Hulp bij Photoshop CS5

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Suzanne van Pelt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 20:07

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier op deze site en ik wil er graag gelijk een vraag in gooien :)

Ik heb een foto gemaakt van 4 zeehondjes (deze was eigenlijk mega mislukt, maar met wat fotobewerking toch wat geworden) nu wil ik hem graag mijn schoonvader cadeau geven uitvergroot en in een lijst.

Echter moeten er nog wat lijntjes gefotoshopt worden welke nu weggevallen zijn (verkeerde belichting). Dit lukt mij niet! Kan iemand mij helpen welke tool of knop ik in Photoshop daarvoor moet hebben? Ik ben hier nog helemaal nieuw in, het lukt mij niet en ik zit aan een 'deadline' vast. Ik wil het namelijk voor zijn verjaardag geven....

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast heel erg bedankt! :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Plaats eens een kleine voorbeeldeloos zodat we weten over welke lijntjes het hebben
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Even de betreffende foto plaatsen dat werkt makkelijker :wink:

Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Anoniem 4

Van een mega-mislukte foto toch iets moois maken dat uitvergroot en ingelijst kan worden, dat zal voor de beste photoshopper nog een hele toer zijn.
Om te beoordelen hoe mega mislukt de foto is en welke lijntjes je bedoelt, kan alleen worden beoordeeld aan de hand van de foto zelf.
Plaats hier een linkje naar de foto zoals die uit de camera is gekomen, dus geheel onbewerkt. Het liefst in RAW, maar als je alleen een Jpeg hebt mag dat ook, wel geheel onbewerkt.
Suzanne van Pelt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 20:07

Uhm, ok hoe doe ik dat :oops:
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Zie hier :wink:

http://www.eosdigitaal.nl/index.php?opt ... &Itemid=54" onclick="window.open(this.href);return false;
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Suzanne van Pelt schreefCOLONUhm, ok hoe doe ik dat :oops:
of als je een Flickr account hebt, doe je het alsvolgt:

- klik in je photostream op de foto die je wilt uploaden, die opent dan in een volledig venster;
- klik rechtsonderin op de rechtse van de drie buttons (more ways to share);
- er verschijnt dan een pop-up-venster waarin je diverse soorten linkjes kunt kopiëren;
- kies de HTML/BBCode en selecteer de gewenste grootte;
- kopieer de link en plak die in je post op eosdigitaal;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Suzanne van Pelt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 20:07

Hehe, het is na enige moeite gelukt. Het bestand was te groot, dus eerst even verkleind. Hij staat in mijn Galerij.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Suzanne van Pelt schreefCOLONEchter moeten er nog wat lijntjes gefotoshopt worden...
Wat bedoel je dan? Die piercing in het oor van de voorste zeehond?
Suzanne van Pelt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 20:07

Haha lol, ik ging nog kijken ook (blond) nee ik bedoel dat zn nek van die eerste wegvalt in het wit, en bij de derde is er geen ruggestreep zeg maar... Kan dat nog aangepast worden of is het gewoon een hopeloze foto...
Anoniem 4

Als het je niet iets (het origineel uit de camera) meer hebt, dan gaat dat echt niet lukken. Van 1200 pixels kan zelfs de beste Photoshopper niks meer maken.
Door de bewerking en het meermaals opslaan in Jpeg is er uit het wit geen enkel detail meer te halen.
Je enige optie is een nieuwe foto maken.
Suzanne van Pelt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 20:07

Ohh ok, jammer. Nee nieuwe foto word hem niet, deze is op Texel gemaakt en ik woon vlakbij Amsterdam. Dat is dus niet even gauw heen en weer rijden. Maar ik dank jullie allemaal hartelijk voor de moeite en beschouw dit dan als een wijze les!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar