Stockfotografie - Geld verdienen met je foto's

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Ik heb mijn website over stockfotografie vernieuwd. Hoe kun je wat verdienen met je foto's! Algemene informatie en mijn eigen ervaringen.
Graag ontvang ik reacties, verbeteringen, aanvullingen en tips.

Kruwt.nl Stockfotografie
Laatst gewijzigd door 2 op kruwt, in totaal 16 keer gewijzigd.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

200 keer gelezen en ook heel wat hits op mijn website. Alleen jammer dat er zo weinig wordt gereageerd. Met feedback kan ik mijn website alleen maar beter maken.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Anoniem 3

De kop van je post zette mij (ook?) op het verkeerde been.
Het lijkt er op dat je ons de vraag stelt HOE je geld kunt verdienen aan foto's.
Bij nader inzien Blijkt het dat je tips geeft....

Dank daarvoor.
Ik ga je website morgen eens goed bekijken.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

telescoop schreefCOLONDe kop van je post zette mij (ook?) op het verkeerde been.
Dank! Daarvoor heb je nu die feedback nodig :)
Ik heb de titel aangepast en ga ook m'n website nog eens nakijken op dit soort onduidelijkheden.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb even gekeken maar om een goed oordeel/feedback te geven over "alles" mag je wel even gaan zitten :D

Wat een berg info staat er op deze site, dat is op zich positief maar realiseer je wel dat in de huidige snelle tijd mensen snel iets willen vinden of kunnen lezen. Wat mij bij het korte bezoek vooral bijblijft is dat het veel info is en ik hier niet gelijk de samenhang in zie. Nu lijkt alles even belangrijk en ik vraag mij af of je dat met stock fotografie site wil bereiken. Het plaatjes moet volgens mij op 1 staan en alle achtergrond info zou ik minder prominent in beeld brengen.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONHoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D
Dag Richard,

Ja ik begrijp wat je bedoelt, en je hebt ook zeker een punt!
Hoe en wat moet ik nog even rustig over nadenken. Even laten inzinken dus. Maar daarna ga ik hiermee zeker aan de slag!

Bedankt!
groeten, Tromp Willem
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Leuk stuk, leest prettig. Ik zou er bijna aan beginnen ;-)
Ik zou de titel op het forum aanpassen. Geld verdienen met je foto's. (artikel)
Succes!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Leuke, redelijk overzichtelijke, site :D

Gister me via je site aangemeld bij fotolia en vanochtend de eerste foto's ter goedkeuring aangeboden.
Begin van de middag de eerste goedkeuringen ontvangen en halverwege de middag al de eerste foto verkocht :mrgreen:
Anoniem 3

Ja hoor.. daar gaan we weer met Amerikaanse censuur.
Shutterstock weigert alle namen van mijn ingevoerde panorama van Sierck-les-Bains.

Shutterstock lijkt op... jawel, daar wordt niet op de gecensureerd.

Ik word niet goed van die Amerikanen.
Intussen ben ik ik wel mijn gegevens kwijt...
Grrrr... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Submit Images
Submit for Review Save Work Select: AllNone Sort: OldestNewest
0 of 1 selected

* Description/Title/Caption:
Sierck-les-Bains
16 / 200
* Keywords:
castle,
chateau,
moezel,
moselle,
panorama,
sierck,
sierck-les-bains,

Clear All Copy Keywords Suggest Keywords 7 / 50
* Category 1:
Category 2:
Illust./Clip-Art:
Watermark:
Nudity/R-Rated:
Editorial:
Releases: Add
The word Sierck in the 'Description' field may be misspelled. Suggested alternate spellings are Sick, Seek, Sicko, Skier, Sock, Suck, SEC, Sec, Sic, Zerk. If the spelling is correct, make no changes and click the Submit button again.
The word Bains in the 'Description' field may be misspelled. Suggested alternate spellings are Ba ins, Ba-ins, Bairns, Bans, Bins, Banns, Barns, Banes, Beans, Buns. If the spelling is correct, make no changes and click the Submit button again.
The keyword sierck may be misspelled. If the spelling is correct, make no changes and click the Submit button again. Suggested alternate spellings are sick, seek, sicko, skier, sock, suck, SEC, Sec, sec, sic, Zerk, sack, speck, Merck, Seiko, Serge, circa, serge, siege, sierra, Seka, sire, sicks, slick, smirk, snick, stick, shirk, sicker, sickie, sizer, slier, Sir, sager, sarky, sir, irk, wreck, skiers, Sig, seq, secs, sect, seer, sics, silk, sink, spec
The keyword moezel may be misspelled. If the spelling is correct, make no changes and click the Submit button again. Suggested alternate spellings are morsel, Mozelle, Moselle, morel, muzzle, Marcel, Moseley, Mozes, bezel, model, motel, Mosul, mole, Mosley, Rozele, mussel, Merl, mewl, Mel, Merle, Moll, Mose, maze, meal, moil, moll, moles
The keyword sierck-les-bains may be misspelled. If the spelling is correct, make no changes and click the Submit button again. Suggested alternate spellings are lesbians, recklessness, sucklings, necklacings, fecklessness, circulations, Colombians
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

telescoop schreefCOLONJa hoor.. daar gaan we weer met Amerikaanse censuur.
Shutterstock weigert alle namen van mijn ingevoerde panorama van Sierck-les-Bains
Shutterstock voert op alle aangeboden foto's een spellingcontrole uit op titels en trefwoorden. En dan kent hij geen eigennamen als (Nederlandse) plaatsnamen e.d. Je bent niet verplicht een van de gegeven alternatieven te accepteren. De lijst gewoon opnieuw aanbieden en dan 'snapt' Shutterstock dat de gegeven spelling wel correct is.
Soms is dit handig bij een echte fout, maar meestal klik ik gewoon door. Ter illustratie, afgelopen weekend heb ik 30 foto' s aangeboden. Alle 30 hadden 'fouten'. De lijst opnieuw aangeboden en twee minuten later waren ze allemaal door.☺

Btw, geen idee hoe je je trefwoorden bent kwijtgeraakt. Heb je ze bij Shutterstock zelf ingetikt?
Ik zet mijn trefwoorden altijd al vooraf in de foto' s zelf. Wel zo makkelijk als je naar meerdere stockbureas gaat. Heb je maar één keer werk.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Anoniem 3

Goede tip, ik ga vanavond weer aan het werk.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Pfffffft...... Ik krijg van Shutterstock geen email toegezonden.....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONPfffffft...... Ik krijg van Shutterstock geen email toegezonden.....
Hoe bedoel je?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Bij het insturen van de foto's bij shutterstock kreeg ik de melding in de mail dat het tot 5 dagen kon duren eer de foto's goedgekeurd / afgekeurd zouden worden.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik probeer me aan te melden als contributor, krijg dan de melding dat er een email is verzonden en ik KRIJG hem niet.... waar die blijft geen idee. Ik kan dus niet activeren.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONIk probeer me aan te melden als contributor, krijg dan de melding dat er een email is verzonden en ik KRIJG hem niet.... waar die blijft geen idee. Ik kan dus niet activeren.
Hmmm... daar gaat iets niet goed bij jou.
Ik neem aan dat het geen tikfout is oid. Geen idee dus eigenlijk.
Misschien nog een keer proberen of anders een 'gewone' mail naar hun support desk !?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONWat een berg info staat er op deze site, dat is op zich positief maar realiseer je wel dat in de huidige snelle tijd mensen snel iets willen vinden of kunnen lezen. Wat mij bij het korte bezoek vooral bijblijft is dat het veel info is en ik hier niet gelijk de samenhang in zie.
Het heeft even geduurd, maar ik heb een poging gedaan de lezer meer op gang te helpen. Onder meer een Start Hier met een leeswijzer en een makkelijk toegankelijk blog overzicht.

Commentaar en feedback is nog steeds zeer welkom :D .
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Goeie site heb je daar neergezet. Heb ik weer wat te doen op de regenachtige dagen ;)
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Wat wel grappig is, is dat bij Folia/Adobe foto's worden afgekeurd die ik bij Shutterstock al een paar keer heb verkocht. Kennelijk zijn de criteria per stockbureau ook nog sterk verschillend.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Faiz schreefCOLONWat wel grappig is, is dat bij Folia/Adobe foto's worden afgekeurd die ik bij Shutterstock al een paar keer heb verkocht. Kennelijk zijn de criteria per stockbureau ook nog sterk verschillend.
Ja, de verschillende bureaus en reviewers zijn soms onnavolgbaar. Andersom ga je het ook nog wel meemaken :lol:
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar