Ervaringen Techrepair

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

Ik was benieuwdt wat jullie ervaringen zijn met techrepair.

Ik heb namelijk vorig jaar mei bij foto video boom te almelo een nieuwe Canon 300mm F2.8 L usm gekocht.
een week later na de aankoop zag ik dat er een hele kleine beschadiging op de 2de lens laag zat.
maar aangezien het niet echt merkbaar was op de foto`s heb ik met foto video boom afgesproken dat ik mijn objectief na ``mijn`` foto seizoen voor reperatie zou aanbieden.

nu heb ik hem ergens december vorig jaar voor het eerst aangeboden voor reparatie. mijn objectief zou worden verstuurd naar techrepair.
Objectief was (onder cps) redelijk snel terug. maar na een snelle controlle kwam ik er achter dat het objectief vol met stof zat!!
terwijl op de bon juist stond dat het objectief ook gereinigd was!!

oftewel mijn objectief kon weer terug naar techrepair.
ditmaal werd hij nog sneller gemaakt en is hij direct bij mij thuis bezorgdt. ik had hem snel gecontroleerd en het leek goed. maar daarna heb ik de hobby voor een maand of 2 naast me neergelegd wegens verhuizen.
en afgelopen zondag wou ik de camera weer te voorschijn halen om hier in de buurt het natuurgebied in te gaan.
dus ik probeer mijn objectief uit......
en je raad het al.....grote ERROR1 in mijn schermpje...fijn.
Hier op mijn andere body geprobeerd maar hetzelfde gebeurde...heb zelfs ook de contacten gereinigd maar niks mocht helpen error bleef terug komen.

Hierop ben ik gisteren weer naar almelo afgereisd om mijn objectief voor de 3de!! keer aan te bieden voor reparatie. daar wist de verkoper al te melden dat mijn objectief nu naar dsp? gaat want zij waren ook niet zo blij met techrepair.

daarom mijn vraag, is dit nou uitzondering op de regel of is techrepair echt niet de partij om je objectief heen te brengen?
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb geen idee, toevallig ga ik daar morgen met hele set heen brengen voor afstellen, calibreren en reinigen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

ik heb ooit eens een stukke 1d gehad. snelle service. goed op de hoogte gehouden en een nette prijs.
Toestel kwam in goede staat met een schone sensor als bonus terug. Goede service als je het mij vraagt
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Hmm wat jammer dan dat mijn objectief tot 2x aan toe zo slecht door de eindcontrole is gekomen
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Mmm ik heb gisteren mijn 2.5 mnd oude 550D weggebracht naar Techrepair.
Ik ben als ik dit hoor wel heel benieuwd hoe ik hem terug krijg. In ieder geval zal ik hem gelijk goed testen.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Hier ook alleen maar positieve ervaringen met techrepair ( alleen een keer vrij lang moeten wachten op een reparatie , maar 1 dag zonder camera is al lang he :wink: )
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Bij Techrepair tot nu toe goede ervaringen. Spiegelhuis van mijn 1d hebben ze hersteld, had hem binnen 2 weken terug zonder cps.

De keer daarvoor, toen met het faillissement van het reparatiecentrum, was mijn 300 f4 doorgestuurd naar Duitsland, kreeg hem na 10 weken pas terug en toen hadden ze meerdere schroefjes niet goed gemonteerd waardoor de binnenkant van mijn statiefgondel beschadigde, heb toen zelf de schroefjes er opnieuw ingedraaid. Gelukkig niets hoeven te betalen. Diafragma was toen stuk, twee dagen na het aflopen van de garantie.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

We gaan het zien, vanmorgen m'n twee camera's en vrachtje lenzen ingeleverd en ik hoop van harte op verbetering.
De laatste tijd was het qua scherpte drama, ik hoop dat ik van het weekend weer weet waarom ik zoveel geld heb uitgegeven aan equipment :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONWe gaan het zien, vanmorgen m'n twee camera's en vrachtje lenzen ingeleverd en ik hoop van harte op verbetering.
De laatste tijd was het qua scherpte drama, ik hoop dat ik van het weekend weer weet waarom ik zoveel geld heb uitgegeven aan equipment :wink:
hou je ons op de hoogte Jan?
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Ik krijg een mailtje dat ze niets kunnen vinden en meer informatie willen. Daar ben ik niet echt blij mee.
Hij was nl. volkomen de weg kwijt. Je kon hem niet meer instellen.
Zelfs op automaat, portraitstand deed hij raar. F2.8 met 1/4000 sec. en flitste op het moment van afdrukken. Hij had toen het diafragma naar 22 gedaan.
Live view kreeg ik eerst niet meer aan, daarna niet meer uit. Als ik het ISO van 200 naar 400 deed, veranderde er niets qua instelling.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar