photoshop hulp gevraagd

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gisteravond onder het eten heb ik tijdens een "point-and-shoot-moment" een paar foto's van mijn zoontje gemaakt. Camera stond nog in de Sinterklaasstand: jpeg, P-stand. Omdat ik echter zelf erg blij wordt van deze foto (geeft voor mij heel goed zijn huidige levensfase aan: denkend over werkelijk alles!), zou ik 'm graag zo mooi mogelijk zien te krijgen. Mijn photoshop-skills zijn echter bij lange na niet toereikend. Het zijn geen technische hoogstandjes, maar voor mij wel heel waardevol.

Is er iemand die onderstaande foto's voor mij wil verbeteren? Naast het zo mooi mogelijk krijgen van het beeld an sich, zou ik het heel mooi vinden als de achtergrond egaal wordt, dus dat de oven en het rekje wegvallen.

Foto 1 en 2 hieronder zijn de originele foto's Foto 3 en 4 zijn bewerkt zonder iets met de achtergrond gedaan te hebben. Foto 5 is een quick and dirty-versie van wat ik graag zou willen. Alle foto's zijn via Flickr in origineel formaat te downloaden via de linkjes onder de foto's.

Mocht iemand tijd en zin hebben om van foto 1 en 2 iets moois te maken, wordt dat heel erg gewaardeerd. Posten van het resultaat mag in dit topic, of via een linkje in de pb. Alvast bedankt!!!

Groet, Marco

Foto 1 (download):
Afbeelding

Foto 2 (download):
Afbeelding

Foto 3 (download):
Afbeelding

Foto 4 (download):
Afbeelding

Foto 5 (download):
Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ondanks dat ik niet aan je hulpvraag kan voldoen, wil ik toch even kwijt dat ik de blik van je zoontje prachtig vind. En dat het je zoontje is, hoef je volgens mij niet te raden; hij lijkt waarschijnlijk erg veel op zijn papa :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ha Ina,

Bedankt ;) dat is exact waarom deze foto mij zo aanspreekt. En inderdaad, hij lijkt nogal op mij ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Misschien kun je aangeven wat je onvoldoende goed vind aan foto 5?! Dat geeft handvatten voor eventuele pogingen van anderen.
Zelf ben ik geen fotosjop held, helaas. Dat wil ik volgend jaar gaan leren, na mijn opleiding.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
focused
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 09:40
WoonplaatsCOLON zwolle
CONTACTCOLON

Hopelijk is dit zoals je zou willen, ik heb foto 4 ervoor gebruikt. ?
Ik heb de achtergrond niet te gladjes gemaakt anders komt het onnatuurlijk over verder is er niks aan verandert.

http://www.xs4all.nl/~focused/235551911 ... 3b2e_o.jpg

Afbeelding

mvg

Michiel,
Canon 1D MK3 , 7D mkII , Samsung NX300 -
Canon 70-200 F2.8 L - Sigma 24-105 F4 ART - Sigma 50 F2.8 Macro
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Hier mijn bewerking van foto 2, ik heb het over een heel andere boeg gegooid omdat ik de achtergrond niet mooi vond.
Nu een "oude" foto van een heel mooi menneke, met wat waterschade. Het is een richting. Waterschade kan ook nog ongedaan gemaakt worden.

49267

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Super, zulke snelle reacties! Thanks!!!

@maurice: goed punt, dat had ik erbij moeten zetten. Foto 5 laat nog heel duidelijk de overgangen zien waar ik gecloned heb. Dat kreeg ik niet netter, en vooral bij zijn haar werd dat lastig.

@focused: dat was exact wat ik op het oog had! Supermooi, dank je wel!! Gelukkig heb je voor foto 4 gekozen, dat was de mooiste van de twee ;)

@Karin: Gaaf!!! een heel andere kijk op het thema! Ik vind je bewerking mooi! Ik ben benieuwd hoe hij er zonder waterdruppels uitziet. Het enige wat ik bij deze versie jammer vind, is dat zijn mooie blauwe ogen een beetje wegvallen. Maar ik weet niet of dat bij deze bewerking te behouden is?

Echt top dat meedenken en meehelpen!!

groet, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
focused
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 09:40
WoonplaatsCOLON zwolle
CONTACTCOLON

Marco ,

Zo moeilijk is het niet hoor , ik weet niet of je photoshop bezit maar dit is heel simpel gebeurd met het retoucheerpenseel > modus: vervangen > bron:monster > monster: huidige laag. penseel grootte 300px > hardheid 0% >tussenruimte 25% . Zorgen voor een uitgangspunt als clone en kwasten maar.
Canon 1D MK3 , 7D mkII , Samsung NX300 -
Canon 70-200 F2.8 L - Sigma 24-105 F4 ART - Sigma 50 F2.8 Macro
Anoniem 4

.
.
.
.
Ook maar wat geprobeerd, maar ben niet zo van die warme kleuren. Het blijft een kwestie van smaak.
Zo kun je honderden versies van één foto maken. Wel leuk spelen in Photoshop.

49273

Laatst gewijzigd door 3 op Anoniem 4, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Illuminatus, de 2e vind ik ook mooi!

Hier mijn aangepaste versie.

49269

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 3

@Marco: hoe doe je dat eigenlijk, clonen? :wink: :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bedankt weer voor de reacties en bewerkingen! Ik heb nu van diverse kanten via diverse fora diverse varianten binnen gekregen. En dan ook echt totaal verschillende resultaten. Wordt nog lastig om daar "dé" foto uit te kiezen... ;-)

@focused: ik ga nog eens aan de slag met jouw omschrijving. Oefening baart kunst ;-)

@Illuminatus: vooral jouw eerste foto vind ik heel erg mooi!! Gisteren was die in volle glorie te zien volgens mij, nu istie veel vager. In jouw variant speken zijn ogen enorm mooi.

@Karin: thanks voor de verschillende versies. Ik kies zelf nooit snel voor vignettering, maar hier pakt het mooi uit!

@Telescoop: sommige dingen hoef ik aan een ervaren man als jij bent toch niet uit te leggen? :D :wink:

Nogmaals bedankt allen!!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

1. match color gedaan om de juiste kleuren te krijgen. (image > adjustments > match color > en aanvinken "neutralize"
2. met de paint brush de ongewilde objecten weg gekleurd.
3. ogen en mond meer pop gegeven (focus en kleur)
4. haren wat meer vibrant en saturation.
5. voorhoofd, wangen en kin iets zachter gemaakt
6. kleurfilter om de foto weer wat warmte te geven
Afbeelding

1. Een zwart wit laag gemaakt die op 55% transparantie staat
2. gegumd bij de ogen, mond en neus om de onderliggende laag naar voren te halen
Afbeelding

Andere achtergrond + match color + wat schuiven met de schuifjes.
Afbeelding

andere achtergrond + match color + wat schuiven met de schuifjes.
Afbeelding

1. boel versoft, glow en warm filter, jammer dat door de 8 bit die nare banding ontstaat
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Nou daar zal Marco blij mee zijn!
De 1e ende 3e vind ik persoonlijk het mooist.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Daar is Marco zeker blij mee ;)

Heel mooi, die diverse bewerkingen Mozes! De eerste is voor mij gelijk de beste/ mooiste. Die vind ik supermooi! Leuk ook dat je even de bewerkingen erbij gezet hebt!

Bedankt!!!

grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar