Ik doe het dan wel bij een eBay shop.
Ook wel eens electrisch gereedschap op eBay gekocht.
Dat waren allemaal goede ervaringen.

Waar je bijvoorbeeld rekening mee moet houden als je duurdere artikelen gaat kopen (lenzen e.d.) is de verzekerbaarheid.
Voor mijn kostbaarhedenverzekerig moet ik een Nederlandse factuur kunnen overleggen.
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
Gebruikers-avatar
mabelchica
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2010 12:51

ik heb ook een kostbaarhedenverzekering en moet ook NL facturen kunnen overleggen

goedkope spulle koop ik wel via ebay en alleen maar hele goede service, snelle levering, en in prima staat
"Goede Kunst is nooit af",
maar creativiteit biedt de mogelijkheid
om in je werk te verdwijnen als je bezig bent.
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

NielsH schreefCOLONWaar je bijvoorbeeld rekening mee moet houden als je duurdere artikelen gaat kopen (lenzen e.d.) is de verzekerbaarheid.
Voor mijn kostbaarhedenverzekering moet ik een Nederlandse factuur kunnen overleggen.
Kostbaarheden verzekering? Ik had die ook, met de nadruk op had. Bij betere navraag bleek dat zodra je de set gebruikt voor meer dan je hobby, dus het verrichten van op wat voor manier dan ook, betaald werk, de spullen niet meer verzekerd zijn. Ik heb nu alles ondergebracht bij de NPO, verzekerd in heel Europa, en voor alles....

Ontopic.
Via ebay koop ik alleen kleine zaken waar ik me geen buil aan kan vallen. 8) Mijn camera's koop ik daar waar ik goede service kan verwachten. (en dan heb ik het niet over de CPS van Canon, die heb ik ook) maar echte service van de winkelier, die weet waar hij het over heeft. Waar ik al mijn spullen gekocht heb, geeft altijd een dag waar je van de nieuwst camera's alle ins en outs te horen krijgt, en daar is dan ook altijd de CPS bij. Helemaal top, maar daar betaal je dan ook iets meer voor je camera.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

misschien is het nuttig om te weten wat je precies wilt kopen via ebay zodat mensen een betere optie kunnen geven?
ik koop zelf regelmatig spulletjes via ebay omdat het veel beter betaalbaar is dan merkproducten (ook niet altijd met dezelfde kwaliteit als canon spullen) onlangs nog een geheugenkaartje uit hong kong besteld. ondanks wat aswolkvertraging een super product voor bijna de helft van de prijs binnen gekregen!

voor mij dus geen klagen over Ebay, als je dan via Paypal betaald ben je ook nog voor het volledige aankoopbedrag verzekerd.
je kunt ook altijd even kijken naar de feedback van de verkoper. als iemand op de 1000 producten 1 slechte review heeft zal het opzich best een goede winkel zijn.

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Voor klein spul zoals filters etc is ebay een prima plek om te kopen, zowel origineel als ook bij chinese shops voor imitatie spul als je dat wilt hebben. Voor lenzen en camera's ga ik liever naar een winkel waar ik het in de hand kan houden, bekijken en uitproberen.

Ik koop sowieso veel via ebay voor mijn andere hobbies
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

E-bay is samen met www.dealextreme.com mijn vaste leverancier voor accu-tjes, nimh-batterijen, nep-inktpatronen voor in de printer, draadloze ontspanners, flitsparapluutjes, reflectieschermen en ga zo maar door.. allemaal tientjeswerk en vaak bevalt het mij erg, heel erg goed. (vergeet vooral niet bij dealextreme rond te struinen, die werken zonder verzendkosten).

Vorige week voor het eerst via eBay iets duurders gekocht: Sigma 15-30mm EX DG (aan DC had ik niets met mijn 1,3 sensor). Toen heb ik wel goed gelet op de leverancier en zijn feedback. Deze leverancier had meerdere dure objectieven te koop staan en in het verleden verkocht, en een hele lange trits positieve recensies. Dus de beredeneerde gok genomen.

Ik heb voor een relatief klein bedrag een geweldige groothoek lens qua prijs-kwaliteit!
Gebruikers-avatar
Eos400dRookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2007 14:22
WoonplaatsCOLON Emmen

heb eind vorig jaar 2 accu's (orgineel Black en Decker voor mijn accutol) gekocht via Ebay bij een handelaar uit Gronau (Dld). Na de check van betrouwbaarheid verkoper, veilig betaald via Paypal, snel geleverd. Nu 2 accu's voor 10€ meer, dan hier 1 in de winkel kost.

Goedkope fotogadgets bestel ik RECHTSTREEKS bij Focalprice dot com.

Groet Sascha
Canon EOS 70D met grip & Canon EOS 400D met grip, EF 24-70mm F4L IS USM, EF-S 17-85mm IS USM ❌, EF 70-200 L F/4 IS USM, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430ex II transported in een Lowepro Slingshot ;)
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Ik koop wel eens zeer oude objectieven en camera's op eBay en Marktplaats en dat gaat tot nu toe zonder problemen. Wat ik niet bij voorkeur gebruikt zal kopen is een gangbaar Canon objectief omdat de tweedehandsprijzen daarvan meestal vrij hoog zijn. Ik doe vele jaren met een objectief en dan is de meerprijs van een nieuw exemplaar niet zo'n probleem. De afschrijving wordt immers niet veel hoger en garantie is ook wat waard. Bovendien zit er soms een exemplarisch wat minder objectief tussen en de kans dat je juist zo'n lens op de tweedehandsmarkt tegenkomt lijkt me groter dan in de winkel. Van zo'n lens willen mensen immers af.

Accu's en accessoires koop ik gerust tweedehands of bij een Chinese webwinkel. Adapterringen met AF-chip koop ik via eBay van 'big_is' uit Hongkong. Die heeft alles op dat gebied en het werkt probleemloos.
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

In principe al een filter of 10 daar besteld. kosten echt geen drol! Zelfs grote afwijkende maten niet.
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Laatst een doos spullen van iemand overgenomen, doch de aanwezige ND-filters weggegooid omdat deze zo intens slecht waren dat ze daarom geen enkele gebruikswaarde hadden. Door deze ervaring ben ik wat argwanend jegens goedkope filters.
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Over het algemeen probleemloos. Kopen van glaswerk doe ik eigenlijk alleen op marktplaats, verkopen van glas en kopen van accesoires ook via ebay. Wil je iets verkopen dan kan ik je vooral de Duitse ebay aanraden, het spul brengt daar flink meer op dan hier, al is kennis van de duitse taal natuurlijk wel een vereiste. Veel mensen zullen het afkeuren, maar hier op marktplaats inkopen van oudere lenzen zoals 28-105USM en 50mm 1.8 icm. een oud analoog toestel kost hier geen kont. Je moet natuurlijk wel weten welke lenzen de moeite waard zijn en welke niet. Die lenzen zet ik op de duitse ebay en die gaan gemiddeld voor resp. 120 tot 150 euro richting oost&zuid-europa. Met de winst hiervan heb ik nu al een 15-85IS en een 70-200F4L kunnen kopen.
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar