Flash24.nl

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Wat zijn jullie ervaringen met Flash24.nl ?

Ik heb 29 april daar een aantal spullen besteld en betaald via iDEAL. Toen heb ik een geautomatiseerde e-mail gehad dat mijn betaling ontvangen was en sindsdien heb ik niets meer gehoord.

Vorige week ben ik gaan bellen naar flash24.nl, een 06-nummer. Ik kreeg iemand aan de lijn, slecht verstaanbaar, maar ik begreep dat mijn order in orde gemaakt zou worden. Nu zijn we weer een week verder en ik heb nog niets gehoord. Ik probeer al 2 dagen naar 2 (mobiele)nummers te bellen die op de website staan, 1 nummer blijft overgaan tot de voicemail, het andere nummer gaat direct naar voicemail.

Ik begin nu toch wel ongeduldig te worden ...
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 10 keer gewijzigd.
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

In dat geval zou hij mij daar toch gewoon van op de hoogte kunnen stellen?
E-mails worden overigens ook niet beantwoord..
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... w=previous" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Afgelopen week heb ik iedere dag gebeld, nog steeds geen gehoor ...

In de algemene voorwaarden staat dat na 21 dagen het order geannuleerd kan worden. Dat is aanstaande vrijdag, ik denk dat ik dat maar ga doen. Als ik ze te pakken kan krijgen in ieder geval. En anders, aangifte ofzo? Een bezoekje aan Heerhugowaard brengen?

Ik vind het wel erg vreemd dat ik ook hele andere dingen over flash24.nl gelezen heb, zoals snelle levering en dergelijke..
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Aangifte doen heeft geen nut, want er heeft immers geen stafbaar feit of misdrijf plaatsgevonden. Ik zag op de site van Tros Radar dat er eerder mensen met een negatieve ervaring waren. Die hebben het opgelost door te blijven mailen. In contact blijven is vaak toch de beste oplossing.

Als je gaat annuleren, doe dat dan wel schriftelijk, dan staat het tenminste vast!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

http://tweakers.net/nieuws/73421/rechte ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaand geval is niet helemaal hetzelfde (er was nog niet betaald toen de consument wilde annuleren), maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Goed beschouwd zou het vreemd zijn dat je wel mag retourneren binnen 7 dagen na levering maar niet mag annuleren voordat de levering heeft plaats gevonden.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De rechtsgrond om in dit geval te annuleren is een andere, namelijk een (te) lange levertijd. Zie de tekst hieronder uit de algemene voorwaarden van hun website:
Artikel 4. Levering / Eigendomsvoorbehoud
4.1 De door Flash24.nl opgegeven levertijden zijn slechts indicatief maar zullen maximaal 21 dagen bedragen. U bent in geval dat de levertijd van 21 dagen overschreden wordt gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is. Bij ontbinding of annulering zal het reeds betaalde bedrag binnen 14 dagen op de rekening worden terugbetaald van waar de overboeking heeft plaats gevonden.
In dit geval is er dus geen sprake van ontbinding binnen een termijn, maar juist na een termijn.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ja, en wat ik bedoelde te zeggen (maar niet letterlijk zei) is dat je los van hun voorwaarden sowieso per direct zou mogen ontbinden als het artikel nog niet geleverd is, ongeacht van hoe lang je wacht.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ah, dat bedoelde je. Da's inderdaad nog een extra optie voor TS.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ja annuleren is een optie, maar dan moet ik wel contact kunnen krijgen. Interessant om te zien dat op het forum bij Radar het gelukt is door te blijven mailen. Het liefst zie ik natuurlijk dat mijn bestelling gewoon geleverd wordt, maar dat begin ik steeds minder te geloven.

Ik zag in het andere topic dat flash24 onderdeel is van eppel.nl waar forumlid Drwizz aan gerelateerd is. Ik zal eens contact opnemen met hem, misschien weet hij iets meer van de situatie af.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Flash24 is ontwikkeld door mij maar is niet mijn eigendom.
Het behoort aan twee jongens uit Heerhugowaard en dat is ook via de KVK te zien.
Het domein is ruim 1.5 jaar gelden verhuisd.

Ik raad aan om aangifte te doen en een klacht bij de KVK in te dienen.
We krijgen veel mensen die hun bestellingen niet hebben gekregen.
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Waarom aangifte doen? Daar is het nog veel te vroeg voor! Dit is gewoon een civielrechtelijk geschil, daar is (nu in ieder geval nog) niets strafrechtelijks aan!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik kwam erachter dat ik 21 april 2011 al de bestelling had geplaatst. We zijn de 21 dagen dus al voorbij.

Op de 2 mobiele nummers nog steeds geen gehoor. Ook heb ik een huistelefoonnummer gevonden welke, denk ik, afgesloten is. Ik hoor 1 kort piepje en dan gaat de lijn uit. Drwizz was zo vriendelijk mij een emailadres te geven waarmee hij contact heeft gehad, maar hierop krijg ik enkel 'delivery failures'.

Ik heb de KVK inmiddels een emailtje gedaan. Ook heb ik contact opgenomen met multisafepay. Dat is de iDEAL provider die flash24.nl gebruikt. Mogelijk kunnen zij mijn geld terugstorten.

Pfffffffffff...
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Als je hebt betaald via ideal dan is de ideal provider of bank verder geen partij, je hebt zelf toestemming verleend voor de betaling.

Het is wat anders als er geld is geincasseerd van je rekening, dan kan je het storneren. Als de partij die het incasseerde vind dat dit ten onrecht is gestorneerd zullen ze bij de bank moeten aantonen dat ze jouw toestemming hadden.
757D + 8-400 mm
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Multisafepay heeft een of andere kopersbescherming zag ik. Tot 200 euro. De website is af en toe vreemd vertaald, maar dat is wat ik er uit op kan maken.

http://www.multisafepay.com/nl/multisafepay-rekening/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb contact met multisafepay gehad met de vraag hoe dit precies in zijn werk gaat. Vervolgens hebben zij een verzoek naar flash24.nl gestuurd om een passende oplossing te vinden en hier binnen 2 dagen op te reageren. Ik was hierbij als CC toegevoegd.
Ook heb ik zelf inmiddels een verzoek gedaan om mijn geld terug te storten, per email naar flash24.nl.

Nu maar weer afwachten ...
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Nadat Multisafepay een mail naar ze had gestuurd kreeg ik eindelijk een reactie. Namelijk dat het deze week overgemaakt wordt. Ben benieuwd!
JohanRasing
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2011 12:45

Heb een gondel besteld (waarde ongeveer 30€) en met creditcard betaald. Na twee weken was er nog steeds niets. Gemaild, hielp niets, beide 06 nummers die op de site staan meermalen gebeld maar er wordt niet opgenomen. Afgelopen week heb ik de creditcard maatschappij gevraagd het bedrag weer terug te nemen. KOOP NIET BIJ FLASH24!
Leon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 10:16
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Het emailtje van Multisafepay heeft geholpen.
Inmiddels heb ik mijn geld teruggestort gekregen. Eindelijk.

Zoals ook hier boven al gesteld: Koop niet bij flash24.nl

Indien iemand anders een probleem met flash24 heeft:
Ik heb een (hotmail) emailadres die blijkbaar wel in gebruik is door flash24.
Stuur me gerust een privé bericht als je dat emailadres wilt hebben om contact met ze op te nemen.

Leon
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar