Reparatie doorlooptijd camera
ModeratorCOLON Global Moderators
al ruim drie weken geleden heb ik m'n camera ter reparatie aangeboden bij KE. Zij versturen de camera, volgens mij naar Techrepair, om gerepareerd te worden. Dus ruim drie weken verder, nog steeds niet gerepareerd. Minimaal wachten tot volgende week, hopelijk dan wel klaar. Ik vind het best lang duren, een maand. Hoe zijn jullie ervaringen?
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Dat kan nog wel eens drie weken duren voor een gewone consument. Dat is via de officiele kanalen niet zo lang.
Helaas
Helaas
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
- mitchel1986
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1361
- GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
- WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
- CONTACTCOLON
Ik heb ooit een sigma lens laten repareren via KE, duurde 8 weken. Gemiddeld scheen het toen 6 weken te duren
Mijn 40D heb ik weleens voor reparatie (defecte ontspanknop) bij Techrepair gebracht. Ik heb daar ook zeker 7 à 8 weken op moeten wachten voordat deze klaar was. Dit was echter in de periode dat ETB in Roosendaal net failliet was en Techrepair "de boel" overnam, wat dus extra drukte inhield. Maar wat Jeroen zegt, dat het nog wel 3 weken kan duren, is dus heel goed mogelijk .
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
- redone51
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 850
- GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
- WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal
Ik heb mijn 550D 2 x binnen 3 weken terug gekregen van TR en mijn 30D ook.
Nu krijg ik van Canon een nieuwe 550D en dat vind ik dan wel vreemd, ik moet mijn "oude" eerst inleveren, wat ik heb gedaan en nu moet ik minimaal 5 werkdagen wachten op mijn nieuwe.
Het kon niet dat ik wachtte op de nieuwe zodat hij gewoon omgeruild kon worden, terwijl ze eerst gingen kijken of hij op voorraad was.
Nu krijg ik van Canon een nieuwe 550D en dat vind ik dan wel vreemd, ik moet mijn "oude" eerst inleveren, wat ik heb gedaan en nu moet ik minimaal 5 werkdagen wachten op mijn nieuwe.
Het kon niet dat ik wachtte op de nieuwe zodat hij gewoon omgeruild kon worden, terwijl ze eerst gingen kijken of hij op voorraad was.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
-
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1258
- GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
- WoonplaatsCOLON Westland
- CONTACTCOLON
Ik heb mijn camera maandag verzonden naar Techrepair en verwacht hem morgen(met nieuwe sluiter) terug, registreren bij Canon CPN heeft nogal wat voordelen.
Maar dat is even afhankelijk van de hardware die jij verder nog bezit.
Als je echt nodig foto's moet maken kan je altijd nog een 2e body regelen(oudjes worden bijna gratis weggegeven op MP) die je evt. na ontvangst gerepareerde body weer verkoopt.
Maar dat is even afhankelijk van de hardware die jij verder nog bezit.
Als je echt nodig foto's moet maken kan je altijd nog een 2e body regelen(oudjes worden bijna gratis weggegeven op MP) die je evt. na ontvangst gerepareerde body weer verkoopt.
Je weet niet wat je niet weet !
Misschien verstandig om tevoren duidelijk te vragen wat de verwachtte reparatietijd is.
Opsturen naar de werkplaats zou niet meer dan een dag of 3 mogen duren, onderzoeken misschien 2 dagen. Onderdelen kunnen echt wel binnen 2 dagen geleverd worden waarna er weer 3 dagen voor het terugsturen bijgerekend kan worden. Zo bij elkaar lijkt het me echt niet nodig om een reparatie langer dan twee weken te laten duren.
Wordt er verteld dat het langer gaat duren dan zou ik fijn een ander adres gaan zoeken.
Opsturen naar de werkplaats zou niet meer dan een dag of 3 mogen duren, onderzoeken misschien 2 dagen. Onderdelen kunnen echt wel binnen 2 dagen geleverd worden waarna er weer 3 dagen voor het terugsturen bijgerekend kan worden. Zo bij elkaar lijkt het me echt niet nodig om een reparatie langer dan twee weken te laten duren.
Wordt er verteld dat het langer gaat duren dan zou ik fijn een ander adres gaan zoeken.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Bedankt in ieder geval voor de reakties!
De ervaring zijn dus heel wisselend.
KE gaf aan dat de verwachte reparatietijd 3 weken was. Die zijn dus inmiddels verstreken.
Nadat ik de camera weg had gebracht had ik binnen paar dagen een kostenopgave. Daar had ik binnen paar uur akkoord op gegeven. Toen werd de status "onderdeel besteld", duurde ook maar paar dagen. Nu staat status al 2 weken op "onderdeel geleverd". Ze hebben dus twee weken niet aan mijn camera gewerkt. Dat is teleurstellend. KE heeft inmiddels gezegd SPOED bij de reparatie te vermelden. Er zit niets anders op dan afwachten ben ik bang. Na de aankomende week heb ik een weekje vrij, speciaal ook om er weer met de camera op uit te gaan. Zou echt balen zijn als die camera dan niet terug is.
De ervaring zijn dus heel wisselend.
KE gaf aan dat de verwachte reparatietijd 3 weken was. Die zijn dus inmiddels verstreken.
Nadat ik de camera weg had gebracht had ik binnen paar dagen een kostenopgave. Daar had ik binnen paar uur akkoord op gegeven. Toen werd de status "onderdeel besteld", duurde ook maar paar dagen. Nu staat status al 2 weken op "onderdeel geleverd". Ze hebben dus twee weken niet aan mijn camera gewerkt. Dat is teleurstellend. KE heeft inmiddels gezegd SPOED bij de reparatie te vermelden. Er zit niets anders op dan afwachten ben ik bang. Na de aankomende week heb ik een weekje vrij, speciaal ook om er weer met de camera op uit te gaan. Zou echt balen zijn als die camera dan niet terug is.