TNT post verknalt keer op keer levering Profotonet

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,

nu voor de 3e keer op een rij. :(
Afdrukken besteld bij Profotonet, een drukker met een geweldige prijs/kwaliteit gehalte.
Alleen daar heb je helemaal niets aan als TNT post de kartonnen envelop geheel voorzien van vouwen en kreukels bij je op de mat werpt!! :twisted:
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Dit zorgt ervoor dat ik mijn afdrukken weer lokaal ga verzorgen.
Wat kunnen wij (vooral Profonet) daar aan doen?
Profotonet een andere postbesteller in laten schakelen, die er beter op let dat de term "niet vouwen" ook gerespecteerd wordt.
Reactie Profotonet: we kunnen contractueel niets anders.
Ander idee :idea: : altijd als pakket versturen.
Dan kan Profotonet een grotere, zwaardere verpakking construeren. Het pakket gaat niet met de grote postmeuk mee. Professionelere aandacht.
Groot nadeel: vooral duurder.
Ander idee :idea: , kunststoffen cassettes statiegeldplichtig.
Nadeel: omslachtiger en meer werk.
meer ideeën??

Ik vind het wel jammer dat ik nu moet besluiten om geen gebruik meer te maken van Profotonet.
Ik én Profotonet hebben er helemaal niet aan als ik uiteindelijk troep binnen krijg.

Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

hoe is je brievenbus ?

ik heb speciaal voor Profotonet (oa) een andere brievenbus aangeschaft met een bovenlader, kreeg ook wel eens een gekreukeld pakket, maar sinds die andere brievenbus niet meer.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Beste Ad,

Ik heb tot op heden nog nooit problemmen gehad met bezorgen van fotos via TNT bij Profotonet vandaan.
Je hoort / leest tegenwoordig wel vaker de een postbezorger uit een soor racune dingen doet, zoals post helemaal niet bezorgen.
Maar affijn als het als pakket post vesrtuurd gaat worden dan zal het idd duurder worden. Ik denk dat er dan andere partijen zijn met een betere prijs / kwaliteit verhouding.

Ik heb zo ook even het ei van columbus niet bij de hand.

|Frank
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ophalen in Capelle aan den IJssel...

Voor mij zo'n 5 minuten met de auto.
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Naar je postkantoor laten komen en het daar ophalen.

Trouwens, TNT = PostNL
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

veel enveloppen in verschillende afmetingen ontvangen van Profotonet, maar nooit problemen mee gehad (gelukkig maar!)

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

nog nooit problemen met foto's van profotonet, keurig door de brievenbus en als dat niet past bellen ze netjes aan om het af te geven. Trouwens zo gaat dit met alle grote enveloppen en pakketten. Misschien een lokaal probleem en wellicht eens even contact op nemen met het lokale distributiecentrum.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

De kwaliteit van de PTT (:)) is inderdaad niet meer wat het geweest is... 15 jaar geleden heb ik er 2 jaar gewerkt, we kregen toen nog een avondje les (ook al waren we zaterdag postbode) over het behandelen van de verschillende poststukken, incl. HvO, rembours, etc.. Post vouwen of een pakketje bij de buren afleveren was uit den boze! Ik krijg nu ook weleens een gevouwen envelopje door de brievenbus, en dan denk ik... he joh, dat mág niet!

Heb je al klachten ingediend bij de post? Liefst met datum van bezorgen erbij natuurlijk, zodat ze kunnen achterhalen welke postbode dat was. Want zeker als er duidelijk niet vouwen op de envelop staat dan vindt ik dat toch vrij ernstig dat ze dat gewoon wél doen.

@Sem, afaik kan je niet aangeven dat je het op het postkantoor wilt laten bezorgen. Pakketpost kan je daar alleen na 2x mislukte bestelling af komen halen.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Dan had ik het fout, ik dacht dat het namelijk wel kon ;)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Iets met PakJeGemak? Maar dat moet Profotonet dan wel steunen geloof ik? Dan zou je een postkantoor aan kunnen geven maar vraag me niet hoe dat precies werkt.

Ik heb overigens ook nooit problemen met de post/pakketjes van Profotonet. Komen altijd in prima staat aan.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

ik ook nooit problemen met leveringen van profotonet.

Kan me voorstellen dat het frustrerend is. Zou ook kontakt zoeken met postnl en laten uitvissen wie de postbode is geweest.
Lijkt me een beter plan.

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik heb zelf nog nooit wat bij Profotonet gekocht, maar is het anders niet een idee om een extra dik stuk karton in de envelop te doen? Zodat vouwen in principe niet meer kan....
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

De enveloppen zijn voorzien van een kartonnen achterkant, deze gaan nog eens in een kartonnen envelope....
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hier ook nooit problemen met profotonet, gisteren nog een pakketje foto's binnen gehad. Er staat op de envelop ook "foto's". de postbezorger zou dus moeten weten dat er voorzichtig mee om gesprongen moet worden.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

hier ook - ondanks een heel kleine brievenbus - geen problemen. Als het niet past wordt er aangebeld. Grootste risico is de hond die aan de binnenkant op de loer ligt :-)

Ik denk dat Closeshooter de beste suggestie heeft (brievenbus aanpassen)...
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,

jeetje, zó snel, zó veel antwoorden... positief bedoeld overigens!
Dat van mijn brievenbus...
mmm, ik zal dat eens met enkele postbestellers opnemen. Ik ken er een paar.
Daar zit mischien wel wat in.
Ik kan me niet van de gedachten ontnemen dat dit onderweg in het posttraject gebeurd,
of tijdens het vervoer naar mijn huis.
Die postbestellers moeten zo'n 15 kg poststukken in twee fietstassen proppen.
Ík denk dat dáár het grootste risico in zit.
Maar, ik zal eens kontakt opnemen met de postbestellers (gewoon op een vriendelijke manier).
Wellicht is míjn brievenbus de oorzaak :oops:

Dank tot dusver.
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

profotonet heb ik met de foto's die ik daar besteld heb geen klachten, heb wel als ik bij de aldi bestel de 20x30 afdrukken dat er meestal een vouw in de hoek zit.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik ook nog nooit problemen gehad met leveringen van Profoto, tot aan vorige week.
Had een "putje" in de enveloppe en dus ook op diezelfde plaats in de foto's. Was i.d.d. ook balen.

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
FerryB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 21:35

Ander alternatief is waar ik wel eens gebruik van maak is "pakjegemak" van PostNL.
Kun je zelf bepalen waar je pakketje gebracht wordt, PostNL servicepoint of supermarkt, in mijn geval de AH om de hoek.
Je pakket gaat dan vanaf het distributiecentrum via de bestelwagen naar het afleverpunt en niet in de posttas. En voor mij het belangrijkste voordeel: ik kan het altijd na 01.00 uur afhalen, hoef niet op de postbode te wachten en vooral ook niet thuis te zijn. Ideaal.
Wellicht Profotonet op het bestaan hiervan attenderen, kost niets extra. Meer info: Klik hier!
Laatst gewijzigd door 1 op FerryB, in totaal 25 keer gewijzigd.
550D + GRIP + EF-S15-85IS-USM + EF-S55-250IS + 430EXII
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik bestel mijn foto's (tot op heden) niet bij Profotonet maar toch reageer ik even kort. Lijkt me dat het onderwerp namelijk niks/weinig met Profotonet te maken heeft. Zeker gezien het feit dat meerdere hier aangeven dat de foto's gewoon wél netjes op de mat komen. Misschien een informatief gesprekje met de postbode voeren en vragen hoe hij/zij denkt dat dit gekomen is.

Closeshooter is de enige die ook problemen heeft gehad en woont ook in Brabant. Martinus (Hoorn), Sushi (Rhenen), Judith (Rotterdam), Pkupku (Bargercompaskum) allemaal niet. Wellicht is als laatste alternatief verhuizen nog een optie ;)

Maar serieus: Navraag hoe / waar het in het bezorgproces mis gaat lijkt me nu het verstandigst. Zou zonde zijn als je niks meer kan bestellen.

Hoe heb je het trouwens met Profotonet opgelost of ben je gewoon je geld kwijt?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar