Palazzo fotoalbum

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Jaco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 16:12

Ik zou graag een palazzo fotoalbum voor mijzelf, als een portfolio. Waar kan ik zo´n palazzo fotoalbum laten maken? En bewerken? Met photoshop?

Groet, Jaco
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

profotonet kan ze printen, even mailen voor prijzen/instructies. Is op de site lastig vindbaar, ze bieden het wel aan (althans paar mnd geleden wel)

Bewerken met een fotobewerkingsprogramma (logisch toch?).

Bij bijv http://www.trouwalbumwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je het album bestellen...en ook vast op andere plekken. Gebruik google eens zou ik zeggen?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Worden in Nederland verkocht door Verka, maar zijn ook via andere leveranciers te verkrijgen.

Heb trouwens recent een filmpje gemaakt van dit album: http://www.yourweddingphotos.eu/2011/08 ... r-lammers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Spreads voor het album kun je opmaken met Photoshop of een ander programma. Er zijn ook leveranciers die hier een opmaakprogramma voor hebben.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

palazzo fotoalbum is toch een analoog album?
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Als je niet alle foto's op volledige grootte 30x30 of 30x40 afdrukt kun je er ook voor kiezen om een mooie pagina opmaak te maken. De pagina opmaak druk je dan af op 30x30 of 30x40 en dat plak je in het boek.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

is in zoverre analoog dat je paginagrote prints maakt, die je er in 1 keer opplakt (paginas zijn zelfklevend). Leent zich dus wel voor digitale collages etc
[size=84]onderschrift[/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

yep, maar je kunt dus het album bij fotoboer A kopen, en je printjes bij printboer B af laten drukken. Ik snap de opmerking "profotonet kan ze printen" dus niet helemaal
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Er zijn ook bedrijven die het album met prints leveren en ze zelfs voor je inplakken.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Overigens kan ik ook wel een album voor je bestellen hoor. Pb maar indien interesse.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Jaco,

Ik doe het via Vakcolor. Wel moet je dan een KvK-nummer hebben. Zij willen het tegen meerprijs ook voor je inplakken.

Het album zelf, kun je via Verka verkrijgen; wel weer KvK-nummer...

eos4all,
palazzo fotoalbum is toch een analoog album?
Zoals een ander ook al zei: De gehele spread wordt als één geheel geprint op fotopapier, daaroverheen komt het Core Board passepartout, die je bijvoorbeeld ontworpen hebt in de software van Jörgensen/Verka.

Dus eigenlijk digitaal met een klassieke/analoge look.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONJaco,
daaroverheen komt het Core Board passepartout, die je bijvoorbeeld ontworpen hebt in de software van Jörgensen/Verka.
Hier ben je in de war met het E-Lay album van Verka. Het Palazzo album kent geen passe-partouts.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

DigiLife,

Kun je ook van Core Board passepartout voorzien, maar dat hoeft uiteraard niet. Bij het E-lay wordt het bijna altijd gedaan, maar daar hoeft het uiteraard ook niet persé.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind de palazzo albums heel mooi! Ik heb ze al een aantal keren verkocht. Ik lever dan alleen de 30 x 40 formaat.

Dit album is in het wit of zwart verkrijgbaar. Erg mooi afgewerkt.

Persoonlijk vind ik de afdrukken vanuit Vakcolor iets mooier.

Verka verkoopt ze, maar Vakcolor ook.
Dat zelf inplakken zou ik door het bedrijf zelf laten doen. Dit is namelijk echt een pleuriswerk.

Je hebt ze overigens met 20 en met 40 spreads.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar