Reparateur lenzen

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kareldas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2010 20:29
CONTACTCOLON

Hallo, graag jullie advies. Ik ben op zoek naar een goede reparateur voor lenzen die het forse focusprobleem van mijn EF 100-400L objectief van verhelpen. Bij voorkeur in het noorden van het land. Ervaringen zijn ook welkom natuurlijk. Bedankt alvast. Karel Das
Groet,
Karel Das
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Hier hoor je alleen meer goede berichten over: http://www.foka.nl/site/.
Ik heb het zelf gelukkig nog niet nodig gehad.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik denk dat je Rofa in Den Haag bedoeld? Die is alleen niet in het noorden maar heeft wel een erg goede reputatie. Je zou eens contact met ze kunnen opnemen.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

mitchel1986 schreefCOLONIk denk dat je Rofa in Den Haag bedoeld? Die is alleen niet in het noorden maar heeft wel een erg goede reputatie. Je zou eens contact met ze kunnen opnemen.
Oeps ja, je hebt gelijk.... tjsa de klok horen luiden.... en op zoek naar de klepel.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
kareldas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2010 20:29
CONTACTCOLON

Dank jullie wel
Groet,
Karel Das
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Inderdaad gewoon opsturen (of langs gaan) bij Rofa Repair in Den Haag ! (www.rofarepair.nl)
Heb er zelf diverse lenzen en camera's voor reparatie gehad. Meestal binnen 3 dagen gerepareerd en teruggestuurd.
Je wordt per mail op de hoogte gehouden van de wat er aan de hand is en de kosten.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
kareldas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2010 20:29
CONTACTCOLON

BEdankt allemaal
Groet,
Karel Das
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Wat voor focusprobleem?
Je hebt speciale knopjes om onder de 6 meter te focussen en met 1,4 extender (of 1.5) focust-ie al helemaal niet :)
Heb je manual focus aan/uit etc.

En bij Rofa repair kun je het laten oplossen als het aan je objectief ligt. Heb ik mijn flitser ook naar toe gehad.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
kareldas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2010 20:29
CONTACTCOLON

Vandaag even gebeld met ROFA. Beschrijving van probleem lijkt sterk op defecte IS. Schijn nogal duur te zijn. Lens is anderhalf jaar oud. Altijd zuinig op geweest. Ondanks dat de garantie net is afgelopen toch maar even met Canon bellen en om clementie verzoeken. Duimen.
Karel
Groet,
Karel Das
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Canon geeft 2 jaar garantie op zijn producten, dus dat moet wel goedkomen. Wel zal het dan niet via rofa kunnen, dat is geen partner van canon. Het beste kun je terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, die moeten hem dan opsturen. Lees anders ook eens het volgende topic door: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 69&t=29612
Gebruikers-avatar
kareldas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2010 20:29
CONTACTCOLON

Ik ga er maar eens achteraan. Bedankt.
Groet,
Karel Das
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar