Cash back van Canon

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

"Ontvang bij aankoop van een EOS actiemodel interessante cashbacks op diverse objectieven en accessoires!"
Lijkt me helemaal duidelijk dat het om nieuwe camera's gaat, het moet zelfs het speciale actiemodel zijn. Staat er toch echt heel duidelijk hoor.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

het is wel jammer! als de cashback ook voor objectieven los geld wanneer je al een van de actiecamera's zou hebben zouden meer mensen ervan gebruik kunnen maken... helaas werkt Canon daar nog niet aan mee!
Canon
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Nee, zo werkt dat nou eenmaal. Lokkertjes zijn voor nieuwe klanten, dat is toch bij ieder product zo?
Als de VW dealer er een radiootje bij doet, dan krijgen niet alle bestaande volkswagenbezitters opeens ook dat radiootje. Als ik bij het afsluiten van een abonnement een tuinstoel met korting kan krijgen, dan krijgen niet automatisch alle abonnees een tuinstoel met korting.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

+1 voor eos4all!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik snap het vanuit marketing perspectief ook wel, ik geef alleen aan dat ik dit jammer vind! ik kies nu liever voor een tweedehands objectief terwijl met de korting het gat wat kleiner was geworden en ik een nieuwe zou meer zou overwegen. je kunt het ook zo zien. geef je iedereen een cashback "kans" gaat je afzet omhoog en haal je ook meer winst uiteindelijk. Ach goed... zal wel niet gaan veranderen!
Canon
wmuller
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2011 17:52

Vroegere Cashback acties van Canon waren volgens ingewijden wel zo dat die golden voor div assecoires (die je alleen koopt als je al een EOS hebt natuurlijk).
De huidige Cashback actie is door Canon op infobijeenkomst voor wederverkopers ook zo gepresenteerd, dus ook verbazing bij de wederverkoper.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Canon heeft wel eens vaker coupons bij nieuwe cams in de doos gestopt. Bij sommige acties waren die ook "los" te bestellen.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

wmuller schreefCOLONVroegere Cashback acties van Canon waren volgens ingewijden wel zo dat die golden voor div assecoires (die je alleen koopt als je al een EOS hebt natuurlijk).
De huidige Cashback actie is door Canon op infobijeenkomst voor wederverkopers ook zo gepresenteerd, dus ook verbazing bij de wederverkoper.
Ik zou toch wat vraagtekens zetten bij de interpretatie van de verkoper die je hebt gesproken zetten. Ik ben online geen enkele winkel tegen gekomen die onjuiste informatie had over deze actie, wat je wel zou verwachten als Canon tegenstrijdige informatie had verstrekt naar alle dealers.
757D + 8-400 mm
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Deze cashback laat aan duidelijkheid inderdaad weinig te wensen..... hij is alleen een beetje beperkt. Ook het aantal lenzen en de andere accessoires is erg beperkt.
En voor de claim moet je zowel registreren met een unieke code die op de ingesloten coupon staat als met het serienummer van je nieuwe body. En dan ook nog de aankoopbon meesturen.

Duidelijker kan het niet. Meer korting natuurlijk wel :-).

In de VS hadden ze trouwens eerst ook vaak van dit soort cashbacks maar de laatste tijd geven ze de korting gelijk bij aanschaf. Wel zo handig.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het is ook nooit goed... als ik deze reacties zo lees dan krijg ik bijna het gevoel dat Canon aan jullie verplicht is om een soepelere actie op te zetten? Hoezo? Ze hadden uberhaupt nooit een verplichting om een actie als deze te doen, en als ze wel een actie verzinnen dan mag dat toch ook tegen hun voorwaarden? Ik had het ook wel leuk gevonden als ze een actie hadden waarbij ik voor 10,- een 70-200 f/2.8 kon kopen, maar ik kan ze dat toch moeilijk gaan 'verplichten' omdat ik dat een betere actie zou vinden?

Deze actie heeft voor mij geen nut.. ik ben niet van plan om een body te kopen en ook geen nieuwe objectieven. Maar anderen kunnen er misschien net door over de streep gebracht worden. Stel dat ik een van die objectieven zou willen en een 40D had, dan zou ik er nu misschien over nadenken om een 60D te kopen icm datzelfde objectief en de 40D te verkopen. Op die manier heb je voor iets meer dan de prijs van het objectief ook een nieuwe camera.
Prima dus als de actie jou niet aanstaat, ik zie wekelijks zoveel aanbiedingen in de foldertjes waar ik niks aan heb of wat voor mij net te laat is, that's life!
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Rocker,

deels snap ik je reactie wel maar deels ook niet. Ik vind dat een merk naast nieuwe klanten binden ook wat moet doen voor haar vaste klanten. Ik doe bij de albert heijn boodschappen omdat ik daar de kortingen uit het boekje krijg. of ik er nou iedere dag kom of dat het mijn eerste keer is.

Misschien niet direct een goede vergelijking maar je kunt de toon misschien wel snappen. Canon trekt je over de streep met een leuke korting op een objectief. Erg goed op het gebied van marketing ook al is de manier wellicht een beetje omslachtig. Canon denkt hierbij niet aan trouwe klanten die regelmatig wat kopen van het merk. Ik zou veel sneller geneigd zijn om een product direct in een winkel / bij canon te kopen wanneer ze een goed aanbod doen (Ik ben dan ook een simpele hollander). Een algemene cashback actie zoals hij soms in het buitenland (o.a. in Amerika) word gegeven is veel interessanter en ook voor merkgetrouwe klanten eerlijker.

Ik vind dus dat je naast nieuwe klanten werft ook je oude klanten een bepaalde service en aanbieding kan bieden. Zoals hierboven aangegeven zou een cashback actie op bijvoorbeeld een 50mm f1.4 mij over de streep trekken om hem nieuw te halen. Tot die tijd is wellicht een 2e hands exemplaar een betere keuze. Hier verdiend Canon 0,0 euro aan.
Canon
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Marketing heeft niets met "eerlijkheid" te maken :wink:

Het gaat om argumenten voor de potentiële koper te verzinnen die hem/haar over de streep trekken.
Bij het verzinnen van argumenten spelen ook beschikbare voorraden een rol.
Denk ook aan de capaciteitsverliezen door de tsunami.

Een algemene cash-back is vanzelfsprekend welkom (niet voor mij, want ik ben voorlopig voorzien; hoewel ik een x% van de investering best terug zou willen zien :wink: ).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

't Klinkt soms bijna alsof een concument récht op korting(sacties) heeft....
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

En deze cashback heeft duidelijk niet als doel veel extra objectieven te verkopen... daarvoor is de selectie veel te beperkt.
Het gaat ze er natuurlijk om om je een nieuwe body te verkopen zodat je ook in de toekomst nog wat bij ze gaat uitgeven.
jocola

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe canon objectief ontvangen en probeer nu via de cashback actie mijn € 30,- te verzilveren.
Het probleem is dat ik deze site het hele weekend al niet bereiken kan.
Meer mensen hier problemen mee ?
https://ecback.canon.nl/
Anoniem 3

Probeer:
http://www.canon.nl/cashback" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Mozes, een avatar met ADHD...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
jocola

gvasseldonk schreefCOLONProbeer:
http://www.canon.nl/cashback" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een oude actie Cashbackactie imageRUNNER ADVANCE en je kan daar géén objectief keuze invullen.
Tot en met vrijdagavond werkte de vermelde link op de bijgesloten kaart met unieke code die je bij de nieuwe camera ontving nog http://www.canon.nl/eoscashback

Ik probeer het anders in de loop van morgen wel een keer weer, ik heb nog tijd tot 31 januari 2012.

Ik zal ADHD avatar aanpassen, want deze werkt me ook op de zenuwen :wink:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Topic even samengevoegd met het al bestaande topic hierover
Michiel 40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009 14:13
WoonplaatsCOLON Delft

Ik was sowieso van plan een 7D te kopen, en daarbij wilde ik ook mijn Tamron vervangen door een L lens met ongeveer hetzelfde bereik.

Voor mij dus +1 voor Canon, want ik krijg mooi €100,- extra korting :wink:
Canon 7D - EF 17-40/f4.0 L USM - EF 50/f1.4 - EF 70-200/f2.8 L USM - Canon 430EXII
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar