PAS OP: Canon 7D - oplichter

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pimhoekzema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2011 09:17

Een collega van mij wilde een Canon 7D voor 749 euro kopen op:

http://www.electronica-stunter.com/prod ... ucts_id=59" onclick="window.open(this.href);return false;

DIT IS EEN OPLICHTER!

Mijn collega heeft vanmorgen contact gehad en alles zou kloppen, NL garantie, 4 op voorraad, alles zag er perfect uit tot betalen, toen ineens moest het overgemaakt worden, toch geen creditcard en zo verder. Googlen leverde een oplichter op.
____________________________________________________
7D// 24-105L // 10 - 22 // 70-200L F4 // 430 II //
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mail dat verhaal even aan SIDN (Stichting Internet Domeinnaamregistratie Nederland), mogelijk dat die er (ondanks het .com-domein) wat aan/mee kunnen doen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

uiteraard is dit een oplichter, een 7D voor 749 kan helemaal niet.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Bestel dan ook meteen een 15" MacBook Pro mee voor €799. :D
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Is je google stuk ? ;)
Als ik namelijk zoek op de URL van dit bedrijf staat de eerste pagina helemaal vol met verwijzingen naar diverse opgelicht pagina's :D

Als een camera zo goedkoop is zou ik wel de moeite nemen om even het land door te rijden om hem op te halen.
Zoals ze ook wel zeggen: if it looks like a duck swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck :D
Je weet niet wat je niet weet ! :D
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

WireWess schreefCOLONZoals ze ook wel zeggen: if it looks like a duck swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck :D

Die kende ik nog niet... :D
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONIs je google stuk ? ;)
Als ik namelijk zoek op de URL van dit bedrijf staat de eerste pagina helemaal vol met verwijzingen naar diverse opgelicht pagina's :D
Dat is toch precies wat er in de openingspost staat?
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik neem aan dat Wirewess bedoelt te zeggen dat je dit soort dingen beter vooraf kunt checken. Maar 't was natuurlijk niet TS die er bijna in gestonken is, maar een collega van TS.

Maar de boodschap is wel duidelijk: ik schaf niets online aan zonder vooraf een uitgebreide google-tocht te doen. en ik volg daarnaast behoorlijk mijn gevoel. Ziet iets er goed uit, maar kan ik geenpositieve en geen negatieve ervaringen vinden? Staan er geen adresgegevens op de site? Staan er (net als bij deze) veel taalfouten op de site? Heeft de site geen keurmerk? Noem maar op... een beetje onderzoek en nadenken kan je een hoop ellende en geld besparen. En dan nog kun je de boot in gaan... ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Als iets te mooi is om waar te zijn is dat het 99 van de 100 keer ook. Zelf bestel ik nooit op sites die ook geen echte winkel hebben of het moet bijvoorbeeld bol.com wezen. betaal liever 10 euro (in deze hobby soms wel iets meer) meer en ik heb zekerheid dan dat ik het aller goedkoopst zoek en er een hoop gezeik mee krijg.

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

BartvA schreefCOLON....is dat het 99 van de 100 keer....
Maar het zou net die ééne keer zijn die het wel juist gaat. Dan heb je toch een mooie koop :mrgreen:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
jax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2006 23:13
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Als je kijkt naar de contact gegevens, vind je alleen een 087 nr. géén adres of wat dan ook.
Wat zijn 084- en 087-nummers (persoonlijke-assistentdiensten)?

De 084- en 087-nummers hebben een bestemming als `persoonlijke-assistentdiensten`. Abonnees zijn met 084- en 087-nummers bereikbaar op wisselende aansluitingen en zij kunnen kiezen in welke vorm het bericht hen bereikt, via de fax, de voicemail of de e-mail.

Dus.... trek je conclusie...
Canon Eos 5D mark II
Gebruikers-avatar
Pimhoekzema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2011 09:17

Het was slechts een tip ...
____________________________________________________
7D// 24-105L // 10 - 22 // 70-200L F4 // 430 II //
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

WireWess schreefCOLONIs je google stuk ? ;)
Als ik namelijk zoek op de URL van dit bedrijf staat de eerste pagina helemaal vol met verwijzingen naar diverse opgelicht pagina's :D

Als een camera zo goedkoop is zou ik wel de moeite nemen om even het land door te rijden om hem op te halen.
Zoals ze ook wel zeggen: if it looks like a duck swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck :D
Is je beeldscherm stuk?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

jjas schreefCOLON
WireWess schreefCOLONIs je google stuk ? ;)
Is je beeldscherm stuk?
Modbreak: Zullen we het gezellig houden samen? Iedereen kan weleens ergens overheen lezen, en niet iedereen is even handig met internet en zoekmachines... Met verwijten over en weer wordt het er niet gezelliger op ;)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

het gekke is alleen dat de gevraagde prijzen niet zo heel erg gek zijn. De MacBooks zijn goedkoop, maar het zijn ook niet de laatste versies (dat zijn i5 en i7's).

Ik ben met dat soort bedragen altijd heel simpel, ophalen of dan maar niet. Het is in ieder geval geen domme oplichter.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@PanzerFaustNL: Daar heb je wel een punt. Het is zelfs een 2009 versie. Maar die 7D prijs vind ik toch wel vrij gek, eerlijk gezegd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar