eneloop voor weinig

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Selmak schreefCOLONNou duidelijk verhaal denk ik zo! En welke lader gebruiken jullie daarbij?
Maha powerex MH-C9000, ook via Nkon...
Geweldige lader, doordat je je laad- en ontlaadsterkte in kan stellen en batterijen opnieuw kan calibreren. heb je over 2 uur je batterijen nodig, dan laad je ze gewoon met 1C (= gelijk aan de capaciteit van de batterij, dus een 2000mAh batterij laad je dan met 2000mA op) op, waardoor hij met een uurtje klaar is. Heb je ze niet direct nodig, dan doe je dat met bijvoorbeeld met 0,3C (in het geval van een 2000mAh batt is dat dan dus op 600mA) waardoor hij er veel langer over doet, maar wat wel beter is voor je batterij.

Daarnaast zie je wanneer hij klaar is met laden wat de exacte capaciteit van je batterij is. Ik heb gisteren 4 eneloops opgeladen bijvoorbeeld. De ene had een werkelijke capaciteit van 2044mAh, de ander 2025mAh, etc... Zo zie je ook wat je slechte batterijen zijn, en die kan je dan weer in een goede conditie forceren door een break-in functie. Hiermee wordt er een aantal laad en ontlaad cycli doorlopen, wat wel een dag of 2 kan duren, maar waarna je wel weer een goede batterij hebt!
jan1963
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 08:16
WoonplaatsCOLON de Kempen, Belgie

Ik gebruik een HQ-charger40. Ik kocht hem onlangs en hij doet z'n werk prima. Hij laadt m'n AA'tjes met 800mA. Wanneer ze bijna vol zijn schakelt hij over op 80mA. Hij heeft ook een discharge en refrechfunctie. Kostte me 25€.
Na het lezen van de zeer goede commentaren van de Maha powerex MH-C9000 zal ik die aankopen, maar pas nadat gebleken is dat m'n HQ z'n werk niet meer naar behoren doet.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hier ook een Maha, maar dan eentje waar er 8 tegelijk inpassen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Welke lader? De Sanyo Eneloop lader. Was destijds een goede deal bij NKON.

Deze dus: http://www.nkon.nl/maha-powerex-sanyo-e ... lader.html
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Hier ook goede ervaringen met NKON. Destijds Eneloops gekocht. Voor het harde flitswerk minder geschikt door de 2000 mah, maar wel als je ze ineens nodig hebt en geen tijd meer hebt om te laden...!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar