Firmware update loopt vast

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jelmerk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2021 20:37

Hallo,
een tijdje geleden heb ik geprobeerd mijn Canon EOS 1300D te updaten naar Firmware 1.2.0. volgens canon is dit eenvoudig te doen en het ging ook best goed. firmware gedownload, op de kaart gezet en vervolgens ik de camera gedaan. Draaiknop op P, camera aan en in het menu op firmware update tikken.

helaas liep de camera bij 89% in de update vast. Ik heb hem aan laten staan tot uit eindelijk de accu op was. na het meerdere keren opnieuw te hebben geprobeerd de update uit te voeren, andere kaart geprobeerd, andere firmware update file. hij wil maar niet verder komen dan 89%.
ook gaat de camera niet meer terug naar het normale ''foto maak'' scherm. als ik de accu eruit haal en erin doe gaat hij direct terug naar het scherm van de firmware update, met en zonder de firmware file op de kaart.

ik het canon gecontact via telefoon en mail. die zeggen dat ik hem op moet sturen en dat ik sowieso 75 euro onderzoek kosten kwijt ben. dit terwijl ik hun camera met hun instructies met hun software probeer te updaten.

ik hoop dat ik mijn probleem een beetje heb weten te verwoorden en dat er iemand is die mij kan helpen, ik ben ten einde raad :(

Jelmer
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik zou eens proberen met de update software op een ander geheugenkaartje te zetten (eentje dat vrij snel is) en dan nog eens proberen. Heb je uw kaartje al eens geformatteerd in uw toestel, bij de aankoop van een nieuw kaartje wordt dat toch aangeraden?
Zelf heb ik al heel dikwijls een update gedaan en nog nooit problemen gehad, maar daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen.
Jelmerk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2021 20:37

Dag paul,
Bedankt voor je reactie. Ik heb al meerdere kaartjes geprobeert. Ik heb sandisk 30mb/s. Is niet het snelste maar zou niet weten waarom dit voor problemen zou zorgen.
Formateren op het apparaat zelf heb ik wel eens gedaan maar dat zou nu niet meer kunnen. De body zit vast in het update scherm en kan dus niet meer terug naar het instellingen scherm.
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Jelmerk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2021 20:37

Update loopt indd altijd vast op 89%. Heb zowel nieuwe als oudere firmware bestanden geprobeerd en tussentijds geformateert.
Ook het batterij leeg lopen heb ik gedaan. Sterker nog 2/3 maanden😅.

Denk dat er niks anders op zit dan naar canon zelf te gaan. Ookal is het tegen mijn zin om te betalen voor een fout waar ik niks aan kan doen.

Jullie in iedergeval heel erg bedankt voor het meedenken

Mvg
Jelmer
Anoniem

In plaats van Canon Nederland, zou ik
https://www.techrepair.nl/
willen aanraden.
Prima firma.
Jelmerk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2021 20:37

Waarom zitten al die bedrijven in zuid nederland😅. Woon zelf ik friesland dus moet eigenlijk even iets in noord nederland hebben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar