Ervaringen met digitale albums

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Als er geen ervaringen zijn met Pixbook wat betreft de pro-albums zal ik de vraag anders stellen welke ervaringen zijn hier met het maken van digitale albums en bij wie laten jullie dit doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Heb er inmiddels verschillende gemaakt bij Profoto, en ben daar zeer tevreden over.

Gr. Leo
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb een album laten maken bij profotonet.nl en het album was mooi afgedrukt, alleen verkeerd gesneden waardoor je witte randjes zag. De winkel verzocht me wel om het album opnieuw te sturen zodat ze het over konden doen. Dat heb ik niet gedaan omdat ik dan weer een hele zondag zat te knutselen om het album in elkaar te krijgen.

Het album zag (ziet) er wel goed uit, maar je kan niets op de linnen kaft laten drukken wat ik in deze tijden wel erg slecht vind.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

ik doe altijd ook profotonet, maar onlangs heb ik een album laten maken via albelli. Stuk goedkoper dan profotonet, scheelt de helft en de resultaten zijn super. Album is nu een week bij het bruidspaar en ze zijn lovend erover evenals familieleden. Nadeel is wel dat er op de laatste bladzijde een streepjescode/logo staat.
Tegen een meerprijs kan je ook je kaft laten bedrukken.

Ga er zeker nog een keer bestellen..........
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik heb ook zowel ervaring met Profotonet als Albelli en ook ik ben enthousiast over Albelli.
Prima kwaliteit. Ik heb de omslag ook laten bedrukken en dat ziet er gelikt uit.
Tal van mogelijkheden om een album samen te stellen, geheel naar eigen wens.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Ook ik werk al een tijdje met Albelli en ben daar erg tevreden over. Wel heb ik andere albums gezien op een beurs die voor sommige doelen gewoon een stuk mooier zijn!
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

janpiet schreefCOLONOok ik werk al een tijdje met Albelli en ben daar erg tevreden over. Wel heb ik andere albums gezien op een beurs die voor sommige doelen gewoon een stuk mooier zijn!
Gr, JP
Welke doelen bedoel je dan JP
Ik ben nl opzoek naar een boek dat voor een trouwreportage gebruikt kan worden.

Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ruud S schreefCOLON
janpiet schreefCOLONOok ik werk al een tijdje met Albelli en ben daar erg tevreden over. Wel heb ik andere albums gezien op een beurs die voor sommige doelen gewoon een stuk mooier zijn!
Gr, JP
Welke doelen bedoel je dan JP
Ik ben nl opzoek naar een boek dat voor een trouwreportage gebruikt kan worden.

Ruud S
Dan kan je rustig met Albelli aan de slag gaan.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Als je bereid bent flink geld te betalen en dus ook kunt verrekenen zijn er aanbieders die veel mooie albums aanbieden. Hoge kwaliteit kaft, waanzinnig mooi papier, formaten van 100 x 60 cm enz. Ik kan mij voorstellen dat er series zijn die dit waard zijn. Zelf heb ik dit met een serie Parijs die ik klaar heb liggen en voor moet gaan zitten. Wij hebben veel met die stad en het wordt een groot zwart / wit kijkboek met herrieneringen en gedeeltelijk oude woonplaats.
Imo is het dus zeker niet alleen voor bruidsreportages. Brazilië is het volgende album project omdat ik daar een periode gewoond heb en veel gevoelens bij heb wat in een dergelijk album verdiend. Gewoon 50 foto's die knallen.

Heel persoonlijk zou ik Albelli niet voor een bruidsreportage gebruiken, maar ik zie dat mensen ook andere ervaringen / meningen hebben.
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Ik weet dat er vele mooie mogelijkheden zijn maar het gaat mij nu om een net album voor een betaalbare prijs te kunnen aanbieden.
Er zijn toch wel redelijk wat bruidsparen die wel graag een album willen maar het geld niet hebben om lux professioneel album aan te schaffen en deze mensen wil ik graag een alternatief bieden.
Ik doe het op dit moment bij Pixbook en dan de zg Pro uitvoering, maar ik ben daar niet geheel tevreden over, ik heb trouwens alleen maar goede en enthousiaste reacties gekregen maar ik denk dat het wellicht nog beter kan.
Vandaar deze vraag op het forum.
___________________________
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Nu ben je voor mij een stuk duidelijker: Albelll!
Goede software en gemakkelijk verwerkbaar. Diverse keuzes en zeker betaalbaar en meen dat het grootste formaat 40x60 cm is.
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Zelf geen ervaring mee, maar wel goede verhalen over gehoord: http://www.topfotoalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga een proefalbum bestellen bij Albelli.

Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik gebruik altijd Profotonet. En dan neem je het fotoalbum en niet het fotoboek. Die is namelijk duurder en dat wil je juist niet zo te lezen. De kaft is te krijgen in linnen, leer en bedrukt. De pagina's kunnen mat of glans zijn. Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteit.
En gelukkig geen gekke streepjescodes of namen erop zoals bij Albelli. Hoe goed ze ook kunnen zijn, dat wil ik er echt niet op hebben.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik kreeg een email van Abelli en ook deze hebben nu een platliggend fotoboek. Geen rede om naar Prophotonet te gaan.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hadden ze dat nog nieteens dan? Prutsers! :twisted: :wink:
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Profotonet is goed, maar stinkt ten eerste echt vreselijk naar lijm en ik vind de afwerking minder mooi dan Asukabooks en Vakcolor.

Ik zweer echt bij Vakcolor. Voor die paar tientjes meer heb je echt een veel betere album en veel meer keus betreft covers (30 soorten linnen, kunstleer, leer, acryl enz).
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

En anders Blurb. Helemaal zelf opmaken in Indesign zoals jij dat wilt en dan daar afdrukken. Topkwaliteit, goede service en veel mogelijkheden.
gr Sarpa
Michaeldw

Blurb +1

Ben erg tevreden over Blurb en bestel mijn volgende boeken standaard via Blurb.
Heb er nu 3 gemaakt. De laatste is mis gegaan (deels mijn fout), maar prima opgelost door de support van Blurb. Echt een aanrader.

Werk gewoon in mijn eigen software (InDesign) en exporteer volgens de Blurb export preset. Erg fijn.
Kies wel voor premium papier, dan is echt de meerprijs waard!

Kijk voor een indruk en review:
Indonesië fotoboek
New York fotoboek
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar