Reparatie doorlooptijd camera

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

al ruim drie weken geleden heb ik m'n camera ter reparatie aangeboden bij KE. Zij versturen de camera, volgens mij naar Techrepair, om gerepareerd te worden. Dus ruim drie weken verder, nog steeds niet gerepareerd. Minimaal wachten tot volgende week, hopelijk dan wel klaar. Ik vind het best lang duren, een maand. Hoe zijn jullie ervaringen?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat kan nog wel eens drie weken duren voor een gewone consument. Dat is via de officiele kanalen niet zo lang.
Helaas
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik heb ooit een sigma lens laten repareren via KE, duurde 8 weken. Gemiddeld scheen het toen 6 weken te duren
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

ik heb alleen maar ervaringen met Rofa Repair (Den Haag).
Daar gaat het heel anders!
=> goede communicatie, ze doen wat ze zeggen, prijsopgave vooraf, etc.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Mijn 40D heb ik weleens voor reparatie (defecte ontspanknop) bij Techrepair gebracht. Ik heb daar ook zeker 7 à 8 weken op moeten wachten voordat deze klaar was. Dit was echter in de periode dat ETB in Roosendaal net failliet was en Techrepair "de boel" overnam, wat dus extra drukte inhield. Maar wat Jeroen zegt, dat het nog wel 3 weken kan duren, is dus heel goed mogelijk .
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Now I'm even more depressed :cry: :cry: :cry:
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Ik heb mijn 550D 2 x binnen 3 weken terug gekregen van TR en mijn 30D ook.
Nu krijg ik van Canon een nieuwe 550D en dat vind ik dan wel vreemd, ik moet mijn "oude" eerst inleveren, wat ik heb gedaan en nu moet ik minimaal 5 werkdagen wachten op mijn nieuwe.
Het kon niet dat ik wachtte op de nieuwe zodat hij gewoon omgeruild kon worden, terwijl ze eerst gingen kijken of hij op voorraad was. :roll:
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb mijn camera maandag verzonden naar Techrepair en verwacht hem morgen(met nieuwe sluiter) terug, registreren bij Canon CPN heeft nogal wat voordelen. :D
Maar dat is even afhankelijk van de hardware die jij verder nog bezit.
Als je echt nodig foto's moet maken kan je altijd nog een 2e body regelen(oudjes worden bijna gratis weggegeven op MP) die je evt. na ontvangst gerepareerde body weer verkoopt.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Misschien verstandig om tevoren duidelijk te vragen wat de verwachtte reparatietijd is.
Opsturen naar de werkplaats zou niet meer dan een dag of 3 mogen duren, onderzoeken misschien 2 dagen. Onderdelen kunnen echt wel binnen 2 dagen geleverd worden waarna er weer 3 dagen voor het terugsturen bijgerekend kan worden. Zo bij elkaar lijkt het me echt niet nodig om een reparatie langer dan twee weken te laten duren.
Wordt er verteld dat het langer gaat duren dan zou ik fijn een ander adres gaan zoeken.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt in ieder geval voor de reakties!

De ervaring zijn dus heel wisselend.

KE gaf aan dat de verwachte reparatietijd 3 weken was. Die zijn dus inmiddels verstreken.
Nadat ik de camera weg had gebracht had ik binnen paar dagen een kostenopgave. Daar had ik binnen paar uur akkoord op gegeven. Toen werd de status "onderdeel besteld", duurde ook maar paar dagen. Nu staat status al 2 weken op "onderdeel geleverd". Ze hebben dus twee weken niet aan mijn camera gewerkt. Dat is teleurstellend. KE heeft inmiddels gezegd SPOED bij de reparatie te vermelden. Er zit niets anders op dan afwachten ben ik bang. Na de aankomende week heb ik een weekje vrij, speciaal ook om er weer met de camera op uit te gaan. Zou echt balen zijn als die camera dan niet terug is. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar