Canon 5d II

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Hoi!

Zoek Canon 5d II en kwam deze winkel tegen. http://www.topfoto.nu/nederlands/canon- ... -body.html" onclick="window.open(this.href);return false; Wie heeft er ervaring? Volgens mij erg goedkoop en incl porto.

Thanks
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ongeveer €103 goedkoper dan de goedkoopste NL-aanbieder.

Garantie loopt via de leverancier en ik zou voor dit verschil toch in NL gaan kopen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Daarbij heb je dan het gekloot van wel of geen BTW in Zwitserland betalen en vervolgens nog de invoerrechten.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONOngeveer €103 goedkoper dan de goedkoopste NL-aanbieder.
Ongeveer hè :D

Maar voor die €103 zou ik ook liever een zaak in Nederland kiezen!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@GRoel: 't Kan een paar kwartjes schelen :lol:
http://tweakers.net/pricewatch/223128/c ... rk-ii.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik vind het sowiezo wel opvallend dat de 5D II de laatste tijd juist duurder is geworden ipv beter betaalbaar. Volgens mij heeft hij met een MediaMarkt actie al rond de € 1650 gezeten en waren de grote fotozaken tot laag in de € 1700 gezakt een tijdje geleden. Onlangs was dat overal weer +/- € 1850.

Buitenland zou niet mijn keuze zijn inderdaad. Zelfde geldt voor zaken als een Digitalstreet en Redcoon die zelf de producten uit het buitenland halen en je dan dus ook met je garantie moet wachten totdat hij die hele afstand van de buitenlandse afhandeling heeft afgelegd.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De $/€/¥-koersen zijn zonder IS niet echt stabiel :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

zo ben ik op zoek naar een 7D en kwam deze winkel tegen. http://www.direct-winkelen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijs is aantrekkelijk, maar de rest niet echt.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

zie ook hier oplichters!
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

E7picture schreefCOLONIk vind het sowiezo wel opvallend dat de 5D II de laatste tijd juist duurder is geworden ipv beter betaalbaar. Volgens mij heeft hij met een MediaMarkt actie al rond de € 1650 gezeten en waren de grote fotozaken tot laag in de € 1700 gezakt een tijdje geleden. Onlangs was dat overal weer +/- € 1850.

Hij is zelf iets van €1479,- geweest bij de Mediamarkt met 25% korting(4 dingen halen, 25% korting mits de prijzen gelijk waren).
Ik heb 'm een aantal maanden geleden nog voor €1749 gekocht, waarna deze na 5 dagen weer boven de €1829 was gestegen...

OT:
Ik zou zoals velen toch voor meer zekerheid gaan en dus gewoon in NL kopen ;)
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Thanks voor alle antwoorden en tips :)
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Hallo!

Ben nog even verder op zoek gegaan. Hier antwoord van Canon tav Garantie:
Naar aanleiding van uw bericht ben ik voor u op zoek gegaan naar informatie. Indien u een camera aanschaft in het buitenland, maar wel in een land binnen Europa, dan heeft deze europese garantie. Indien zich dan een probleem voordoet, kunt u de camera voor controle ter reparatie aanbieden bij een reparatiecentrum in Nederland.

Bij de aanschaf van de camera ontvangt u standaard 1 jaar fabrieksgarantie van Canon. Wettelijk gezien ontvangt u 2 jaar consumenten garantie van het verkooppunt waar u de camera heeft aangeschaft. Indien de camera wordt binnengebracht bij ons reparatiecentrum (binnen 2 jaar na aankoop) en er wordt geen schade geconstateerd door vallen, stoten, vocht en dergelijke, zal het apparaat (indien mogelijk) kosteloos gerepareerd worden. U dient hiervoor wel een kopie van het aankoopbewijs mee te sturen.

Overigens zijn er maar 2 Canon reparatiecentra beschikbaar in Nederland:

Repaircenter DSP (Digital Service Point)
Hulsenweg 4
6031 SP Nederweert
Tel: +31 (0) 495 622 621
Website: http://www.digital-service-point.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Repaircenter TechRepair
Zuidstraat 15C
4641 VZ Ossendrecht
Tel: +31 (0) 164 244 222
Fax: +31 (0) 164 673067
E-mail: info@techrepair.nl
Website: http://www.techrepair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder antwoord leverancier:
Toestellen worden geleverd met FR, DE, IT en NL handleidingen en twee jaren europeese waarborg.
Indien tijdens de garantieperiode problemen optreden stuurt u het toestel naar Rofa Repair in Den Haag .
Vermelde prijs is inclusief btw, invoerrechten en verzending.
U kunt het toestel ook ophalen in Eupen voor € 1849,- inclusief 21% btw.
en
Alle door ons geleverde artikelen zijn afkomstig van Canon Europe en worden geleverd met een twee jaren europeese waarborg.
Rofa Repair is een door Canon Nederland gecertificeerde hersteller en die ook de toestellen onder waarborg mag herstellen of doorzenden.
Op zich zie ik geen echte grote haken en ogen.
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Maar euhhhh ophalen in Eupen a € 1849... is dat niet 100 euro duurder dan bij de Nederlandse bedrijven?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Uiteindelijk zaterdag avond de spullen besteld bij Topfoto (24-70 2,8 lens en 5d II) en vandaag de spullen keurig in huis. Maar wel voor 300 euro minder als bij Konijnenberg. Ik ben dik tevreden en kan ze alleen maar aanraden.
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar