apple stopt met aperture

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Was eigenlijk tussen de regels al te lezen...
http://www.onemorething.nl/2014/06/appl ... -aperture/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Canon camera....
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Vervelend vervelend vervelend.... tenzij Photos alles kan wat Aperture ook kan, dan is het niet zo'n probleem, maar echt vrolijk wordt ik hier niet van...
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

[quote=„sunblade“]Vervelend vervelend vervelend.... tenzij Photos alles kan wat Aperture ook kan, dan is het niet zo'n probleem, maar echt vrolijk wordt ik hier niet van...[/quote]

Het is jammer maar is het erg? Aperture is toch redelijk stil blijven staan en alleen voor een Apple omgeving. LR Apple en Windows. Bovendien was het wanneer ik goed geïnformeerd ben alleen in US Engels beschikbaar. En dan verlies je toch uiteindelijk markt! Maar met de versie die ik nu heb en Onone software naadloos geïmplementeerd kan ik voorlopig nog wel verder. Prijstechnisch Aperture € 99,00. Perfect Photo Suite $ 150,= Dan kan ik altijd nog LR kopen en met PPS lijkt me dat een redelijke optie. Ook de Canon software updaten en gaan gebruiken is m.i. niet verkeerd. Ik vermoed, dat Photo een mix van iPhoto, Aperture en wat leenwerk van anderen wordt. Het enige wat vervelend kan worden zijn de toekomstige upgrades van Mavericks die niet meer kunnen draaien op oudere iMac’s.

Vr, gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://www.macworld.com/article/2375212 ... -os-x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

voor de duidelijkheid.....TechCrunch kreeg bevestigd dat er wel een update zal komen om Aperture te laten werken op OS X 10.10 Yosemite. Direct afscheid nemen hoeft dus (gelukkig) niet.
Apple fan, Canon volger...
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Roel Jansen schreefCOLON
Het is jammer maar is het erg? Aperture is toch redelijk stil blijven staan en alleen voor een Apple omgeving. LR Apple en Windows. Bovendien was het wanneer ik goed geïnformeerd ben alleen in US Engels beschikbaar. En dan verlies je toch uiteindelijk markt! Maar met de versie die ik nu heb en Onone software naadloos geïmplementeerd kan ik voorlopig nog wel verder. Prijstechnisch Aperture € 99,00. Perfect Photo Suite $ 150,= Dan kan ik altijd nog LR kopen en met PPS lijkt me dat een redelijke optie. Ook de Canon software updaten en gaan gebruiken is m.i. niet verkeerd. Ik vermoed, dat Photo een mix van iPhoto, Aperture en wat leenwerk van anderen wordt. Het enige wat vervelend kan worden zijn de toekomstige upgrades van Mavericks die niet meer kunnen draaien op oudere iMac’s.

Vr, gr.

Roel J.
Aperture is alleen voor een Apple omgeving. Aangezien ik alleen op een Apple omgeving werk, heb ik totaal geen interesse in een pakket wat *ook* op Windows draait (ik zal ook nooit begrijpen waarom mensen een bepaalde applicatie op twee verschillende platformen tegelijkertijd willen gebruiken, noch ervoor betalen). Mijn Aperture versie is in ieder geval Engelstalig, net als mijn versie van Mac OS X en alle andere software die ik heb draaien. Ik denk ook niet dat je dit als twee redenen kunt beschouwen voor marktverlies, immers Apple heeft zich met Aperture nooit op Windows gericht, noch ooit eerder Aperture in een andere taal ondersteund. Aperture kost tegenwoordig € 69,99 versus Lightroom € 129,15 (nog erger is een Adobe abonnement waarbij je elke maand mag dokken).

Met betrekking tot upgrades van Mavericks die niet meer op oudere iMacs zouden werken....Mavericks werkt prima op mijn iMac model "early 2008", dus ik verwacht op dit gebied eigenlijk niet zoveel problemen. Als Aperture geen patches meer gaat ontvangen zal de standalone functionaliteit nog wel een tijdje blijven werken, maar integratie met icloud en facebook etc. zal naar ik verwacht vrij snel niet meer werken.

Als Photos niet over alle functionaliteit zal beschikken van Aperture (of tenminste die functionaliteit die door de end-users vooral gebruikt wordt), zal dus overgeschakeld moeten worden naar een ander pakket, dat betekent dus weer de initiële aanschaf, de library overzetten waarbij alle Aperture aanpassing verdwenen zullen zijn. Heb je een library van 10 foto's dan is dit misschien niet zo erg. Heb je honderden of duizenden bewerkte foto's dan is dit toch wel een zware tegenvaller.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Sunblade,

Ik begrijp heel goed waarom je al je software in het Engels gebruikt! Maar zeker niet iedereen kan of wil dat.

Ik begrijp ook heel goed, dat er wereldwijd meer PC’s met windows met bepaalde specifieke applicaties zijn dan MAC’s. Dus is het commercieel voor Software bedrijven de combinatie van Windows en Mac erg aantrekkelijk. Canon en Adobe met LR zijn hier van een prima voorbeeld. Helaas is er echter nog steeds Software, die niet op MAC of niet met Windows werken zoals Aperture.
Ik weet niet of je ooit de oorlog tussen de Video systemen VSH, Betamax en Philips 2000 kan herinneren? Uiteindelijk won het slechtste systeem VHS. Het betekende het einde voor Philips in de video recorder markt met 2000 en later ook voor Sony met Betamax. Il weet nog heel goede de pagina grootte advertentie van Philips: Wij zullen het beste systeem nooit laten vallen. De inkt was nog niet droog en ze deden het! Ook erg leuk was IBM met OS2! Heb denk ik nog wel een paar versies.
Ik heb hier nog diverse originele CD met o.a de door Canon meegeleverde soft ware die al enkele generaties voor Mavericks niet meer door Apple OS ondersteund werden. Wel staat er op voor Mac en Windows!
Canon doet het goed, daar kun je gratis updates van die software krijgen die op de laatste generaties MAC soft ware draaien. Maar voor veel van mijn oude software is het over en uit! Zo wel op mijn Mac als op mijn oude Asus met Windows Laptop. Gelukkig heb ik naast mijn iMac een jongere Macbook Pro. Dus maak ik me nog niet echt veel zorgen. Want er zijn alternatieven voor handen. Overigens zie je ook, dat Samsung soft ware wat toegankelijker wordt richting Apple!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

sunblade schreefCOLONAperture is alleen voor een Apple omgeving. Aangezien ik alleen op een Apple omgeving werk, heb ik totaal geen interesse in een pakket wat *ook* op Windows draait (ik zal ook nooit begrijpen waarom mensen een bepaalde applicatie op twee verschillende platformen tegelijkertijd willen gebruiken, noch ervoor betalen).
Dat is in deze tijd wel een erg bekrompen visie. Ik werk met beide platformen naast elkaar en ken beide zeer goed. Apple is een prachtig platform als je je wil neerleggen bij de beperkingen die Apple je oplegt. Zeker in het begin was Apple daar erg rigide in. Steve Jobs heeft altijd daaraan vast willen houden, maar moest toch onder de druk van veranderende tijden iets meebuigen. Na de afsluiting van het tijdperk Steve Jobs gaat Apple langzaam maar zeker een wat andere koers varen. Het laten vallen van Aperture is één van de voortekenen daarvan.
Nu is Aperture altijd al de mindere geweest in de vergelijking met Lightroom, maar voor de echte Apple-fanaten was dat geen enkel probleem. Niks mis mee overigens, want Apple maakt goede software, zij het alleen voor het Apple platform. Daardoor heb je toch minder R&D-middelen dan Adobe dat multi-platform ontwikkelt. In de loop der jaren zijn met het aan kracht toenemende Lightroom veel Aperture gebruikers al overgestapt.
Aan Photos zal nog heel veel gesleuteld moeten worden, wil het zelfs maar in de buurt komen van Lightroom. Adobe zal hier vast heel slim op inspelen met speciale aanbiedingen en importhulp van Aperture naar Lightroom.
Apple beseft inmiddels ook wel dat ze niet op een afgesloten eiland kunnen blijven zitten. Dat heeft het succes van o.a. Android en Samsung wel duidelijk gemaakt.
Ook Apple moet opener en universeler, maar dat kwartje moet nog echt goed gaan vallen.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bavarian schreefCOLONDat is in deze tijd wel een erg bekrompen visie. Ik werk met beide platformen naast elkaar en ken beide zeer goed. Apple is een prachtig platform als je je wil neerleggen bij de beperkingen die Apple je oplegt. Zeker in het begin was Apple daar erg rigide in. Steve Jobs heeft altijd daaraan vast willen houden, maar moest toch onder de druk van veranderende tijden iets meebuigen. Na de afsluiting van het tijdperk Steve Jobs gaat Apple langzaam maar zeker een wat andere koers varen. Het laten vallen van Aperture is één van de voortekenen daarvan.
Nu is Aperture altijd al de mindere geweest in de vergelijking met Lightroom, maar voor de echte Apple-fanaten was dat geen enkel probleem. Niks mis mee overigens, want Apple maakt goede software, zij het alleen voor het Apple platform. Daardoor heb je toch minder R&D-middelen dan Adobe dat multi-platform ontwikkelt. In de loop der jaren zijn met het aan kracht toenemende Lightroom veel Aperture gebruikers al overgestapt.
Aan Photos zal nog heel veel gesleuteld moeten worden, wil het zelfs maar in de buurt komen van Lightroom. Adobe zal hier vast heel slim op inspelen met speciale aanbiedingen en importhulp van Aperture naar Lightroom.
Apple beseft inmiddels ook wel dat ze niet op een afgesloten eiland kunnen blijven zitten. Dat heeft het succes van o.a. Android en Samsung wel duidelijk gemaakt.
Ook Apple moet opener en universeler, maar dat kwartje moet nog echt goed gaan vallen.
Dus het bestaansrecht van elke applicatie is afhankelijk van het feit of die applicatie wel voor Windows EN Mac OS X beschikbaar is zeg jij. En dat zeg je omdat jij beide platformen naast elkaar gebruikt. Sorry, maar wat een flauwekul is dit. Er zullen weinig applicaties overblijven als alleen die applicaties die voor zowel Windows als Mac OS X geschreven of gecompileerd meetellen. En waarom sluit je Linux dan uit, of al die vele andere besturingssystemen. Maar goed, nu stel ik me jouw workflow als volgt voor; na het fotograferen kom je thuis, waar je een Apple en Windows naast elkaar hebt staan, en je importeert de foto's op beide computers, en gaat ze vervolgens op beide computers bewerken. Waarom zou iemand dat doen ? Natuurlijk heb je ook Adobe Lightroom en al je andere software aangeschaft voor zowel de Windows computer, als de Apple computer....

Natuurlijk ga ik niet in discussie over tegen beperkingen aanlopen op Apple computers, omdat ik daar bijna nooit tegen aan loop. Vroeger liep ik vaak tegen Windows beperkingen aan namelijk, daar ben ik al ruim 6 jaar van verlost.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Roel Jansen schreefCOLON [...] Helaas is er echter nog steeds Software, die niet op MAC of niet met Windows werken zoals Aperture.[...]
Roel, voor Apple Aperture gebruikers is het helemaal niet interessant of Apple ooit een versie van Aperture voor Windows uit zal brengen. Daar zitten deze gebruikers helemaal niet op te wachten, en die verwachting is er ook nooit geweest. Het is dus helemaal geen punt van discussie.
Roel Jansen schreefCOLON [...] Dus maak ik me nog niet echt veel zorgen. Want er zijn alternatieven voor handen. [...]
Dat is fijn voor jou, maar serieuze Aperture gebruikers die straks niet uit de voeten kunnen met Photos App, zullen moeten migreren naar een ander pakket, met de reeds genoemde nadelen in het vooruitzicht.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Je reageert als door een slang gebeten, dat is nergens voor nodig. Ik zet me niet af tegen Apple, omdat ik ook dat platform kan waarderen net als Microsoft Windows. Jij hebt kennelijk een enorme aversie tegen Windows en dat staat een objectief oordeel over wat hier wordt geschreven in de weg.
Ik zeg nergens dat alleen multi-platform applicaties bestaansrecht hebben. Of iets bestaansrecht heeft, wordt bepaald door de markt. Alleen daardoor stopt Apple met Aperture of je dat nou leuk vindt of niet. Hard gezegd: hadden maar meer Apple gebruikers moeten kiezen voor Aperture.
Ik sluit ook geen andere besturingssytemen uit, Linux niet, maar ook al die anderen niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... gssystemen" onclick="window.open(this.href);return false;
Om toch even bij Linux te blijven. Ook hier is het een kwestie van marktwerking. Vanuit de Linux-community is veel gevraagd om Creative Cloud beschikbaar te maken onder Linux. Adobe is daar tot nu toe niet op ingegaan. Daar hebben ze wel redenen voor. Onder de Linux gebruikers is de groep die potentieel van CC gebruik zou willen maken, maar relatief klein. Er zijn erg veel distributies en daar moeten alle applicatie op getest worden.
Daarbij komt dat de kernel van Linux relatief vaak geupdated wordt, wat ook weer getest moet worden. Veel werk en kleine doelgroep maakt het voor Adobe niet interessant.
Dit afgezien van het feit dat Linux een prachtig, veilig en stabiel operating system is.
Jammer genoeg word je ook persoonlijk en ga je zaken in het belachelijke trekken. Dat is een zwaktebod en dat moet je niet doen.
Ik kom namelijk niet thuis met foto’s, maar ik krijg foto’s aangeleverd om te bewerken. Dat is namelijk mijn werk. En ja, mijn werkomgeving is multi-platform (ook Linux trouwens maar niet voor beeldbewerking). Aangezien ik niet idioot ben, doe ik niet tegelijkertijd hetzelfde op twee verschillende computers. Overigens neem ik maar aan dat je niet echt geïnteresseerd bent in mijn workflow.
Misschien kan ik je hiermee nog een plezier doen:
http://kelbyone.com/aperture-to-lightroom/" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik gebruik zelf bewust Adobe Lightroom op mijn iMac omdat Lightroom gewoon verder en beter is doorontwikkeld. Lensprofielen, regelmatig updates, en je mag hem twee keer installeren.

Ben wel erg benieuwd naar Photos.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bavarian schreefCOLONJij hebt kennelijk een enorme aversie tegen Windows en dat staat een objectief oordeel over wat hier wordt geschreven in de weg.
Waar heb je het over? Je schrijft eerder dat je Apple een prachtig platform vind als je je wilt neerleggen bij de beperkingen die Apple je oplegt. Je presenteert jou mening alsof het een feit is. Dat moet je niet doen. Ik geef aan dat ik bij het Apple platform tegen veel minder beperkingen aanloop als voorheen bij het Windows platform. En vervolgens ga je mij vertellen dat ik een enorme aversie heb tegen windows en geen objectief oordeel kan vellen???
Bavarian schreefCOLON Of iets bestaansrecht heeft, wordt bepaald door de markt. Alleen daardoor stopt Apple met Aperture of je dat nou leuk vindt of niet. Hard gezegd: hadden maar meer Apple gebruikers moeten kiezen voor Aperture.
Ik lees nergens dat dit de reden is dat Apple stopt met Aperture, kan je dit onderbouwen met referenties?

Bavarian schreefCOLON Ik kom namelijk niet thuis met foto’s, maar ik krijg foto’s aangeleverd om te bewerken. Dat is namelijk mijn werk. En ja, mijn werkomgeving is multi-platform (ook Linux trouwens maar niet voor beeldbewerking). Aangezien ik niet idioot ben, doe ik niet tegelijkertijd hetzelfde op twee verschillende computers. Overigens neem ik maar aan dat je niet echt geïnteresseerd bent in mijn workflow.
Klopt, ik ben niet echt geïnteresseerd in je workflow. Wel vroeg ik me af waarom personen (hobby-isten en thuisgebruikers, dus geen bedrijven) twee verschillende platformen zouden gebruiken voor hetzelfde doel, in dit geval photo-editing. Daar geef je geen antwoord op. De meeste amateurfotografen en thuisgebruikers zullen zich op 1 platform richten, of denk jij dat de meeste thuisgebruikers zowel een Windows computer als een Apple computer hebben staan en hun software voor beide platformen hebben aangeschaft ?
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Een mening is een mening, per definitie subjectief, dus nooit een feit.
Ook goed, Apple stopt met Aperture omdat het zo succesvol is en zoveel oplevert.

Eerst zeg je
sunblade schreefCOLONik zal ook nooit begrijpen waarom mensen een bepaalde applicatie op twee verschillende platformen tegelijkertijd willen gebruiken, noch ervoor betalen.
Nu zeg je
sunblade schreefCOLONWel vroeg ik me af waarom personen (hobby-isten en thuisgebruikers, dus geen bedrijven) twee verschillende platformen zouden gebruiken voor hetzelfde doel, in dit geval photo-editing.
Je brengt nu een beperking aan, namelijk hobbyisten en thuisgebruikers.
Mijn antwoord was gebaseerd op je eerste verklaring die in het algemeen gesteld was. In studio’s voor beeldbewerking (photo/video) vind je vaak meerdere platformen.
Bij hobbyisten en thuisgebruikers tref je dat inderdaad veel minder aan, maar het komt voor en dat is ieder zijn goed recht. Op audiogebied ken ik audiofielen die voor klassieke muziek en voor pop compleet verschillende systemen naast elkaar hebben staan.
Jij draait en verdraait om je gelijk te krijgen, al weet ik niet welk gelijk hier in het geding is. Waarom weet ik niet, want ik val noch Apple, noch de Apple-gebruiker, noch Aperture aan. Ik respecteer alle keuzes die mensen op dit gebied maken en stel ze ook niet ter discussie.
Een beetje tolerantie kan echt geen kwaad.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bavarian schreefCOLON Ook goed, Apple stopt met Aperture omdat het zo succesvol is en zoveel oplevert.
Ok, blijkbaar heb je de moeite niet genomen om de link van TS te lezen. Waar het op neer komt is dat Apple de nieuwe Photos App ontwikkeld voor een betere iCloud integratie en een eenduidige interface en look-and-feel voor Mac OS en iOS. Door de introductie van Photos vindt Apple het niet nodig een aparte fotobewerkingsapplicatie (Aperture) te blijven ontwikkelen.
Bavarian schreefCOLON Jij draait en verdraait om je gelijk te krijgen
Nee, ik wilde iets verduidelijken. Dat is iets anders als verdraaien. Jammer dat je steeds zo'n negatieve draai eraan probeert te geven.

In je eerste post beschuldig je mij van het hebben van een bekrompen visie, in je tweede post dat ik niet objectief kan oordelen, en in je derde noem je mij intolerant. Neem het mij niet kwalijk dat ik verder niet meer zal ingaan op wat je schrijft. Onze discussie is voor een lezer al helemaal niet interessant meer, en ik ben mijn interesse inmiddels ook wel kwijt.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Jammer, hopelijk kan Photo's ook alles.

Alhoewel ik moet zeggen dat iPhoto op de iPad ook wel erg lekker werkt, en als Photo's een combinatie zal zijn tussen iPhoto en Aperture, dan zal ik dat niet erg vinden.

Lightroom heb ik ook en ik moet toegeven dat ik Lightroom steeds vaker gebruik. Vooral ook omdat als een afnemer iets ontdekt in een foto wat daar niet hoort, ik bij die klant dat kan aanpassen, als ik maar toegang heb tot een computer. Ik heb Lightroom namelijk ook op een externe windows server van strato draaien.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Eigenlijk gaan ze met (i)Photo dezelfde weg op als eerder met iWork, al verliep dat niet even soepel.
Ik heb de preview van Photos op de 2014 Worldwide Developers Conference gezien.
Ziet er veelbelovend uit, maar nog een lange weg te gaan om de concurrentie met Lightroom aan te kunnen.
Naar mijn idee hebben ze een strategische fout gemaakt door nu al te stellen dat Aperture stopt zonder dat een goed alternatief al voorhanden is. Je moet maar afwachten hoe Photos wordt ontwikkeld met welke functionaliteiten. Voor de twijfelaars misschien net het zetje om over te stappen naar Lightroom. De toekomst zal het leren.
Overigens ben ik niet echt enthousiast over iPhoto op de iPad als het gaat om beeldbewerking. Je hebt maar beperkte mogelijkheden. Dat geldt trouwens ook voor Lightroom Mobile.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De manier, de methodiek, die kan me bekoren.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Bavarian schreefCOLONEigenlijk gaan ze met (i)Photo dezelfde weg op als eerder met iWork, al verliep dat niet even soepel.
Ik heb de preview van Photos op de 2014 Worldwide Developers Conference gezien.
Ziet er veelbelovend uit, maar nog een lange weg te gaan om de concurrentie met Lightroom aan te kunnen.
Naar mijn idee hebben ze een strategische fout gemaakt door nu al te stellen dat Aperture stopt zonder dat een goed alternatief al voorhanden is. Je moet maar afwachten hoe Photos wordt ontwikkeld met welke functionaliteiten. Voor de twijfelaars misschien net het zetje om over te stappen naar Lightroom. De toekomst zal het leren....
Ik heb die preview ook gezien, en heb geconcludeerd dat Apple m.b.t. Photo een integratie met iCloud maakt, en de twee tools integreert... Of dat voor professionals genoeg basis is Vraag ik me ook af... Maar laten we eerlijk zijn Aperture vervangt nu ook niet echt de PS CC ... Die kan veel meer...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nee, Aperture was meer gericht op de 'doka' werker dan op de digitale kunstenaar.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar