Oypo

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dat laatste is logisch, want Oypo houd een percentage van de verkoopprijs minus kostprijs in en geen vast bedrag.

Eenvoudig rekenvoorbeeld.
Kostprijs: €1,=
Verkoopprijs €11,=
Commissie: 20% van 11-1 = 20% van 10 = €2,=
Verdiensten: €8,=

Kostprijs: €1,=
Verkoopprijs €101,= (verhoging van €90,=)
Commissie: 20% van 101-1 = 20% van 100 = €20,=
Verdiensten: €80,=

Dus hoewel je prijs met €90,= wordt verhoogd, houd je er maar €72,= meer aan over.

Denk dat je dat bedoeld(?)
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Nou...

als ik een foto verkoop voor 4,50 euro blijft er voor mij 2,81 euro over
als ik een foto verkoop voor 75 euro blijft er voor mij 17,47 euro over

Dus bij een verkoopprijs van 101 euro, blijft er echt geen 72 euro over...
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@edward, er staat tijdens het invullen van de verkoopprijs altijd duidelijk wat de inkoopprijs, marge en jouw verdiensten is.
Gaat het wel over hetzelfde artikel?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Dexter202

Oypo heeft hier een stromendiagram waar je je prijs en product in vult en je precies kunt zien welke euro waar naartoe gaat
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

oke bedankt...
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dexter202 schreefCOLONOypo heeft hier een stromendiagram waar je je prijs en product in vult en je precies kunt zien welke euro waar naartoe gaat
Hee... die kende ik ook nog niet. Handig. Vooral om te zien hoe de btw-stroom gaat.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Zelf (alweer een heel tijdje) houd ik het bij VakColor.

Niets ten nadele van Profotonet, maar als je op kleine details gaat letten, dan vind ik VakColor toch beter.

Wat mij destijds ook heeft doen besluiten om definitief op VakColor over te stappen, is dat zij een veel ruimer aanbod aan fotoproducten hebben dan Profotonet.

Dat Oypo (druk bij Profotonet) een commissie rekent over hun producten, is meer dan terecht, alleen steek ik liever als broodfotograaf die commissie zelf in m'n eigen zak.

Het werk wat Oypo je uit handen zou nemen, valt nog wel mee. Als ik kijk dat ik mijn foto's bij mijn huis geleverd krijg en de pakketdienst het ook weer keurig bij mij ophaalt om het bij de klant te bezorgen, dan kan ik niet echt zeggen dat dat zo veel meer werk is.

Zelf heb ik een eigen webshop, waar mensen zowel afgescherm als niet afgeschermd hun nabestellingen kunnen doen, en dan kunnen betalen met Ideal, PayPal of handmatige overboeking. Doet men een bestelling, dan krijg ik hiervan melding in mijn e-mail, waarna ik direct de bestelling in werking zet. Alle onkosten die hiermee gepaard gaan, worden in de uiteindelijke verkoopprijs meegerekend, wat ik logisch vind.

Een dergelijk iets is "zelf" makkelijk op te zetten. Ik moet er wel aan toevoegen: Ik heb dit zelf uitbesteed, omdat ik een totale leek ben op pc gebeuren, maar iemand die al een beetje websites in elkaar kan zetten, die moet dat volgens mij wel kunnen.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar